2026-07-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Fått till svar brottsmisstanke på adressen men inte på oss som bor här, förstår inget!? Hur fan kan nån använda vår adress utan vår vetskap?

Bra - då har du info - begär in händelserapporter o radiotrafik- kanske också de inblandes betyg från polisskolan - OCH I VILKEN OMFATTNING INBLANDADE POLISER ÄR ANMÄLDA INK DRABBATS AV DISCIPLINÄRA ÅTGÄRDER

Är de dömda för brott - har de suttit i fängelse? Vi har poliser som fått tjänstledigt för att sitta på kåken
inom Ankdammspolisen - oootroooligtt men santt
Citera
2026-07-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
kanske också de inblandes betyg från polisskolan - OCH I VILKEN OMFATTNING INBLANDADE POLISER ÄR ANMÄLDA INK DRABBATS AV DISCIPLINÄRA ÅTGÄRDER

I det bevisar vad?
Citera
2026-07-10, 10:17
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
I det bevisar vad?
Samma sak som ett belastningsregisterutdrag visar när en person skall dömas i domstol, förstås? Vad är det för jävla fråga?

Ingenting, förstås! Men så klart man vill att ens kuk ska kännas långt upp i snutfittornas rövar när de själva har rövknullat en med en husis som saknar grund, min fakking bror. Jag har jävlats med flera snutar som varit prickade hos PAN och som sedan utrett brott jag anklagats för. De har blivit tvungna att fara åt helvete och överlåta utredningen till någon kompetent snut istället. Det minsta man bör kunna begära är väl för fan en utredning skött av laglydiga snutar?

Åter till topic.

Det första du bör göra är att begära ut händelserapporten hos snuten via begaran.allmanhandling@polisen.se. Bifogar en mall över vad du på ett ungefär bör skriva för att få ut relevanta handlingar.
Citat:
Hej!

Jag önskar samtliga anmälningar samt händelserapporter som finns gällande mig (personnummer: 000000-0000) mellan 2026-01-01 och dags dato postade till mig på min folkbokföringsadress.

Ditt Namn
Din Folkbokföringsadress
000 00, ORT/STAD
När du väl fått händelserapporten med alla snutars namn, begär du slagning hos Personalansvarsnämnden (PAN) på personalansvarsnamnden.hr@polisen.se

Har du tur kan det leda till åtgärd, även om det inte är särskilt troligt då självkritik är ett drag de flesta snutar i sin myndighetsutövning saknar. Har de däremot disciplinerats tidigare kanske julen kommer tidigt i år och en oduglig snutjävel får börja jobba på ICA istället.

Bara för skojs skulle så skulle du ju kunna slänga iväg ett litet mail till arendesamordning.sarskilda-utredningar@polisen.se och fråga hur du bäst går tillväga för att anmäla tjänstefel som de snutar du får namnen på har begått.

Hör av dig om du behöver hjälp! Jag har inte minst drygt 800 mål i en lista hos den så kallade "riksenheten för polismål" samt ett par hundra namn på prickade snutar hos PAN.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2026-07-10 kl. 10:21.
Citera
2026-07-14, 22:19
Medlem
Detta hände en vän för inte så länge sedan. Polisen gjorde en husrannsakan hemma hos han och misstänkte han för sexköp, utan några bevis överhuvudtaget. Det var tydligen någon annan som köpt sex i hans bostad (över 60 lägenheter i samma fastighet). Polisen gjorde då en husrannsakan hemma hos min vän och misshandlade han i hans hem (enligt han). Ärendet blev relativt snabbt nedlagt men min vän lider fortfarande av PTSD och blir helt förskräckt så fort han hör någon i hans trapphus i rädsla av att dem är tillbaka, även om han inte gjort något.

Det står även i förundersökningen att husrannsakan blev ”makulerad” vad det nu än betyder.

Tycker det är synd vart Sverige är påväg.
Citera
2026-07-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Fått till svar brottsmisstanke på adressen men inte på oss som bor här, förstår inget!? Hur fan kan nån använda vår adress utan vår vetskap?

Då handlar det troligtvis om något av dina vuxna barn, eller någon annan som har regelbunden tillgång till ert hus, eller varit i eran hus i nära anslutning till att ett brott har begåtts (där polisen haft span/vet att personen varit där). Med tanke på att din son blev inplockad så kan det vara han eller någon av hans nära vänner om det är så att han/de spenderat mkt tid i ert hus. Vet inte om det framkommer om dina vuxna barn bor hos er?

Jag har haft husrannsakan hos mig pga en pojkvän. Dvs ingenting jag gjort eller var misstänkt för och det fanns inte heller något olagligt i mitt hem när polisen var där.

Märkligt dock om ingen är frihetsberövad innan. Hos mig gjorde de inte husis förrän efter att killen blivit anhållen och de letade efter en specifik sak, medan de gjort det hos honom flera gånger innan när de bara rent allmänt "letat efter grejjer"(utan att hitta något). Ska de göra det hos någon annan än personens bostad ska det krävas mer än bara lite allmän misstanke.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in