2026-07-07, 05:22
Medlem
sebastian_s avatar
Tänkte att det var dags att starta en tråd om Sveriges bästa podcast Made in Sverige. De har släppt avsnitt i snart tre år och byggt upp ett fint avsnittsbibliotek så det finns saker att diskutera.

Podden riktar in sig på svensk film och tv från alla årtionden kan man väl säga men med tyngdpunkt på 1970-2000 talet.

Vilka avsnitt håller ni högst? Själv är jag extra förtjust i avsnitten om Torka aldrig tårar utan handskar, Heja Björn och 30:e November. Tre avsnitt som fångar det känslosamma, humorn och den lätt utflippade rivigheten i podden. I den ordningen.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-07-07 kl. 05:55.
Citera
2026-07-07, 09:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tänkte att det var dags att starta en tråd om Sveriges bästa podcast Made in Sverige. De har släppt avsnitt i snart tre år och byggt upp ett fint avsnittsbibliotek så det finns saker att diskutera.

Podden riktar in sig på svensk film och tv från alla årtionden kan man väl säga men med tyngdpunkt på 1970-2000 talet.

Vilka avsnitt håller ni högst? Själv är jag extra förtjust i avsnitten om Torka aldrig tårar utan handskar, Heja Björn och 30:e November. Tre avsnitt som fångar det känslosamma, humorn och den lätt utflippade rivigheten i podden. I den ordningen.

Tack för tipset!
Lyssnade lite på första avsnittet (Mitt liv som hund).
Dålig ljudkvalitet, ingen struktur och mycket annat skit de första minuterna.
Citera
2026-07-07, 09:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tack för tipset!
Lyssnade lite på första avsnittet (Mitt liv som hund).
Dålig ljudkvalitet, ingen struktur och mycket annat skit de första minuterna.
Börja med andra säsongen eller ännu nyare(efter avsnitt 10). Första säsongen har mycket sämre ljud och andra barnsjukdomar. Dock är Tusenbröder från första säsongen bra.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-07-07 kl. 10:00.
Citera
2026-07-08, 16:45
Medlem
Pedris avatar
Bäst: Tusenbröder säsong 1&2. Julkalendrar var även den mysig.
Citera
2026-07-10, 18:02
Medlem
sebastian_s avatar
Nytt avsnitt ute . Småtrevligt avsnitt om Ulf Malmros nya film
Senast redigerad av sebastian_ 2026-07-10 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in