2026-07-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Barnfamiljerna röstade på sossarna för typ ”19,95kr mer i månaden” under 4 decennier o pensionärerna för ”frysta kaffepriser”

O du söker ett parti som lovar kamera-fritt?

Sannolikt trådens mest korkade väljare
Du är en av dom så du bör nog stänga igen matluckan.
Citera
2026-07-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Snart lever vi i verkligheten av sci-fi dystopin I Robot, ellee för den delen 1984.

Jag tror att nybilsförsäljningen kommer att minska drastiskt. Tillräckligt många kommer inte acceptera att bli övervakade inne i sin privata egendom.

Fast å andra sidan "you will own nothing, and be happy"...

Snart blir det väl lagkrav på övervakning i varenda vrå i samtliga sveriges hushåll.

Välkommen till Nordkorea.
Stramas åt ett steg i taget
Kanske dags att lämna EU
Sydamerika?
Citera
2026-07-08, 15:55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Kan man inte köra med solbrillor mer heller?
Du får slå till på ett par Receptacles

Citat:
Reflectacles are designed to fool facial recognition systems that use infrared for illumination and systems using 3D infrared mapping/scanning. Two analog technologies are used to maintain your privacy: infrared blocking lenses and reflective frames

https://www.reflectacles.com/
Citera
2026-07-08, 15:56
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
När vi installerade larm nyligen så ville vi inte ha kameror utan bara rörelsesensorer, vilket gav frågande blickar från säljaren. Många verkar tycka att det är helt ok med kamera i sitt mest privata.
Jaja, folk kommer att inte bara acceptera detta utan även hylla det. ”Det handlar om säkerhet”. Konstant dygnetruntövervakning av AI-system i både bilar och bostäder kommer att säljas in på samma sätt.
Citera
2026-07-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Om man verkglien vill slå ett slag för trafiksäkerheten borde man kräva fler fysiska knappar och färre skärmar i bilarna.
Exakt
Bilarna idag ser ut som lekstugor
Och en stor j-a skärm i mitten!
Citera
2026-07-08, 16:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Min röst kommer garanterat gå till Piratpartiet i höst, det finns inget annat parti som står upp mer för integritet och att Sverige inte ska bli ett övervakningssamhälle/polisstat.
Jag instämmer.

Min röst i höst går till den konsekvenstänkande oppositionen, det vill säga Piratpartiet. Jag skiter i om det är meningslöst eller om nån idiot i vanlig ordning påstår att jag då (egentligen!) röstar på Djävulen, hans änglar och hela helvetet.

Meddelas endast på detta sätt.
Citera
2026-07-08, 16:03
Medlem
Det är valfritt att välja att bli förnedrad och betala för det eller att ha integritet och säga nej.

Jag t.ex har utvecklat en fobi för att bli filmad och mår psykiskt dåligt av det. Min chef har tagit bort övervakningen där jag står då facket hjälpte mig. Jag är även trans så de jiddrar inte med mig då jag tillhör en skyddad grupp.

Använd systemet emot dem. Bli kamerafobiska transor ni med! Det var skitlätt bara blunda o öppna ögonen så var det klart.
Citera
2026-07-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Varför ska man behöva ta körkort och lära sig köra fordonet ifall fordonet ska ta alla beslut åt en? Är du dum i huvdet eller?

Oj lär man sig hur man inte blir medvetslös samt hur man programmerar skyddssystem i realtid när man krockar? Min körkortlärare missade det.
Citera
2026-07-08, 16:10
Medlem
Grundproblemet är en svag befolkning som värdesätter trygghet över frihet.

Det var därför USA bildades. Starka individer reste sig upp och sa: "Fuck you! Vi tänker inte låta oss kontrolleras av er!".
Citera
2026-07-08, 16:14
Medlem
Flashshits avatar
Tur att el-tejpen inte är förbjuden ännu..
Citera
2026-07-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Du får slå till på ett par Receptacles

https://www.reflectacles.com/
Ok, sen stannar bilen pga det.
Nästa steg, en elchock som straff, för bilen kunde inte läsa av ögonen.
Citera
2026-07-08, 16:27
Medlem
frozens avatar
Har inte detta funnits i flera år, eller är det någon ny teknik?

Jag har kört tyska bilar de senaste 8 åren och har fått trötthet/distraktionsvarningar vid längre körningar till och från. Har alltid gått att stänga av dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in