Citat:
Hörru, nu har du väl ändå snurrat in dig i ett helt eget universum. Att blanda ihop skattesystemet med att du vill fulstreama serier gratis är en så extrem mental gymnastik att det faktiskt inte ens går att föra en normal diskussion med dig. Det känns som att jag pratar med en tonåring som precis har upptäckt vad skatt är och nu försöker använda det som en universell ursäkt för att få göra vad som helst.Att staten drar skatt är ett demokratiskt samhällskontrakt för att betala för sjukhus och skolor. Det har absolut noll att göra med att ett privat företag har lagt hundratals miljoner på att producera en film. Med din helt skruvade logik skulle det ju vara fritt fram och gå in på ICA och plocka på sig oxfilé, eller sno grannens bil, bara för att du tycker att skatten på din lön är för hög. Det fattar ju vem som helst att det faller på sin egen orimlighet.Och din grej om att branschen bara "visslar en snutt" är nästan ännu dummare. Det handlar inte om att någon står på gatan och trallar. Det handlar om tusentals människor som har det här som sitt faktiska jobb för att kunna betala sina egna räkningar. Bara för att tekniken har gjort det busenkelt att kopiera digitala filer så betyder det inte att det är fritt fram. Det är hur lätt som helst att sätta sig på en olåst cykel och rulla iväg också, men vanliga hederliga människor fattar ändå skillnaden på mitt och ditt.Om du tycker att branschen gör det för krångligt så har du all rätt i världen att skita i att titta. Men att ta deras grejer ändå, och sedan blanda in staten för att försöka bortförklara det, visar bara att du helt saknar grepp om hur verkligheten fungerar. Det här blir mitt sista inlägg för det är helt uppenbart att du saknar den mognad som krävs för att fatta skillnaden, så jag lämnar diskussionen här.
Vi har redan konstaterat att det inte går att jämföra att sno en sak fysiskt så att den ursprungliga ägaren inte har den kvar med att kopiera något.