2026-07-02, 16:26
Medlem
Företag som är "Crypto Asset Service Providers" måste vara certifierade utan undantag efter 1 Juli 2026.

Hur påverkar Mica reglerna användning och beskattning av krypto, användning av krypto på bankkort och liknande?
Citera
2026-07-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Företag som är "Crypto Asset Service Providers" måste vara certifierade utan undantag efter 1 Juli 2026.

Hur påverkar Mica reglerna användning och beskattning av krypto, användning av krypto på bankkort och liknande?
Bankmaffian försöker ta död på krypto, men de har redan misslyckats. Flytta alla krypto-tillgångar till egen hårdvaru-wallet, använd DeFi, och vänta ut skiten. Inte svårare än så.
Citera
2026-07-02, 16:58
Medlem
Citat:

Helt orelaterat, MiCA har ingeting med skatt att gora.
Citera
2026-07-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Bankmaffian försöker ta död på krypto, men de har redan misslyckats. Flytta alla krypto-tillgångar till egen hårdvaru-wallet, använd DeFi, och vänta ut skiten. Inte svårare än så.

Jo men hårdvaruwallet eller selfcustodial är inte speciellt användbar att betala med i normala affärer.
Citera
2026-07-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honzik

Jag föreställer mig att MiCA innebär att myndigheterna lättare kommer kunna se vilka medborgare som har krypto eftersom de certifierade företagen kommer dela med sig av denna informationen.
Citera
2026-07-02, 17:04
Medlem
Citat:
Jo men hårdvaruwallet eller selfcustodial är inte speciellt användbar att betala med i normala affärer.
Sant. Det kommer.
Citera
2026-07-02, 17:25
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:

Nytt sätt för maffian staten att lägga sig i allt. Dom måste förgöras
Citera
2026-07-02, 17:27
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:

Nope men där kommer DAC8 in

Fi++orna har tänkt på nästan allt 😄

Men inte riktigt allt. Jag ligger fortfarande ljusår före maffian
Citera
2026-07-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Nope men där kommer DAC8 in

Fi++orna har tänkt på nästan allt 😄

Men inte riktigt allt. Jag ligger fortfarande ljusår före maffian

Det var typ det jag skulle skriva. Att TS blandar ihop lagarna. Att kryptoborser "skvallrar" har som du skriver med DAC8 att gora som reglerar bla cryptotransaktioner.
Citera
2026-07-02, 17:33
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Det var typ det jag skulle skriva. Att TS blandar ihop lagarna. Att kryptoborser "skvallrar" har som du skriver med DAC8 att gora som reglerar bla cryptotransaktioner.

Korrekt och man vill inte ha med skvallerbyttor att göra.
Citera
2026-07-02, 17:35
Medlem
Citat:
Kanske inte i fysiska butiker, men på nätet är det många som tar kryptovalutor direkt utan mellanhänder.
Citera
2026-07-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Nytt sätt för maffian staten att lägga sig i allt. Dom måste förgöras
Det är ändå rätt så lustigt att vi i flera millennium runt om i världen har handlat med fysiska betalmedel så som kontanter, guldmynt, byteshandel och annat, och aldrig har det vart några problem med "penningtvätt" eller "terrorfinansiering". Men nu plötsligt så är det ett jätteproblem och stater vill övervaka alla 24x7. Trots att terrorismen har minskat jämfört med förr i tiden internationellt sett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in