2026-07-01, 23:37
Medlem
WeWuzKangsNshiets avatar
Sitter och kollar Belgien mot Senegal och hör att spelare i närkamp vrålar till när dom ramlar. Deras vrål låter som att dom brutit foten eller liknande. Sen kommer reprisen och man ser att det inte var något speciellt alls.

Gör det så ont? Eller överdriver dom?
Citera
2026-07-01, 23:40
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeWuzKangsNshiet
Sitter och kollar Belgien mot Senegal och hör att spelare i närkamp vrålar till när dom ramlar. Deras vrål låter som att dom brutit foten eller liknande. Sen kommer reprisen och man ser att det inte var något speciellt alls.

Det är ju uppenbart de fejkar. Det är fotboll vi pratar om.

Kolla MMA hur mycket de skriker och piper.

Det är typ tre fotbollsspelare i världen som har dragit på sig någon form av skada i fotboll. Resten är fejk.
Citera
2026-07-01, 23:43
Medlem
FallerIfallerAs avatar
De överdriver, knappt de blivit rörda och de ligger ned och vrålar av spelad smärta!
Citera
2026-07-01, 23:48
Medlem
Det där är ju en av de saker som gör att det numera är omöjligt att se på fotboll. Ett gäng bortskämda divor som skriker och vrider sig av spelad smärta för att fuska till sig fördelar.
Citera
2026-07-01, 23:49
Medlem
WeWuzKangsNshiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är ju uppenbart de fejkar. Det är fotboll vi pratar om.

Kolla MMA hur mycket de skriker och piper.

Det är typ tre fotbollsspelare i världen som har dragit på sig någon form av skada i fotboll. Resten är fejk.
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De överdriver, knappt de blivit rörda och de ligger ned och vrålar av spelad smärta!
Då är det bara att konstatera att fotboll är en skitsport. Patetiskt är bara förnamnet.
Sedan när dom ramlar och tittar mot domaren likt ett barn som tittar efter sin mamma.
Citera
2026-07-01, 23:50
Medlem
WeWuzKangsNshiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Det där är ju en av de saker som gör att det numera är omöjligt att se på fotboll. Ett gäng bortskämda divor som skriker och vrider sig av spelad smärta för att fuska till sig fördelar.
Så verkar det vara tyvärr.
Citera
2026-07-01, 23:52
Medlem
En markering till VAR, kolla...
Citera
2026-07-02, 00:01
Medlem
Borde fan vara mycket hårdare straff för att fejka
Citera
2026-07-02, 01:37
Medlem
Tomtekukars avatar
Som trebarnsfar med både officers och lagsportsbakgrund känner jag igen teatern direkt. Små barn, oavsett kön, testar att förstärka smärta för att få sympati eller en fördel. Pojkar lär sig ganska snabbt att ingen köper det längre. Då slutar de. Vissa, särskilt tjejer, fortsätter betydligt längre.

Fotbollen har skapat en kultur där skådespeleri lönar sig. En del spelare, särskilt från ligor där filmningar länge varit normaliserade, säljer en lätt knuff som om ambulanshelikoptern borde stå på plan. Tio sekunder senare är de tillbaka och maxsprintar. Oscarsgalan har hård konkurrens från dessa movie stars.
Senast redigerad av Tomtekukar 2026-07-02 kl. 01:39.
Citera
2026-07-02, 01:40
Medlem
Jag förstår inte hur världens största sport, i antal utövare, kan vara så oföljsam och märklig i sina regler.
Varför stoppar man inte klockan vid avbrott, maskning, skada eller när bollen är död? Finns det en annan sport som gör så? Bandy kanske...😂
Varför tillåter man detta fejkade drama med skrik och smärta för något som oftast är spelat för att lura domaren och få fördel genom fusk?
Det finns ingen annan sport som tillåter fusk och fulspel som fotboll.
Det ligger ett stort ansvar på alla, inklusive tränare och ledare att agera mot denna fjantkultur med att förstärka och fejka skador.
Jag ser i min lilla tränarroll på lokalnivå hur små barn som spelar boll faller som käglor och skriker efter uppmärksamhet när bollen inte går deras väg.
De har lärt sig av sina förebilder.
Det är pinsamt hur dessa stora förebilder beter sig.
Jag är själv en atlet och gillar fotboll som sport.
Men när jag ser dessa fjantar som ligger och skriker över en liten kontakt mot ansiktet eller att flyga sju meter upp i luften när någon sträcker fram en tå, då blir jag extremt trött och tappar tron på sporten som sådan.
Varför kan ingen stor spelare komma ut ur garderoben och säga att det måste bli ett slut på denna teater?
Nåväl, det engagerar folk och det är ett teatraliskt drama som vi alla får leva med. Inte många verkar bry sig om man vinner med fusk ełler fulspel.
P
Citera
2026-07-02, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeWuzKangsNshiet

Klart att en majoritet av de filmar. Det är liksom ingen nyhet att sånt här sker i fotboll. Allt för att få privilegier från domaren
Citera
2026-07-02, 05:36
Medlem
Tavastehuss avatar
Visst överdrivs det som fan på plan, men fotboll är en snabb sport och spelarna har nästan inga skydd alls. Det gör ont vid kollisioner.

Du vet väl själv hur det känns att slå i lilltån, ett knä eller en armbåge - hur jävla ont det kan göra. En minut senare känner man ingenting dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in