2026-07-02, 19:00
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Ett skabbutbrott har inträffat på Chalmers. Totalt ska fyra medarbetare ha smittats och ytterligare 21 personer uppges ha hudbesvär.

Enligt 1177 är det ovanligt att skabb sprids på arbetsplatser. Hur skabbutbrottet kan ha börjat vet inte Henrik Dahlberg, presschef på Chalmers.

– Jag ska inte spekulera i det. Jag kan bara konstatera att jag förstår inte riktigt hur det har kunnat spridas eftersom det kräver såpass långvarig hudkontakt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skabbutbrott-pa-chalmers-i-goteborg-25-misstankt-smittade

Vi som inte är proffesorer inom fysik är uppenbarligen mer kunniga i hur skabb, gnetter och flatlöss sprider sig. Spridningssättet är sex.

Vad är det som händer på Chalmers, pågår det orgier där nu på sommaren då avsaknaden av studenter kanske gör arbetsdagarna långtråkiga?
2026-07-02, 19:01
Medlem
(FB) Skabbutbrott på Chalmers
2026-07-02, 19:21
Medlem
Onanikrems avatar
Skabb behöver inte vara sex, kompis fick det i lumpen, är väldigt övertygad om att han inte hade sex med sina lumparkompisar. Kollega fick det när hon lät sitt ex sova över på soffan en trasig natt. HELT övertygad om hon inte hade sex med honom! Annan kollega fick det från bulgariska/rumänska horor som han definitivt hade sex med.
2026-07-02, 22:05
Moderator
Lapapps avatar
Det finns som sagt redan en tråd om samma ämne.

(FB) Skabbutbrott på Chalmers

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in