2026-07-06, 17:04
Medlem
Trump lyckades häva Folarin Balogun's avstängning i fotbolls-VM. Han tyckte inte Bologun gjorde något fult, eller något fel, och han "förtjänade inte rött kort". Trump är tydligen en expert på fotboll också.
https://images.axios.com/Ws2Lv9iCZrLBvUXXCQRVwU1pdhg=/0x293:3488x2255/1920x1080/2026/07/05/1783271930708.jpeg?w=1920

Men det fick mig att tänka på hur feministisk Trump är. Framförallt två saker sticker ut:
1) Nuförtiden på jobbet är allt "jättekul", alla är "jätteduktiga", och vad mer kan man säga om vad som helst utom "gu, va bra!" Och det är inte killarna som kör med det snacket!
Typ:
"Jag bröt benet i helgen."
"Jättekul!"

eller
"Vikommer inte hinna klart i tid med projektet!"
"Toppen!"

Är inte det lite samma snack som Trump har:
"Kriget mot Iran går väldigt bra! Vi gör stora framsteg!"
"Bästa fyrverkeriet någonsin!"

2) Men åter till Trump, fotbollen och bilden på den stämplande och fällande Balogun, som enligt Trump felaktigt fick rött kort.
Feministerna kör med "Lika lön för lika arbete!", men med det menar dom "Samma lön för olika arbeten, och vi bestämmer vilka kvinnoyrken är lika mycket värda som mansyrken".
Eller "oavlönat hemarbete", som tydligen bara kvinnorna gör. Fast för att bevisa det så har man själva tagit sig rätten att bestämma vad som är hemarbete och vad som bara är ett fritidsintresse. Att dekorera hemmet är till exempel ett oavlönat hemarbete, medan att måla om sovrummet är en hobby. Att laga mat är hemarbete, att handla mat är en fritidssysselsättning.
Detta kallas 'relativisering'.
Trump kör med:
"Våra tullar är rättfärdigade. Era tullar är orättfärdiga"
"Stormningen av Capitolium var rättfärdigat, för dom stal vår valseger"
"Jo, jag hade hemligstämplat material som jag tog med mig när jag förlorade valet förra gången, men det har andra också gjort. Så då är det inte så farligt."
När Trump hade sex med Stormy Daniels medan hans fru var hemma med deras nyfödda försvarade sig Trump med: "Det Demokraterna och Clinton gjorde var mycket värre, så varför jagas bara jag?"

Så fråga att diskutera:
- Har Trump framgångsrikt anammat feministernas narrativ?
- Hur kommer det sig att folk går på det, och går feministerna på det? Han talar ju deras språk, liksom.
Senast redigerad av HenAnnan 2026-07-06 kl. 17:14. Anledning: Stavfel
Citera
2026-07-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Trump lyckades häva Folarin Balogun's avstängning i fotbolls-VM. Han tyckte inte Bologun gjorde något fult, eller något fel, och han "förtjänade inte rött kort". Trump är tydligen en expert på fotboll också.
https://images.axios.com/Ws2Lv9iCZrLBvUXXCQRVwU1pdhg=/0x293:3488x2255/1920x1080/2026/07/05/1783271930708.jpeg?w=1920

Men det fick mig att tänka på hur feministisk Trump är. Framförallt två saker sticker ut:
1) Nuförtiden på jobbet är allt "jättekul", alla är "jätteduktiga", och vad mer kan man säga om vad som helst utom "gu, va bra!" Och det är inte killarna som kör med det snacket!
Typ:
"Jättekul!"

eller
"Toppen!"

2) Men åter till Trump, fotbollen och bilden på den stämplande och fällande Balogun, som enligt Trump felaktigt fick rött kort.
Feministerna kör med "Lika lön för lika arbete!", men med det menar dom "Samma lön för olika arbeten, och vi bestämmer vilka kvinnoyrken är lika mycket värda som mansyrken".
Eller "oavlönat hemarbete", som tydligen bara kvinnorna gör. Fast för att bevisa det så har man själva tagit sig rätten att bestämma vad som är hemarbete och vad som bara är ett fritidsintresse. Att dekorera hemmet är till exempel ett oavlönat hemarbete, medan att måla om sovrummet är en hobby. Att laga mat är hemarbete, att handla mat är en fritidssysselsättning.
Trump kör med:
"Jo, jag hade hemligstämplat material som jag tog med mig när jag förlorade valet förra gången, men det har andra också gjort. Så då är det inte så farligt."
När Trump hade sex med Stormy Daniels medan hans fru var hemma med deras nyfödda försvarade sig Trump med: "Det Demokraterna och Clinton gjorde var mycket värre, så varför jagas bara jag?"

Så fråga att diskutera:
- Hur kommer det sig att folk går på det, och går feministerna på det? Han talar ju deras språk, liksom.

Troligen kommer pedofilen förlora stort i midterm elections i höst, till och med många av hans egna följare har vänt honom ryggen. Vilket feministerna och demokraterna gjorde för många år sen.

Vad har detta med feminism att göra egentligen? Personligen ser jag inget samband alls mellan hur pedofilen uttrycker och beter sig och feminism.
Citera
2026-07-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan

Typ:
"Jättekul!"

eller
"Toppen!"

Trump kör med:

Så fråga att diskutera:

Suck... Med risk att falla för en uppenbar trolltråd:

Finns ingen normalt funtad människa som tror att våldtäktsmannen och narcissisten trump på ngt sätt är ens i närheten av vad feminism är. Hela den här sörjan till tråd är inte ens lustig, helt ärligt. Trump bryr sig on Trump. Sympati och empati är ngt han inte besitter. Jag tror att han inte ens skulle känna ngt för sina egna barn egentligen. Han bryr sig enbart om det som gynnar honom.

Som sagt, förmodar att det är ngn form av trolltråd men med risk att ngn faktiskt är såhär korkad så tänker jag att jag åtminstone försöker besvara "frågan" eller vafan man nu ska kalla det

Speciellt med tanke på din uppfattning av vad feminism ens är. Men å andra sidan verkar inte FB veta det riktigt om man ska kolla trådhistoriken så du hör nog hemma här ganska väl.
Citera
2026-07-06, 21:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Troligen kommer pedofilen förlora stort i midterm elections i höst, till och med många av hans egna följare har vänt honom ryggen. Vilket feministerna och demokraterna gjorde för många år sen.

Vad har detta med feminism att göra egentligen? Personligen ser jag inget samband alls mellan hur pedofilen uttrycker och beter sig och feminism.

Varför tror du att Trump är pedofil?
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Vilket totalt snömos till TS.

Trump är antifeminist, så uppenbart som det kan bli.
Citera
Igår, 09:43
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Trump är den största antifeministen som suttit på posten.
Senast redigerad av Donaldstrumpet Igår kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in