2026-07-02, 22:20
Avstängd
Gör en polisanmälan
Citera
2026-07-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpan1457
Märks ju att du inte läst vad jag skrivit. Dörren låstes när jag gick hemifrån. Dörren var låst när jag kom hem. Jag låste upp dörren och 3 elektroniska enheter är försvunnen. Är ingen tjackis för den delen heller så inget är avsålt
Var balkongdörren stängd?
Här i stan var det för några år sedan en man som klättrat över till grannens balkong och gick in via en öppen balkongdörr.

Stal värdeföremål och lämnade lägenheten via ytterdörren i trapphuset, med Tv osv.
Finns det några värdeföremål kvar i ditt hem överhuvudtaget nu då?

Annars, om bara alla värdeföremålen är borta, då är det väl någon form av inbrott/stöld som hänt dej.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-02 kl. 23:28.
Citera
2026-07-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpan1457
Märks ju att du inte läst vad jag skrivit. Dörren låstes när jag gick hemifrån. Dörren var låst när jag kom hem. Jag låste upp dörren och 3 elektroniska enheter är försvunnen. Är ingen tjackis för den delen heller så inget är avsålt

Jag har läst och kom till en annan (mer logisk) slutsats än den du har kommit fram till.
Därtill gav jag dig ett konkret exempel på hur en husrannsakan före den riktiga husrannsakan i enstaka fall kan ske och har skett förr i tiden. Men hela syftet med en sådan, motverkas av att de i ditt exempel helt sonika skulle ta med sig saker ifrån din lägenhet.

Så nej, det är ingen polis som har tagit dina tillhörigheter ifrån din lägenhet.
Citera
2026-08-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Jag har läst och kom till en annan (mer logisk) slutsats än den du har kommit fram till.
Därtill gav jag dig ett konkret exempel på hur en husrannsakan före den riktiga husrannsakan i enstaka fall kan ske och har skett förr i tiden. Men hela syftet med en sådan, motverkas av att de i ditt exempel helt sonika skulle ta med sig saker ifrån din lägenhet.

Så nej, det är ingen polis som har tagit dina tillhörigheter ifrån din lägenhet.

Well visade sig tillslut vara polisen vilket är synd då datorn lär jag inte få tillbaka på några månader men lite roligt att flashback krigarna med deras känslomässiga logik visat sig hade helt fel. Underbart iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in