2026-07-07, 22:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Det är så efterblivet att en del verkar tro att syftet alltid är att övervaka människor. Syftet är att rädda liv. Varför är det så svårt att förstå?

Hahahahahha - den var bra!!! Att trolla är en konst och detta bevisade det hela, ganska bra...
Citera
2026-07-07, 22:41
Medlem
AndersPersson99s avatar
Sinnessjukt. Grejen är den att det nu inte är så långt kvar tills obligatorisk övervakning hemma, mycket våld i hemmet skulle kunna stoppas så. Fördedelarna kommer sägas överväga nackdelarna, och vi har ju gdpr.
Citera
2026-07-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Nu ska du även bli filmad när du kör din egen bil.

Vad tycker ni om detta?
Positivt. Ökad säkerhet. Mitt ansikte får kineserna så gärna titta på. I dagsläget får min fru ruska på mig när jag håller på att somna vid ratten.
Jag har rent mjöl i påsen så jag vill ha så många övervakningskameror som möjligt.
Men jag vill ha knappar och spakar, inte skärmar i bilen.
Senast redigerad av lont 2026-07-07 kl. 23:06.
Citera
2026-07-07, 22:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Men på Rapport 1930 idag lät det som att detta börjar gälla nu, obligatoriskt och att alla äldre bilar inkl veteranbilar måste installera det (alltså monitorering av ögonrörelser och automatstopp). Och sen gick de vidare till andra nyheter. Obegripligt. Har vi alla sovit och vaknat upp den första april?
Citera
2026-07-07, 23:02
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hahahahahha - den var bra!!! Att trolla är en konst och detta bevisade det hela, ganska bra...
Du är uppenbarligen en av de jag pratar om. Som sen skriver "hahahaha" och är cp snarare än att argumentera tillbaka.
Citera
2026-07-07, 23:03
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-regeln-obligatorisk-kamera-pa-bilforaren

Mycket snack om att Kina är så hemskt med sina integritetskränkningar såsom social credit system osv.

Sverige och EU går samma väg. För att få körkort, lån, jobb osv i Sverige så måste du ha fläckfritt register.

Vad tycker ni om detta?

Fy fan va jag hatar EU. Har alltid gjort det och kommer alltid att göra det
Citera
2026-07-07, 23:05
Medlem
Mysigt, precis som alla ville.
Någon random äcklig Epstein någonstans som kan sitta via kamera och se precis allting man gör...
Senast redigerad av vildhane 2026-07-07 kl. 23:08.
Citera
2026-07-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Ni paranoida boomers får väl köra era gamla saab bilar. Sluta noja över bilar med kameror som ni ändå aldrig planerat att köpa.

Ok Epstein.

Även Ghislaine Maxwell gillade att dokumentera allting hörde jag?
Citera
2026-07-07, 23:16
Medlem
B66883s avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-regeln-obligatorisk-kamera-pa-bilforaren

Mycket snack om att Kina är så hemskt med sina integritetskränkningar såsom social credit system osv.

Sverige och EU går samma väg. För att få körkort, lån, jobb osv i Sverige så måste du ha fläckfritt register.

Vad tycker ni om detta?

Fruktansvärt. Jädra kommunistfasoner från EU
Citera
2026-07-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Som sagt, intelligensreserv. Det är datorn i bilen som kollar att dina ögon är öppna och att de är riktade framåt. Efter en viss tid kommer en ljudsignal om du blundar eller kollar åt ett annat håll.

Och hur fasen kör du själv då?

Men vi förstår att någon som du kan behöva all hjälp.
Citera
2026-07-07, 23:25
Medlem
Kan man inte köra med solbrillor mer heller?
Citera
2026-07-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Som sagt, intelligensreserv. Det är datorn i bilen som kollar att dina ögon är öppna och att de är riktade framåt. Efter en viss tid kommer en ljudsignal om du blundar eller kollar åt ett annat håll.

Jag vill inte bli filmad oavsett. Och hur vet man att det inte spelas in? Moderna bilar registrerar redan mkt annat vid olyckor. Hastighet, gaspådrag, hjulens läge m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in