2026-07-10, 00:02
Medlem
Kul och sitta i ett cypriotisk rövknullarfängelse?
Citera
2026-07-10, 01:17
Avstängd
Som vanligt, inga svenskar inblandade, utan "svenskar".

Ingen är chockad, ingen är förvånad.

Ta ifrån brottslingarna deras orättfärdiga "svenska" pass och skicka hem dem.
Citera
2026-07-10, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Men den ende svensken i gänget höll sig lugn...

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vi vet ännu inte det. Skyller alla på varandra eller vill man få fördel genom att bekänna?

Tror du att den cypriotiska polisen är så korrupt att de låter den ende etniske svensken i gänget slippa undan just bara för att han är etniskt svensk?
Citera
2026-07-10, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Älskar att turkisk media gör en poäng av att dom bara har svenska pass men att dom ursprungligen är ifrån ett annat land, det belyser verkligen hur sjuk svensk media är som enbart benämner dom som svenskar.

Det är skönt när utländsk media ger oss detaljer om de svenska medborgare som har gripits utomlands för brott. För svensk media kommer ju inte att berätta någonting, åtminstone inte MSM.
Citera
2026-07-10, 07:30
Medlem
LKKINGENs avatar
Tänkte bara gå in och kolla om det var svenskar som var inblandade och såklart, svaret var givet.
Åtminstone härligt se att det finns media som rapporterar sker så som verkligheten dikterar.

Sen såklart är det så jävla hemskt att tre ointegrerbara ska förstöra en annan människas liv, hoppas dom blir inlåsta och får svälta ihjäl.
Citera
2026-07-10, 07:32
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tror du att den cypriotiska polisen är så korrupt att de låter den ende etniske svensken i gänget slippa undan just bara för att han är etniskt svensk?
Vilken av irakiern, chilenaren o albanen var den etniska svensken?
Citera
2026-07-10, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Nej, tror du det?
Citera
2026-07-10, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Vilken av irakiern, chilenaren o albanen var den etniska svensken?

Ingen av dem. Det fanns en fjärde kille, och han blev inte gripen. Det var han som var svensken.
Citera
2026-07-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Som vanligt, inga svenskar inblandade, utan "svenskar".

Ingen är chockad, ingen är förvånad.

Ta ifrån brottslingarna deras orättfärdiga "svenska" pass och skicka hem dem.

Ja, till 100 procent, men inte till deras nuvarande 'hemland'.
Citera
2026-07-10, 10:54
Medlem
Artikel i Smålandsposten där den femte killen och en av de häktades bror blir intervjuade.

Citat:
”Nu har regeringens talesperson officiellt gått ut och kommenterat händelsen.
”Den enda kommentar vi har är att i inget av fallen, och det har nu blivit uppenbart genom gripandet av de misstänkta, fanns det nationalistiska eller andra motiv bakom denna attack vilken vi fördömde och fortsätter att fördöma”.

Den femte killen i gänget (svensken):
Citat:
– Jag var inte med mina vänner mer än lite tidigare på kvällen då vi drack några öl på hotellrummet. Jag hade träffat en tjej och var med henne nere på stranden.
Det blev hans räddning från att dras med i polisutredningen om misshandel där konsekvenserna blev mycket allvarliga.

När vi allihopa var på stranden berättade de för mig vad som hänt och visade att det stod om händelsen i tidningarna.
– Vi höll koll på medierna för att se hur allvarligt skadad mannen var. Det var ångest eftersom det blev så här dagen innan hemresan och det var verkligen inte meningen.

[……]

Det hans vänner berättade var att en av dem hade varit själv en kortare stund vid femtiden på söndagsmorgonen.
– Han träffade tre cyprioter som satt vid något elskåp och såg då att en av dem lämnade kvar sin plånbok. Min vän tog upp den och lämnade tillbaka den.
Det var därefter som det blev någon form av dispyt och bråket startade.
– Vi har en gruppchatt där han skrev att han behövde hjälp eftersom han var rädd för att bli rånad, säger Växjökillen.
De tre andra misstänkta killarna som fanns i närheten sprang dit. Den 47-årige mannen ska enligt misstankarna om misshandel ha blivit slagen och ramlat baklänges så illa att han fick de allvarliga skallskadorna.

Storebrodern till en av de häktade:
Citat:
– När jag ringde min bror den kvällen efter att han gripits förklarade han att han gick i väg själv, jag frågade inte varför. Sedan berättade han om plånboken som han hittade och lämnade tillbaka. Och att det då blev hetsigt och att två av tre personer som var där gick i väg, säger den misstänktes storebror.

Verkar f.ö. som en av de häktades familj äger en bensinmack i Växjö.
Citera
2026-07-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magalagabega
Artikel i Smålandsposten där den femte killen och en av de häktades bror blir intervjuade.

Haha, tillåt mig småle. Dessa kaosblattar skulle aldrig lämna tillbaka en plånbok. Och om så vore fallet skulle det ju inte bli hetsigt och dålig stämning. Dessa blattar ljuger som en häst travar i vanlig ordning.....
Citera
2026-07-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magalagabega

Samma bensinmack som används flitigt av gäng för musikvideos och droghandel 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in