Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Ditt inlägg påminner mig om sosse-reklamen där det sitter en snubbe hos en psykolog,,,,,
Ja jo. Det ligger väl nåt i det. Förstår att det framstår så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Vilken falskhet är det?
Du vet att strandskyddet är en sosse idé va? Högern vill se ett Sverige där du och alla du känner aldrig får tillgång till stränder eller vatten eller bad eller fiske, såvida du inte betalar mycket pengar till redan ytterst förmögna giriga människor.
Socialdemokrati är att alla utan partitopparna ska ha det lagom jävligt. Ingen ska ha det för bra. Det är den korta versionen som du får nöja dig med för det är en annan diskussion än trådämnet. Jag skiter i om det är en sosseidé faktiskt. Det fanns en tid när Socialdemokratin var bra. Tyvärr kommer den tiden aldrig tillbaka. Angående strandskyddet så är det ju precis där min bergsäkerhet gick över i tvekan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Larus470
Skogar, sjöar och en tillgänglig kust är något många av oss är stolta över och vill bevara för kommande generationer. Därför tycker jag också att det är motsägelsefullt när Sverigedemokraterna driver politik som luckrar upp strandskyddet och förstör miljön. Att värna den svenska naturen borde vara en självklar del av att värna Sverige. Om miljön är viktigast är Miljöpartiet förmodligen det mest logiska valet.
Centerpartiet är i grunden ett högerparti och har en stark förankring bland landsbygds- och lantbruksväljare. De vill minska regleringar kring skogsbruk och markägande. En kompromiss kan vara Alternativ för Sverige (AfS), även om det fortfarande är oklart vilket regeringsunderlag de i slutändan skulle stödja.
Ja det är märkligt. Miljöpartiet har jag tyvärr alldeles för lågt förtroende för.
AFS är inte aktuellt. Då blir det hellre än blankröst.
Citat:
Ursprungligen postat av
blacklodge77
Är det en tröst att Moderaterna lånar till sänkningen av bensinskatten: dvs dina barn betalar.
Jag röstade in denna regering men de har fan varit helt korrumperade och kört Sveriges ekonomi i botten, samtligt har de varit rena lakejerna åt Israel och ja sägere i EU och skapar extrem övervakning på laglydiga människor
Aldrig mer dessa skitpartier
Nej det är klart det inte är. Det stör mig. Dyrt valfläsk som sagt.