Citat:
Ursprungligen postat av
engammalfisk
Har ni varit med om något spirituellt eller speciellt?
Är ni särskilda på något sätt?
Händelse(r) som var udda?
Är ni utvalda &/eller annorlunda.
Vad tror ni extra starkt på.
Vad vet ni är sant utan att blanda in tro.
Är ni jättespeciella eller bara lite eller inget alls?
Svarare måste inte nödvändigtvis vara strikt tillhörande till de största eller mindre religionerna eller
någon religion överhuvudtaget. man kan tro och/eller veta utan att tillhöra ett trossamfund.
Vad jag vet (eller förstår) är att de tidigaste berättelserna om Jesus är sanna och att det finns en världslig andemakt som hatar att Jesus ord får spridning. Det finns t.o.m. möjlighet att experimentera med det: var och en kan försöka sprida ord ur Bergspredikan och se vad för typ av motstånd den möter.
Men självklart är alla religioner formade
av människor och
för människor som något en grupp människor vill ha gemensamt. Religioner har svårt att sprida sanna budskap men kan vara duktiga på att bevara, studera och sprida de nedtecknade orden som ett sakrament, ett sakramentalie eller en ikon.
Jag har varit med om en del andlig manifestation av olika sort, positiva och negativa, men framför allt att Gud sagt: "Dig ska jag kalla för Gustav Adolfs kyrka". Jag är bara speciell på så sätt att jag älskar sanningen och det profetiska budskapet. I övrigt är jag en ganska medioker person med diverse svagheter och tillkortakommanden.