2026-07-02, 20:50
Medlem
Tja varit hos tjejen dom senaste 24 timmarna och lämnat katterna i lägenheten. Låste öpp dörren och kom precis hem och ser att min stationära dator är borta samt 1 laptop och 1 gammal iphone men inget annat är taget. Har flera andra gammla telefoner och typ 4 gram hasch som ligger öppet i skafferiet men det är kvar. Inga kläder tagna eller saker av annat värde. Kan det vara polis tro? Isåfall varför skulle dom lämnat hasch och låst upp samt låst min dörr
Citera
2026-07-02, 20:52
Medlem
franges avatar
Givetvis inte polisen. Du har antingen knarkat bort grejerna själv - eller fått dem stulna.
Citera
2026-07-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpan1457
Tja varit hos tjejen dom senaste 24 timmarna och lämnat katterna i lägenheten. Låste öpp dörren och kom precis hem och ser att min stationära dator är borta samt 1 laptop och 1 gammal iphone men inget annat är taget. Har flera andra gammla telefoner och typ 4 gram hasch som ligger öppet i skafferiet men det är kvar. Inga kläder tagna eller saker av annat värde. Kan det vara polis tro? Isåfall varför skulle dom lämnat hasch och låst upp samt låst min dörr
Låste upp dörren? Då är det ju någon med nyckel dit ju
Citera
2026-07-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life

Ja jo men det är bara jag som har alla mina 3 nycklar. Polisen brukar ju fråga hyresvärden om att öppna
Citera
2026-07-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Givetvis inte polisen. Du har antingen knarkat bort grejerna själv - eller fått dem stulna.

Polisen brukar lämna lappar med information om att man ska ringa den och den.
Citera
2026-07-02, 21:27
Medlem
knark-kungens avatar
Har dom lämnat rökat och tagit elektroniken kan det vara söpo, det vet du nog bäst själv.

Eller en tjuv som dyrkat dörren.
Citera
2026-07-02, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life

Har man brevinkast i dörren kan polisen relativt enkelt låsa upp. Dock låter detta mycket mer som ett vanligt rån, polisen lämnar info.
Citera
2026-07-02, 21:40
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:

Låter väldigt skumt. Inget annat som är borta av värde ( om du har saker av värde) eller fler platser i lägenheten du kan se är igeneomsökt? Är du med i några extremgrupper? Normalt sätt så brukar man få information om polisen varit hemma hos en. Hade nog ring polisen och anmält inbrott
Citera
2026-07-02, 21:59
Medlem
Kan det vara Kronofogden som tagit elektroniken i utmätning?
Citera
2026-07-02, 22:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Polisen brukar lämna lappar med information om att man ska ringa den och den.

Det TS beskriver är det som polisiärt brukade benämnas som en "förtitt" men att de då skulle ta med sig något ifrån lägenheten motverkar själva syftet med en sådan illegal husrannsakan.
Än mindre skulle de lämna några lappar om saken.

Polisen lär inte vara boven i det här fallet utan mer troligt att TS har glömt av att lägenheten var olåst alternativt att han eller flickvännen har glömt av att de sålt grejerna.
Citera
2026-07-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Det TS beskriver är det som polisiärt brukade benämnas som en "förtitt" men att de då skulle ta med sig något ifrån lägenheten motverkar själva syftet med en sådan illegal husrannsakan.
Än mindre skulle de lämna några lappar om saken.

Polisen lär inte vara boven i det här fallet utan mer troligt att TS har glömt av att lägenheten var olåst alternativt att han eller flickvännen har glömt av att de sålt grejerna.

Märks ju att du inte läst vad jag skrivit. Dörren låstes när jag gick hemifrån. Dörren var låst när jag kom hem. Jag låste upp dörren och 3 elektroniska enheter är försvunnen. Är ingen tjackis för den delen heller så inget är avsålt
Citera
2026-07-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Kan det vara Kronofogden som tagit elektroniken i utmätning?

Jag har cirka 10 tusen i skulder men det känns ju verkligen som dom borde hört av sig på något sätt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in