2026-07-06, 21:32
Medlem
SlagenSvensks avatar
Apoteket där jag bor har inte helosan salva, den är slut. Samma sak på ö&b, slut.
Vilka feta salvor fungerar som helosan?
Inte tunna tantsalvor.

/SS
Citera
2026-07-06, 21:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Aldrig hittat nåt som är lika bra som Helosan. En helt överlägsen produkt.
Citera
2026-07-06, 21:35
Medlem
'Locobase repair' eller kanske Bepanthen?
Citera
2026-07-06, 21:50
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
'Locobase repair' eller kanske Bepanthen?
Får kolla upp dem. Tack. Bepanthen salva kräver recept. nästan som polaren med eksem, han har tunga salvor, säkert bensin i dom.

/SS
Citera
2026-07-06, 21:51
Medlem
zombie-nations avatar
Skulle föreslå att beställa den från en apotekssajt med fri frakt (typ Apotea). Bor du rätt till får du gratis hemleverans med. Just sådana krämer är rätt unika, tror den är antiseptisk vilket saknas hos andra.
Citera
2026-07-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Får kolla upp dem. Tack. Bepanthen salva kräver recept. nästan som polaren med eksem, han har tunga salvor, säkert bensin i dom.

/SS
Frugan smörjde in pattarna med den när hon ammade, men jag visste inte att den var receptbelagd.

Locobase är dock en beprövad klassiker. Kanske inte är exakt vad du söker, men jag kan rekommendera dig att försöka med den i alla fall.
Citera
2026-07-06, 22:06
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Just sådana krämer är rätt unika, tror den är antiseptisk vilket saknas hos andra.

Det ENDA unika med Helosan är att den innehåller eucalyptus.

I övrigt innehåller Helosan exakt samma som hur många salvor och krämer som helst.

Ändå är den helt överlägsen. Inget annat kan mäta sig med den. Inte ens de tio gånger dyrare som kärringar är lurade av reklamen att använda.

Det måste vara eucalyptusoljan som gör det. Varför har inte andra det i så fall? Kan de verkligen ha patent på en sån generell ingrediens?
Senast redigerad av Hurt-Åke 2026-07-06 kl. 22:08.
Citera
2026-07-06, 22:27
Medlem
Citat:
Apoteket där jag bor har inte helosan salva, den är slut. Samma sak på ö&b, slut.
Inte tunna tantsalvor.

/SS

Jag gissar att fotsalvan än är ganska identisk och likvärdig med hudsalvan.
Citera
2026-07-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

I övrigt innehåller Helosan exakt samma som hur många salvor och krämer som helst.

Ändå är den helt överlägsen. Inget annat kan mäta sig med den. Inte ens de tio gånger dyrare som kärringar är lurade av reklamen att använda.

Det måste vara eucalyptusoljan som gör det. Varför har inte andra det i så fall? Kan de verkligen ha patent på en sån generell ingrediens?

Det kan ju inte va så svårt att ta en likvärdig och blanda i egen eucalyptus då?

Jag föredrar 8hour cream av Elisabeth Arden. Den slår allt som jag testat iallafall, men det är säkert individuellt för många vad som passar bäst.
Det är ju dock en dyr tantkräm som du säger, men den brukar säljas i stor burk ibland, då är den klart köpvärd.
Citera
2026-07-06, 22:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Eukaluptus i utspädd form har verkligen en effekt på huden. Men jag tror snarare det beror på att Helosan har satsat på sina favoritingredienser och sedan inte har så mycket annat. Andra krämer har flera olika fetter blandat, kanske därför de känns mer utspädda. Kanske att mindre är mer?
Citera
2026-07-06, 23:30
Medlem
Helosan kan köpas online från Matas i Danmark:

https://www.matas.dk/helosan
Citera
2026-07-07, 02:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Inte tunna tantsalvor.

/SS
Prova ren lanolin om du har torr hud och inte redan provat det, det kan lösa problemet och inte bara lindra det om du har tur.

Läs recensionerna på den här, passa på att köpa dig en tub Helosan när du ändå är där om du tror att du behöver det.
https://www.apotea.se/vide-vilda-brostvartskram-50-ml

Här finns lanolin till ett bättre kilopris:
https://mecindo.se/products/urtegaarden-lanolin-100g?ss_gc=EAIaIQobChMImavguKO_lQMVlxmiAx3KcBc-EAQYASABEgIbk_D_BwE&gad_source=1&gad_campaignid=16 810937476&gbraid=0AAAAADcCx0aBaEtGM0iWpL3tW7VtRQUZ 4&gclid=EAIaIQobChMImavguKO_lQMVlxmiAx3KcBc-EAQYASABEgIbk_D_BwE

https://opella.se/product.html/ullfett?v_sel=1.3&gad_source=1&gad_campaignid=1688 5811663&gbraid=0AAAAAD3Zf48ykO7AWqE_139mvGozcdc7V& gclid=EAIaIQobChMImavguKO_lQMVlxmiAx3KcBc-EAQYCyABEgJJz_D_BwE
Senast redigerad av sykkelpump 2026-07-07 kl. 02:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in