2026-07-05, 12:26
Medlem
Drettans avatar
När nya Backaplan står färdig ska Göteborg ha vuxit med 10 000 nya stadsnära bostäder skriver Gp
(och även vuxit ca 50 000 nya flyktingar, säger jag)

Det spelar ingen roll om det "faktiskt att hända på riktigt" som Johannes Hulter (S) ordförande i stadsbyggnadsnämnden säger.
Så länge Sverige tar in tio gånger så många "flyktingar" varje år så kommer antalet bostäder aldrig räcka.
För detta pågår i hela landet.

Sluta fyll på med andra länders medborgare hela tiden!
Många av dem som "flyr för fred" vill inte ens ha fred!, har vi jus sett

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/har-vaxer-ett-nytt-linnestaden-fram-ska-svalja-20-000.79ac978b-1f83-479a-adc8-3bf2f8b7426b

Vad tycker ni göteborgare?
Det har byggts en hel del det sista decenniet,, vill ni leva erat liv med trafikomläggning och ständigt pålande i marken, så hela mellanöstern och mena ska kunna komma hit och föda ?
Citera
2026-07-05, 12:32
Medlem
Drettans avatar
Innan nåt smart-as sägar att inte flyktingarna kommer bo där,
så kan jag börja med att säga att det stämmer inte, för ofta när det är brist så petar soc in de nya var de än får plats.
Har sett nyanlända invällare i totalt nybygggda lgh:er förr,
desutom har kommunerna stor press på sig att "blanda"

Men oavsett så handlar det om ANTAL lägenheter som går åt till andra länders medborgare!

Om vi hade bott 100 svenskar i Sverige och det byggs 10 lght men hela tiden släpps in 20 utlänningar, vad gör lägenhetsbygget för nytta för svensken då? När de "sväljs" av invällare som Gp uttrycker
Senast redigerad av Drettan 2026-07-05 kl. 12:36.
Citera
2026-07-05, 12:37
Avstängd
hellre flyktingar än göteborgare
Citera
2026-07-05, 12:40
Medlem
kyrkstockens avatar
Skall man bygga en ny "linnestad" i backa? (låst artikel)

Det spelar ingen roll vad göteborg gör då man lider av galloperande white-fligt och in flyttar människor som varken vill eller kan bidra till stadens framtid.

Trevligt att även SD nu anslutit sig till folkmordet.

Jag tycker att det var tur man flyttade för 20 år sedan.
Citera
2026-07-06, 00:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Innan nåt smart-as sägar att inte flyktingarna kommer bo där,
så kan jag börja med att säga att det stämmer inte, för ofta när det är brist så petar soc in de nya var de än får plats.
Har sett nyanlända invällare i totalt nybygggda lgh:er förr,
desutom har kommunerna stor press på sig att "blanda"

Men oavsett så handlar det om ANTAL lägenheter som går åt till andra länders medborgare!

Om vi hade bott 100 svenskar i Sverige och det byggs 10 lght men hela tiden släpps in 20 utlänningar, vad gör lägenhetsbygget för nytta för svensken då? När de "sväljs" av invällare som Gp uttrycker

Här kan du läsa mer, kommun för kommun (ex då Gbg) om tvångsblandningen.

https://tvang.se/var-sker-tvangsblandning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in