2026-07-03, 20:36
Medlem
Käkar färdig peperonipizza som jag värmer i ugn ibland. Tycker det saknas nån sås som topping. Har testat bl.a siracha, siracha mayo och bea men tycker inte riktigt det funkar. Har nån förslag på nån sås som passar att ha på?
Citera
2026-07-03, 20:39
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vitlökssås? Hemmagjord kebabsås?
Citera
2026-07-03, 20:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Käkar färdig peperonipizza som jag värmer i ugn ibland. Tycker det saknas nån sås som topping. Har testat bl.a siracha, siracha mayo och bea men tycker inte riktigt det funkar. Har nån förslag på nån sås som passar att ha på?

Jag skulle köra en tzatziki eller ranch-dip. Båda funkar till allt förutom pölsa.
Citera
2026-07-03, 20:43
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Turkisk yoghurt och lime, pressa lime in i yoghurten rör om, smarrigt...
Citera
2026-07-03, 20:43
Medlem
IRMEs avatar
Citat:

Brunsås
Citera
2026-07-03, 21:05
Medlem
Gräddfil funkar till det mesta. Pizzasalladens juice i botten att ringla över. Finns att köpa god på ica.
Citera
2026-07-03, 21:13
Medlem
Citat:

Rhode Island.
Citera
2026-07-03, 21:33
Medlem
Tack för alla svaren ska testa era förslag
Citera
2026-07-03, 21:55
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
Man har inte sås till pizza. Förutom såklart svensk kebab pizza men....
Citera
2026-07-03, 22:26
Medlem
Citat:
Har nån förslag på nån sås som passar att ha på?
Felix grill och kebabsås är riktigt bra för att vara en färdigsås på flaska, bra med styrka och bra med smak. https://handla.ica.se/produkt/1528487

Edit: Läste att den utgått ur sortimentet på grund av för låg efterfrågan. Trist. Jag var dock inte någon storkonsument. Tror de hade sålt mer om de bara kallat den "lagom het kebabsås".
Citera
2026-07-04, 08:36
Medlem
negrofobens avatar
s
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Felix grill och kebabsås är riktigt bra för att vara en färdigsås på flaska, bra med styrka och bra med smak. https://handla.ica.se/produkt/1528487

Edit: Läste att den utgått ur sortimentet på grund av för låg efterfrågan. Trist. Jag var dock inte någon storkonsument. Tror de hade sålt mer om de bara kallat den "lagom het kebabsås".
Biggan har en liknande sås. Jävligt god.
Citera
2026-07-04, 08:41
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Rydbergs vit kebabsås (inte vitlöksås varianten) Den smakar väldigt nära vitlöksåsen man får på pizzerior.

Har alltid den på mina frysta pizzor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in