Citat:
Ursprungligen postat av
Hasseloser
Dummaste jag läst.
Du är ju lika dum som en dum afrikan.
Samma nivå av intelligens.
Åk ditt och skaffa dig en uppfattning om hur det står till
Du skämmer ut den vita rasen.
Tror du människor från Afrika inte kan läsa?
Vad menar du med att dom inte vet hur man bygger ett land.
Varför bygga hus när man kan vara ute.
Varför ens ha ett kylskåp när du kan äta allt färskt och direkt från trädet.
Du kan inte jämföra allt med dina egen referenser då du inte har något intellektuellt att basera din ord på.
Har träffat flera afrikaner som inte stämmer in på din beskrivning.
Tack för dina fina ord, de värmer!
Du kan kan fråga vem som helst som varit i Afrika och utbildat befolkningen. De har mycket svårt att omsätta sin utbildning och bygga ett fungerande land.
Ja jag menar precis det du skriver, varför ska man tvinga på dem en livsstil de inte mäktar med när de kan bo i hyddor och äta färsk mat istället för att hålla på med kylskåp. De bör leva på sitt sätt och inte komma till kalla europa där de kräver mer resurser de inte blir lyckligare av.
Ja jag har varit i t ex Kenya. Har även fått det beskrivet av utbildare där att de har mycket svårt att både ta till sig och praktisera det de (inte) lärt sig.
Men det betyder ju inte att alla Afrikaner är likadana. Vissa kan absolut vara funktionella i ett västerländskt samhälle och jag har aldrig påstått att det gäller alla. Jag har heller aldrig påstått att deras traditionella livsstil skulle vara sämre än det västerländska utan snarare bättre för dem.
Du kanske ska fundera på varför du läser in saker mellan raderna? Man kan ju tro att du har blått hår, nosring och röstar på Fi.