2026-07-05, 00:57
Medlem
Jag[ har/är aldrig varit politiskt intresserad för mig så har jag förutom förlag om legalisering av tidelag och narkotoka inte brytt mig ett dugg . Därav har jag inte röstat i något val men tänkte ändra mig inför i år därför har jag läst igenom alla ppartie Rich jag läste precis igenom Liberalernas partiprogram. Jar mycket imponerad innan så tänkte jag inte rösta på Liberalerna men tycker allt dem säger känns klockrent. Visserligen har dem ett lite skamfilat rykte men måste nog säga att dem rent faktiskt verkar ha pragmatiska och mest bra förslag om deras politik inte håller tillbaka dem varför röstar ingen på dem då. Har försökt hitta ett sakligt förslag på varför ingen sympatiserar med dem förstår eintw rent praktiskt. Jag tror Liberalerna är det parti som vore mest kompetent att styra om alla partier fick 51%. Så varför röstar inte du på dem (sakligt politiskt) och vad skulle få dig att ändra dig
Senast redigerad av DaffeDurfsson 2026-07-05 kl. 01:01.
Citera
2026-07-05, 01:10
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2026-07-05, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaffeDurfsson
Jag[ har/är aldrig varit politiskt intresserad för mig så har jag förutom förlag om legalisering av tidelag och narkotoka inte brytt mig ett dugg . Därav har jag inte röstat i något val men tänkte ändra mig inför i år därför har jag läst igenom alla ppartie Rich jag läste precis igenom Liberalernas partiprogram. Jar mycket imponerad innan så tänkte jag inte rösta på Liberalerna men tycker allt dem säger känns klockrent. Visserligen har dem ett lite skamfilat rykte men måste nog säga att dem rent faktiskt verkar ha pragmatiska och mest bra förslag om deras politik inte håller tillbaka dem varför röstar ingen på dem då. Har försökt hitta ett sakligt förslag på varför ingen sympatiserar med dem förstår eintw rent praktiskt. Jag tror Liberalerna är det parti som vore mest kompetent att styra om alla partier fick 51%. Så varför röstar inte du på dem (sakligt politiskt) och vad skulle få dig att ändra dig
Läste du alla partiers partiprogram?
Det kan ju vara så att inte alla tycker likadant inom skattepolitik, invandring, privatisering och skola som exempel?
98% verkar ju tycka att nåt annat parti fattat lite bättre vad en väljare föredrar.
Citera
2026-07-05, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Läste du alla partiers partiprogram?
Det kan ju vara så att inte alla tycker likadant inom skattepolitik, invandring, privatisering och skola som exempel?
98% verkar ju tycka att nåt annat parti fattat lite bättre vad en väljare föredrar.
Det är ju sant men även om alla partier är lika så för liberalerna abäst politik
Citera
2026-07-05, 01:23
Medlem
Att vara höger och pro-invandring är en dålig kombination när det kommer till att fiska röster.

Reinfeldt sitter fortfarande i bakhuvudet på de flesta.
Citera
2026-07-05, 01:24
Avslutad
Innan du tar ställning till Liberalernas partiprogram, fundera på deras trovärdighet. Kommer de att stå fast vid sina löften om de får makt, eller kan de komma att ändra sig? Historien kan ge ledtrådar om hur pålitliga Liberalerna är, och varför ingen längre röstar på dem.
Citera
2026-07-05, 01:27
Medlem
Citat:
Det är ju sant men även om alla partier är lika så för liberalerna abäst politik
Du kom fram till det efter att du hade läst alla partiernas partiprogram?
Då får vi nog rödlista dig som en utrotningshotad art.
Citera
2026-07-05, 01:30
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Så varför röstar inte du på dem (sakligt politiskt) och vad skulle få dig att ändra dig

Folkpartiet är ett illiberalt etatistiskt elitistiskt förbudsparti på uppfostringens och förmynderiets grund. De älskar statsteve, sexköpslagen, systembolaget och så vidare lika mycket som sossarna. Inte ett liberalt ben finns i det partiet.

I eflte timmen har de nu lagt ett förslag om att luckra upp systemmonopolet och tillåta inköp av alkohol även i butiker. Det är dels otillräckligt (systemet ska väck), dels att anse som billigt valfläsk. Det blir en utredning, sedan stoppas det av KD och SD.

Om de däremot snabbutreder och beslutar inom Tidö INNAN valet ska jag rösta på dem som tack.
Citera
2026-07-05, 10:33
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
... aldrig varit politiskt intresserad ... förutom förlag om legalisering av tidelag och narkotoka ... men ... Liberalerna ... känns klockrent
Wtf, vilken dödskyss, hejdå L.
Citera
2026-07-05, 13:20
Medlem
Citat:

Eftersom du läst partiprogrammet kan du väl berätta vad Liberalernas politik du tycker är bra och varför, åtminstone kan du väl länka till det du har läst?
Citera
2026-07-05, 21:59
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larus470
Innan du tar ställning till Liberalernas partiprogram, fundera på deras trovärdighet. Kommer de att stå fast vid sina löften om de får makt, eller kan de komma att ändra sig? Historien kan ge ledtrådar om hur pålitliga Liberalerna är, och varför ingen längre röstar på dem.
Även OM man skulle se dom som trovärdiga, hur mycket av sin politik får man igenom om man ligger nära 4% spärren?

Över den eller under den spelar väl heller ingen större roll, utom för eventuellt Tidö-samarbete...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in