2026-07-04, 21:14
Medlem
Jag tippar 3 med tvekan:
Frankrike är förmodligen givna
Någon av Spanien/Portugal där har Europa redan en kvart
England trots allt även om det blir tufft i Mexico City
Senast redigerad av Caligula2026 2026-07-04 kl. 21:17.
Citera
2026-07-04, 21:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Jag tippar 3 med tvekan:
Tre. Belgien, Spanien, Frankrike. Då överträffar de sin kvot gällande antal platser.
Citera
2026-07-04, 21:22
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Jag tippar 3 med tvekan:
Spanien er vel givne. Deres pasningssikkerhet på trange ytor er jo helt hinsides va de fleste andre lag klarer av.
Er vel bare Frankrike som kan matche det, og de er ennu giftigere i avslutningene. Tror dessverre ikke England når helt fram.
Citera
2026-07-04, 21:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tre. Belgien, Spanien, Frankrike. Då överträffar de sin kvot gällande antal platser.

Jo allt vad det handlar om. Se till att Europa är med så inga andra delar kan klaga

Det ser man ju faktiskt även i detta VM. De riktigt usla och de blåbär som överraskar kommer från lättare delar. Mexico tex är ju med i varje VM för de har en extremt lätt kvalgrupp. Kap Verde kom också med för att det var lätt. Att se ett europeiskt blåbär ens nå VM är ju för det landet i princip omöjligt för konkurrensen är så tuff trots flest platser.
Citera
2026-07-04, 21:27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo allt vad det handlar om. Se till att Europa är med så inga andra delar kan klaga

Det ser man ju faktiskt även i detta VM. De riktigt usla och de blåbär som överraskar kommer från lättare delar. Mexico tex är ju med i varje VM för de har en extremt lätt kvalgrupp. Kap Verde kom också med för att det var lätt. Att se ett europeiskt blåbär ens nå VM är ju för det landet i princip omöjligt för konkurrensen är så tuff trots flest platser.
De blåser alltid upp en framgång i ett visst stadie och tystnar ner en annan så länge det missgynnar Europa.

"Wooow 9 afrikanska lag klara för play-in, ge dem fler platser!!"
Men när de är under sin kvot med bara 2 lag i åttondelarna så är det knäpptyst från europafoberna.
Citera
2026-07-04, 21:39
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag sticker ut hakan och säger 5 Europeiska länder!

-Frankrike
-Norge
-England
-Spanien
-Belgien

Jag tror att Colombia blir för svåra för Schweiz?
Citera
2026-07-04, 21:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo

-Frankrike
-Norge
-England
-Spanien
-Belgien

Colombia har varit helt dominanta i varje match. Jag tror att de går till semfinal. Slår ut Argentina i kvarten.
Citera
2026-07-04, 22:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

-Frankrike
-Norge
-England
-Spanien
-Belgien

Jo möjligen. För oss germaner. Om vi ser till ras snarare än nation. Så de enda två germanska länderna kvar är Schweiz och Norge. Vore mumma om bägge gick långt.

Norge tror jag faktiskt har en bra chans mot Brasilien. Om de glömmer bara att det är Brasilien med fem stjärnor på tröjan de möter. Deras flesta spelar typ i bra lag men är inga stjärnspelare som brukligt. Sedan disciplin och sydamerikaner blir lätt att det går emot dom och det faller ihop fullständigt kan vara lyckan för Schweiz.
Citera
2026-07-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Colombia har varit helt dominanta i varje match. Jag tror att de går till semfinal. Slår ut Argentina i kvarten.

Smider händerna väntandes på oddset inför den eventuella matchen.
Citera
2026-07-04, 22:09
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:

-Frankrike
-Norge
-England
-Spanien
-Belgien

Takk for tilliten, men om vi skulle hatt en chans mot Brasilien, må for det første Ødegaard bli helt sitt gode gamle jeg, og ikke være et
forsenende ledd i våre angrep, som han har vært mye på senere tiden. Vi er avhengig av at det går blixtsnabbt for å lykkes.

En som derimot er viktigere er Ryersson. Hans skade mot Senegal er katastrofal for dynamikken i laget. 2 døgn innen kampstart var han
helt uaktuell. Nu sies det at han muligens kan bli kampklar, men med så små marginer er det ikke mulig at han er 100 %

En annen sak som taler i mot er at Brasil ikke fikk vist sitt beste senest, og er det en sak vi vet , er at når storlag er lite revansjesugne for
å vise va de egentlig kan, så er de farligere enn noensinne.

Men håpet lever, iaf om Ødegaard viser gammel storhet, og Ryersson kommer inn 100% restituert.
Citera
2026-07-04, 22:46
Medlem
Citat:
Jag tippar 3 med tvekan:

Blir lite otydligt om frågan handlar om europeiska lag eller europeiska länder, eftersom många av de afrikanska länderna har en majoritet av europeer i sina lag och därmed åtminstone delvis kan kallas europeiska lag. T ex har Marocko bara 6 av 25 spelare som är från Marocko. Övriga 19 är med pga att någon förälder eller far-/morförälder är därifrån, men de är själva födda i Europa och har växt upp där.

Så jag svarar 6 st, varav Marocko nu är klara.
Citera
2026-07-04, 23:22
Medlem
Och då förtydligar jag väl: Frågan gäller hur många Europeiska länder som kvalificerar sig till kvarten. Marocko som nämnts tex är inte ett europeiskt land trots att merparten av dess trupp kommer från Holland, Belgien mm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in