2026-07-13, 16:52
Medlem
BasilTheBat-Lords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Flashback är inte ett forum för fantasier. Cyklister är losers och små rädda harar. Finns inte en chans att du gjort det du skriver. Jag har däremot ett stort antal gånger tvingat cyklister att kliva av och leda fordonet när de kommer åkande på gångbanan. De har skakat som löv när de blivit tillsagda och ingen har sagt emot.

Sveriges tuffaste gångtrafikant, don't fuck with this guy!
Citera
2026-07-15, 02:29
Medlem
Plingar någon så vänder sig antingen 90% framförvarande om och går snett vilket tar större plats eller så har de lurar på sig och hör inget så klockan är tämligen onödig i de flesta fall.

Värst är ju dom cyklister som plingar trots att man inte ens är på samma sida som dem, oftast män med 75-växlade velocipeder , cykelhjälm och medföljande tighta byxor.

Har varit med om ett par tillfällen då jag cyklat förbi folk som ropat att jag borde plingat och liknande, har då svarat att jag hatar att tillrättavisa folk och tror på människors förmåga att hålla koll på sin omgivning och visa hänsyn, speciellt då ni går tre i bredd.....
Citera
2026-07-15, 12:33
Medlem
orvarens avatar
Har inte monterat den,men har ett starkhorn,som drivs med tryckluft,ska klura ut hur jag smidigast kan montera och fylla på burken med luft...

Tillsvidare får min blåtandshögtalare på full volym (med riktigt störande musik) tjänstgöra som uppmärksamhets-apparat..
Jo,jag HAR ringklocka,men använder den sällan,eller aldrig..folk hoppar åt alla håll och blir omöjliga att ens väja för..
Citera
2026-07-15, 12:40
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasilTheBat-Lord
Oftast är det ju extremt överviktiga som använder sig av elcykel, de vill transportera fläsket utan att behöva motionera, för det är ju asjobbigt, eller nåt...
....eller så är knäna slut.

Ja, jag har fungerande ringklocka.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här