2026-07-02, 22:29
Medlem
Har varit Eurobonus guldkund i många år och gärna betalt extra för att flyga SAS. Men deras kundtjänst och kundservice har blivit så sanslöst usel att jag numera gärna betalar extra för att slippa eländet. Hur kunde SAS gå från att vara ett av de bättre till ett av de sämsta? Är det Anko som förstört bolaget?
2026-07-02, 22:38
Medlem
SAS kommer aldrig att överleva med sitt otroligt dåliga kundbemötande de senaste åren.

Ett exempel var när min far med alzheimers (diagnos ett par veckor efter) råkade boka flyg till mars istället februari, rätt datum och år men fel månad. Vi ringer dit mindre en än timme efter köpet och SAS vägrar låta oss byta flyg utan att betala ord pris, vägrade såklart också återbetalning. Skamligt
2026-07-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
SAS kommer aldrig att överleva med sitt otroligt dåliga kundbemötande de senaste åren.

Ett exempel var när min far med alzheimers (diagnos ett par veckor efter) råkade boka flyg till mars istället februari, rätt datum och år men fel månad. Vi ringer dit mindre en än timme efter köpet och SAS vägrar låta oss byta flyg utan att betala ord pris, vägrade såklart också återbetalning. Skamligt

Skamligt? Billiga biljetter är billiga av en anledning.
2026-07-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
Har varit Eurobonus guldkund i många år och gärna betalt extra för att flyga SAS. Men deras kundtjänst och kundservice har blivit så sanslöst usel att jag numera gärna betalar extra för att slippa eländet. Hur kunde SAS gå från att vara ett av de bättre till ett av de sämsta? Är det Anko som förstört bolaget?

Varför har du så ofta kontakt med kundtjänst? Den är outsourcad till Concentric. Kärnverksamheten hos SAS har sällan varit bättre än nu, och business class är tillbaka inom Europa. Investeringar på 65 miljarder, som meddelats för några dagar sedan, kan knappast göras om resenärerna inte är nöjda. SAS säljer biljetter som aldrig förr.
2026-07-02, 22:57
Medlem
Onanikrems avatar
Skrev i en tråd tidigare i veckan att SAS har dåligt rykte både bland besättning och resenärer. De HAR dåligt rykte.
2026-07-02, 23:07
Medlem
Glostrups avatar
SAS har i praktiken länge varit ett lågservicebolag med standardpriser eller högre, så det förvånar mig lite att du tycker att det har varit värt att betala extra för deras produkt; själv har jag undvikit SAS i många år. Jag flyger hellre ett renodlat lågprisbolag eller ett bolag med riktig service som matchar priset.

SAS har inte varit ”ett av de bästa” bolagen i modern tid, så deras förfall är knappast bara en VDs gärning.
2026-07-02, 23:17
Medlem
Citat:

Varför skulle de göra det bara för att din far diagnostiserats med Alzheimers ett par veckor efteråt?

Du skulle kanske ha hjälpt din far att beställa flygbiljetterna istället. Det ansvaret ligger inte hos SAS eller någon annan.
2026-07-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Skamligt? Billiga biljetter är billiga av en anledning.
Billiga var de dock inte!
2026-07-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Varför skulle de göra det bara för att din far diagnostiserats med Alzheimers ett par veckor efteråt?

Du skulle kanske ha hjälpt din far att beställa flygbiljetterna istället. Det ansvaret ligger inte hos SAS eller någon annan.
Med tanke på att det gått mindre än en timme, bokstavligen minuter så borde det gå. Horan på SAS erkände själv att innan hade de haft gratis ombokning inom 24 timmar vid misstag.
2026-07-02, 23:32
Medlem
Citat:
Med tanke på att det gått mindre än en timme, bokstavligen minuter så borde det gå. Horan på SAS erkände själv att innan hade de haft gratis ombokning inom 24 timmar vid misstag.
SAS sa nej med iskall min,
en liten miss blev stor ruin.
2026-07-03, 05:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
SAS sa nej med iskall min,
en liten miss blev stor ruin.
Sånt de lever på, de kommer dubbelboka din stol på aktuell flight. Då har de tjänat dubbla.
Vet för jag jobbat i branschen, men inte som pilot eller crew.
2026-07-03, 06:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Kan instämma, flög reguljärt till värmen, flyger ställdes in och ombokningen var med flera stopp och restiden nästan 3 gånger så lång.
SAS kompensation var 300 kr, min förlust mer än tio dubbelt med hotell och. hyrbilshyra.
Väl vid incheckningen tidigt på morgonen så var det megakö till bagage drop. Hälften av automaterna var förbehållna skyteam medlemmar, påföljden blev en halvtimmes väntetid bara att skicka in incheckade väskor.
Fick flyga med Swiss sista benet på väg till målet, vilken skillnad, fräscha plan, riktigt glas till bubbeln, choklad delades ut till alla.
SAS är som någon skrev, ett lågprisbolag med höga biljettpriser
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in