2026-07-06, 18:24
Medlem
Finns det någon sådan AI tjänst eller program?

Jag har skrivit med 2 olika personer på ett forum och jag misstänker att det är samma person men med två olika konton men kan inte säga helt säkert.

Båda kontona har postat flera inlägg så gissar att AI skulle kunna avgöra om det är samma endast genom att läsa texten.
Citera
2026-07-06, 19:11
Medlem
Det är väl ett regelbrott 1.07?
Så här står det...
Enligt AI håller FB reda på Ip adressen också, så att posta från samma IP men ett ett nytt konto om man är avstängd, det är förbjudet och kommer upptäckas.

CITAT: Regel 1.07 på Flashback.

vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende,
Citera
2026-07-06, 19:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Så här står det...
Enligt AI håller FB reda på Ip adressen också, så att posta från samma IP men ett ett nytt konto om man är avstängd, det är förbjudet och kommer upptäckas.

vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende,

Det verkar inte handla om Flashback.
Citera
2026-07-06, 20:09
Medlem
Citat:
Så här står det...

Det står ingenting om det i regeln du citerade, det står att man inte får skriva med flera konton i samma tråd för att stödja sig själv.

Edit: Sen så tror jag att den här trådstarten bryter mot regeln om användares anonymitet.
Citera
2026-07-06, 20:38
Medlem
Citat:
Så här står det...

Har jag sagt det handlar om flashback? Nej det har jag inte och jag tänker inte heller säga vilket forum det gäller.
Citera
2026-07-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det verkar inte handla om Flashback.

Precis, för jag vet redan om regeln att man inte får outa flashback konton och förmodligen inte försöka reda på en användare i övrigt.
Citera
2026-07-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Det står ingenting om det i regeln du citerade, det står att man inte får skriva med flera konton i samma tråd för att stödja sig själv.

Edit: Sen så tror jag att den här trådstarten bryter mot regeln om användares anonymitet.

Den bryter mot den regeln om det är flashback forum jag försöker sammankoppla användare på, men som sagt, det är inte flashback utan ett annat forum
Citera
2026-07-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Finns det någon sådan AI tjänst eller program?

Jag har skrivit med 2 olika personer på ett forum och jag misstänker att det är samma person men med två olika konton men kan inte säga helt säkert.

Båda kontona har postat flera inlägg så gissar att AI skulle kunna avgöra om det är samma endast genom att läsa texten.

Du är definitivt inne på en av de få saker som AI är bra på. Lista ut likheter!
Citera
2026-07-06, 22:03
Medlem
Måste ju finnas nåt text analys program tycker jag.

Program som lärare har kan analysera uppsatser och se om det är delvis ai eller inte
Citera
2026-07-06, 22:55
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Måste ju finnas nåt text analys program tycker jag.

Program som lärare har kan analysera uppsatser och se om det är delvis ai eller inte

Det tar inte lång tid att slänga ihop ett sådant program själv, det finns massvis med statistiska tekniker som inte berör AI som kan användas och har används till sådant här i decennium.
Citera
2026-07-06, 23:17
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det tar inte lång tid att slänga ihop ett sådant program själv, det finns massvis med statistiska tekniker som inte berör AI som kan användas och har används till sådant här i decennium.

Otroligt ohjälpsamt inlägg. Spill dina bönor istället.
Citera
2026-07-06, 23:50
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Otroligt ohjälpsamt inlägg. Spill dina bönor istället.

Vem som helst kan googla på n-gram analys eller stilometri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in