Citat:
Människor kommer inte att vara oumbärliga. Om 10-20 år kan vi ha helautomatiserade fabriker, gruvor, energiproduktion, transporter. i bästa/värsta fall har vi det om 50-100 år. Vi kommer också ha en ASI som är långt mycket smartare än alla människor tillsammans. Du behövs inte till någonting.
Ett framtida "AI-utopia" där alla människor bevaras, där ingen dör och där det föds nya bebisar varje år kan omöjligen fungera rent matematiskt. Vi får en exponentiell befolkningsutveckling som går mot oändligheten. Det är orimligt att starta den processen. Det här förstår en ASI och därför kommer den inte att bidra till det. Vad blir de moraliska och juridiska konsekvenserna? Människor får leva till 150 men då blir det elektriska stolen? Om du inte är Elon Musk då kan du få leva längre? Det skulle bli politiskt och religiöst kaos i världen. Revolutioner och inbördeskrig som aldrig tar slut. En ASI kan eliminera dessa problem genom att ta bort oss. Det här är ren logik och inte science fiction.
Förklara gärna varför en ASI ska bevara dig för alltid samt hur länge jordens resurser räcker om alla människor ska leva för evigt.
Om du anser att ASI är omöjligt kan du i stället förklara när och varför AI-utvecklingen upphör.
Ett framtida "AI-utopia" där alla människor bevaras, där ingen dör och där det föds nya bebisar varje år kan omöjligen fungera rent matematiskt. Vi får en exponentiell befolkningsutveckling som går mot oändligheten. Det är orimligt att starta den processen. Det här förstår en ASI och därför kommer den inte att bidra till det. Vad blir de moraliska och juridiska konsekvenserna? Människor får leva till 150 men då blir det elektriska stolen? Om du inte är Elon Musk då kan du få leva längre? Det skulle bli politiskt och religiöst kaos i världen. Revolutioner och inbördeskrig som aldrig tar slut. En ASI kan eliminera dessa problem genom att ta bort oss. Det här är ren logik och inte science fiction.
Förklara gärna varför en ASI ska bevara dig för alltid samt hur länge jordens resurser räcker om alla människor ska leva för evigt.
Om du anser att ASI är omöjligt kan du i stället förklara när och varför AI-utvecklingen upphör.
Men människor lever inte för alltid.
Varken idag, igår eller imorgon. Du snackar ju förfan bara skit?
Och visst kommer människor att bli äldre än idag, men vi kommer ju inte bli 300år gamla på väldigt lång sikt.
Jag pratar inte om att jag behövs eller inte, eller att jag på något sätt skulle vara bättre än AI, utan jag tror att ingen levande människa vill att att en AI ska välja om den dödar X eller Y vid en olycka där den måste välja sitt offer.
Människan är inte smartare, men han är ändå en människa, dvs samma ras.
Och du försöker än en gång få det att låta som att ASI är samma sak som att AI har blivit medveten om sin storhet och nu helt plötsligt vill ta död på mänskligheten?
Det tror inte jag alls.
Och det kvittar hur många ggr du skriver det, för du kan inte få en kedja av robotar att få från att utvinna råvaror ur gruvor, smälta ner och bygga komponenter, bygga kretskort och sätta ihop allting ä, för att sen bygga allt som behövs för att producera nya robotar som sen ska ta över världen?
Varför skulle en robot vilja ta över världen, eller utplåna allt mänskligt liv?
It makes no sense.