2026-07-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxid1978
Storyn backas av Smålandsposten

Det är ju inte Smp som bestämmer om killarna är skyldiga eller inte, det gör domstolen. Jag har läst artikeln, de återger ju vad den killen som är hemma i Sverige och en av de gripnas storebror säger.
Citera
2026-07-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldklimpenFISK
Finns väl inte allmänt utlagt, men du får lita på mig om du känner för det. Annars kan du väl ta och ringa ner till turkarna och se om dem har något att säga. 😁

Du kanske missade var dina bekanta var någonstans, men de var på den grekiska sidan av Cypern…
Citera
2026-07-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Var har du fått den informationen ifrån? Låter orimligt att en person försöker råna fyra personer.

Du kan ju ta och läsa intervjun med den femte i Smålandsposten
Citera
2026-07-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Du kanske missade var dina bekanta var någonstans, men de var på den grekiska sidan av Cypern…

Jo, men han som rånade hör hemma på den turkiska sidan.
Citera
2026-07-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Haha, tillåt mig småle. Dessa kaosblattar skulle aldrig lämna tillbaka en plånbok. Och om så vore fallet skulle det ju inte bli hetsigt och dålig stämning. Dessa blattar ljuger som en häst travar i vanlig ordning.....

Vem tusan skulle bli förbannad om man ger tillbaka en borttappad plånbok? Som du skriver -- vem idag skulle ens ge den till sin rätta ägare? Du och jag kanske. Vilken rövarhistoria. Hoppas de får känna av sin handling. Men om de får som de vill kan rättegång och (eventuellt) straff äga rum i Sverige.
Citera
2026-07-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timglaset2002
Hej han försökte råna S som var ensam, S ropade på sina kompisar som var i närheten. Personen visste inte att S hade kompisar och just därför försökte han råna S, När S kompisar kom till platsen så började dom argumentera. Enligt kamerorna och vittnen som var där försökte han slå S först. S slog då honom och då ramlade han och slog huvudet i en sten.

Ok, case closed mao. Finns alla bevis på kamera och att BO är en välkänd lurendrejare/rånare så får man väl tro att dessa killar var i underläge. Flera stycken.
Citera
2026-07-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ok, case closed mao. Finns alla bevis på kamera och att BO är en välkänd lurendrejare/rånare så får man väl tro att dessa killar var i underläge. Flera stycken.

S var ensam när han blev rånad, det var inte förens senare de tre andra kom till platsen efter han skrivit i gruppchatten.
Citera
2026-07-11, 02:34
Medlem
Citat:
Vem tusan skulle bli förbannad om man ger tillbaka en borttappad plånbok? Som du skriver -- vem idag skulle ens ge den till sin rätta ägare? Du och jag kanske. Vilken rövarhistoria. Hoppas de får känna av sin handling. Men om de får som de vill kan rättegång och (eventuellt) straff äga rum i Sverige.

Läste du ens vad som skrevs? När den här 47-åringen rånar folk så låtsas han alltid glömma något (t.ex plånbok) så att turist i fråga går fram till honom och då lurar han iväg dem. Det blev hetsigt för S inte gick med på att ge iväg sina saker, och då slåss 47-åringen slåss och S slog tillbaks i självförsvar. Allt detta backas av CCTV och vittnen. Tro på det om du vill men sitt inte och tjafsa på Flashback och dra slutsatser om något du inte har någon koll på alls du ser ut som en vilsen överviktig papegoja
Citera
2026-07-11, 03:41
Avstängd
Citat:
Jag har väldigt svårt se rättegången skulle hållas i sverige faktiskt med svenska rubriceringar och straffskalor.

Känner inte till ett enda fall där brott begåtts i utlandet MGM blivit gripen och häktad där, och sedan flyttas rättegången helt sonika till sverige, inte ens i våra närmaste grannländer blir det ju så
Citera
2026-07-11, 04:17
Medlem
Citat:

Hur det ligger till i detta fall, vet jag inte, men det är ganska välkänt att detta inte är ett helt ovanligt scam-försök i delar av världen.

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294474-i3663-k11263623-o10-Dodging_the_Dropped_Wallet_Scam-Kyiv.html
Citera
2026-07-11, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldklimpenFISK
Läste du ens vad som skrevs? När den här 47-åringen rånar folk så låtsas han alltid glömma något (t.ex plånbok) så att turist i fråga går fram till honom och då lurar han iväg dem. Det blev hetsigt för S inte gick med på att ge iväg sina saker, och då slåss 47-åringen slåss och S slog tillbaks i självförsvar. Allt detta backas av CCTV och vittnen. Tro på det om du vill men sitt inte och tjafsa på Flashback och dra slutsatser om något du inte har någon koll på alls du ser ut som en vilsen överviktig papegoja

Men om allt är såhär solklart varför sitter fyra personer gripna?
Citera
2026-07-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Hur det ligger till i detta fall, vet jag inte, men det är ganska välkänt att detta inte är ett helt ovanligt scam-försök i delar av världen.

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294474-i3663-k11263623-o10-Dodging_the_Dropped_Wallet_Scam-Kyiv.html

Tack föt länken. Intressant att veta. Var inte medveten om att detta var så utbrett.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-11 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in