Igår, 05:12
Medlem
Fy så tragiskt när sånt här händer.
Är det alltså hans sambo som ligger på sjukhus eller är det sambons vän? (stod något om en vän till sambon i tråden)

Citat:
Ursprungligen postat av Fedors
Han som dog i fyrhjulings olyckan i Vattrång heter Er*k Sund*n
*=i och hans sambo heter Eric* Sa*renpää *=a det är hans sambo som äger Himmelriket i Harmånger.
Citera
Igår, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isola999
Fy så tragiskt när sånt här händer.
Är det alltså hans sambo som ligger på sjukhus eller är det sambons vän? (stod något om en vän till sambon i tråden)

Sambons vän ligger på sjukhuset. Riktigt illa tilltyglad.

Och fanns ingen spärr på den fyrhjulingen som ska sitta där, så den går långt över 60. Och som tidigare nämt, att ingen ska varit onykter är inte sant. Men det kommer nog komma fram senare.

Han hade varit på fest och skulle hämta vännen till den festen. Och ja, resten är olyckligt.
Citera
Igår, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
70 % av olyckor på elsparkcyklar är också pga alkohol. Ingen har hjälm heller.

Det borde forskas på det här!
Det har det:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7pRrxB/berusade-elsparkcyklister-bakom-dodssiffrorna

Å det är inte hyrcyklarna som sticker ut..
Citera
Igår, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Oj, 240 000 st! Nu bor jag iofs i en kranskommun kring Stockholm, men jag har aldrig känt någon som har en fyrhjuling. Hade någon bett mig gissa hade jag gissat på 50 000.
Väldigt många i norr har en ATV som en liten traktor att ploga snö med. Min används endast till det, står hela sommaren med plogen på.
Citera
Igår, 18:48
Medlem
Fy så tragiskt.
Någon som vet vem den skadade kvinnan är? Hoppas verkligen hon återhämtar sig så gott det går!

Citat:
Ursprungligen postat av protuZ
Sambons vän ligger på sjukhuset. Riktigt illa tilltyglad.

Och fanns ingen spärr på den fyrhjulingen som ska sitta där, så den går långt över 60. Och som tidigare nämt, att ingen ska varit onykter är inte sant. Men det kommer nog komma fram senare.

Han hade varit på fest och skulle hämta vännen till den festen. Och ja, resten är olyckligt.
Citera
Igår, 19:07
Medlem
Vem är vännen som ligger på sjukhuset, och vet någon hur det är med henne???
Citera
Igår, 19:21
Medlem
Såg att dom startat en insamling till den avlidnes sambo och deras två söner. Så sorgligt:-(
Citera
Igår, 21:35
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Skogsarbete är ett högriskjobb med många olyckor och dödsfall. Du kör givetvis till och från etc också där hastigheten är högre, men är du nykter och normalbegåvad är risken låg.

Fyrhjulingar har liten hjulbas och bredd och tappar man fokus går det fort att tappa kontrollen.
Oftast kör man på grusvägar också och då är det svårt att få fästet åter. Så glider man inte av vägen då är det oftast vid kurvor som den vurpar.
Varit väldigt mycket olyckor med fyrhjulingar på sistone.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in