Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
I det bevisar vad?
Samma sak som ett belastningsregisterutdrag visar när en person skall dömas i domstol, förstås? Vad är det för jävla fråga?
Ingenting, förstås! Men så klart man vill att ens kuk ska kännas långt upp i snutfittornas rövar när de själva har rövknullat en med en husis som saknar grund, min fakking bror. Jag har jävlats med flera snutar som varit prickade hos PAN och som sedan utrett brott jag anklagats för. De har blivit tvungna att fara åt helvete och överlåta utredningen till någon kompetent snut istället. Det minsta man bör kunna begära är väl för fan en utredning skött av laglydiga snutar?
Åter till topic.
Det första du bör göra är att begära ut händelserapporten hos snuten via
begaran.allmanhandling@polisen.se. Bifogar en mall över vad du på ett ungefär bör skriva för att få ut relevanta handlingar.
Citat:
Hej!
Jag önskar samtliga anmälningar samt händelserapporter som finns gällande mig (personnummer: 000000-0000) mellan 2026-01-01 och dags dato postade till mig på min folkbokföringsadress.
Ditt Namn
Din Folkbokföringsadress
000 00, ORT/STAD
När du väl fått händelserapporten med alla snutars namn, begär du slagning hos Personalansvarsnämnden (PAN) på
personalansvarsnamnden.hr@polisen.se
Har du tur kan det leda till åtgärd, även om det inte är särskilt troligt då självkritik är ett drag de flesta snutar i sin myndighetsutövning saknar. Har de däremot disciplinerats tidigare kanske julen kommer tidigt i år och en oduglig snutjävel får börja jobba på ICA istället.
Bara för skojs skulle så skulle du ju kunna slänga iväg ett litet mail till
arendesamordning.sarskilda-utredningar@polisen.se och fråga hur du bäst går tillväga för att anmäla tjänstefel som de snutar du får namnen på har begått.
Hör av dig om du behöver hjälp! Jag har inte minst drygt 800 mål i en lista hos den så kallade "riksenheten för polismål" samt ett par hundra namn på prickade snutar hos PAN.