Citat:
Ursprungligen postat av
GtfoFfs
Först vill jag bara klargöra. Dumpen är något bra, var något som behövdes för politiskt tryck att ändra lagarna. Min grundåsikt är att ändamålet helgar medlen.
Men, det bedrivs ändå en dans med djävulen utan rättssäkerhet och blir du uthängd finns ingen överinstans som prövar saken, alltså om du är skyldig eller oskyldig till det du är anklagad för. Du kan anmäla förtal, men är du gäddad av dumpen är du det, skulle du vara oskyldig är du för evigt dömd till pedofil iallafall.
Jag tänker ganska enkelt. Jag tar exempelvis samma tjänsteresa varannan fredag. Hur svårt skulle det vara för dig att med hjälp av den informationen, bilder från mina sociala medier och en ai-tjänst, att sätta dit mig? Om det är en tom canvas för dig att måla med de verktygen.
Om du som ensam tjomme kommer fram till att du hade kunnat få mig gäddad, hur svårt skulle det isåfall vara att göra det med riktiga resurser?
Jag vill ändå knyta ihop det med att jag inte tror att någon uthängd är det i onödan. I regel är det rätt uppenbart vid konfrontation, men då och då dyker svårtydda figurer upp som i praktiken kunnat vara såna som inte kan hantera stressen, och därför flyr.
Jag skriker inte stoppa dumpen, utan tycker bara att det kan vara konstruktivt att ha diskussionen. Eller vad säger ni om saken?
Med den här trådstarten utgår jag från att du har levt under en väldigt stor sten dom senaste fem åren. Det finns
inget sätt att "framea" någon oskyldig. I gäddornas värld finns det naturligtvis det - dom blir frameade hela tiden - men i verkligheten är det inte överhuvudtaget möjligt eftersom alla gäddor granskas mycket noga under en lång tid innan publicering. Det är noll risk att det blir fel. Du kan välja tråd; antingen är du för eller emot Dumpen. Det finns inget mellanting.