2026-07-05, 19:41
Medlem
loooser123s avatar
Det finns knappt några öl när man traskar in på Systembolaget i Boden. Det enda som finns är några mycket dyra öl, men de öl som folk vill köpa är helt slut.

Detta beror enligt Expressen på att det är varmt, fotbolls-VM och tusentals arbetare flugits dit för att arbeta på prestigeprojektet Stegra.

Systembolaget säger att man har "problem" med leveranser från en större leverantör, men att det ser "ljusare ut" nästa vecka. Man tillägger att det är tråkigt att det drabbar de som vill köpa öl.

Vad tycker ni om att staten, som har monopol på att sälja öl över 3,5 %, och att de inte lyckas med det enda uppdrag som de har?

https://www.expressen.se/nyheter/slut-pa-ol-mitt-under-vm-kom-in-i-matchen-systembolaget/
2026-07-05, 19:44
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooser123
Det finns knappt några öl när man traskar in på Systembolaget i Boden. Det enda som finns är några mycket dyra öl, men de öl som folk vill köpa är helt slut.

Detta beror enligt Expressen på att det är varmt, fotbolls-VM och tusentals arbetare flugits dit för att arbeta på prestigeprojektet Stegra.

Systembolaget säger att man har "problem" med leveranser från en större leverantör, men att det ser "ljusare ut" nästa vecka. Man tillägger att det är tråkigt att det drabbar de som vill köpa öl.

Vad tycker ni om att staten, som har monopol på att sälja öl över 3,5 %, och att de inte lyckas med det enda uppdrag som de har?

https://www.expressen.se/nyheter/slut-pa-ol-mitt-under-vm-kom-in-i-matchen-systembolaget/

Jag har noll koll, men är det tusentals arbetare på samma plats? Vart fan bor dom?
2026-07-05, 19:45
Medlem
slagskotts avatar
Runt en 20-30 min till systembolaget i Luleå så det går att lösa
2026-07-05, 19:47
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott

Börjar öltarmen morra så är en 25 minuters resa för att stilla den inga som helst problem.
2026-07-05, 19:48
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott

Med bil? Har du tänkt på miljön?
2026-07-05, 19:53
Avstängd
Citat:

ptja
Tänker du på miljön ska du nog heller inte dricka öl med tanke på alla transporter och all giftig plast som löses up i aluminiumburkar (plastcoating på insidan)+ att aluminium förorenar miljön,dricksvatten,odling och skapar alzheimers.
Även plasten stannar i hjärnan mikropartiklar och skapar sjukdomar +förorenar miljön +dricksvatten och odling.

De flesta i sverige verkar inte köpa öl i riktiga glasflaskor längre.
2026-07-05, 19:55
Medlem
slagskotts avatar
Citat:

Nej inte något speciellt ska jag erkänna
2026-07-05, 20:08
Medlem
Onanikrems avatar
Helt värdelöst planerat av inköpsansvarig på det bolaget!
Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer.
2026-07-05, 20:10
Medlem
Queutards avatar
Det beryktade "utbudet" med andra ord.

Helt otroligt att Kristerssons systembolag fortfarande finns. När ska svensken myndigförklaras av staten?
2026-07-05, 20:16
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Börjar öltarmen morra så är en 25 minuters resa för att stilla den inga som helst problem.
Även att gå på alla fyra hela vägen hade inte varit i överkant om man är riktigt sugen.
2026-07-05, 20:20
Medlem
Full-Retards avatar
Skandal, nog för att systemet i Boden är som en liten lanthandel så finns det uppenbarligen inget öl/spritlager för krissituationer. De borde ju kunna bunkra upp någon av de nedlagda forten så inte folket behöver lida
2026-07-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Skandal, nog för att systemet i Boden är som en liten lanthandel så finns det uppenbarligen inget öl/spritlager för krissituationer. De borde ju kunna bunkra upp någon av de nedlagda forten så inte folket behöver lida

Eller ha en inköpare som både kan hitta till SMHI på nätet och inser att det är fotbolls-VM och beställer efter det. Hade räckt med att titta på försäljningen andra varma somrar med fotbolls-VM.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in