Igår, 20:22
Medlem
Polisen är på plats med flera patruller på Limhamn i kväll:

Citat:
Polis och ambulans är på plats i Limhamn med ett stort antal enheter, efter ett bråk som spårat ur.

Polis och ambulans larmades ut vid 19.28 till Limhamn.

– Det är något större bråk. Det är pågående så det är rörigt men vi är där med mycket resurser, sa Leif Fransson, presstalesperson vid polisens ledningscentral, inledningsvis.

Citat:
Enligt Leif Fransson ska en eller flera personer vara skadade med ett tillhygge. Det finns inte några uppgifter om deras skadeläge.

– Vi har en man som är gripen, med det är just nu oklart vad han är gripen för, säger Leif Fransson vid 20-tiden.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/stort-brak-pa-limhamn-polisen-pa-plats-med-flera-enheter/

Någon som vet var på Limhamn, och vilka som kan vara inblandade?
Citera
Igår, 20:40
Moderator
Chantres avatar
Ser ut som korsningen där Limhamnsvägen/Kalkbrottsgatan svänger in mot Övägen.
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Med tanke på att man skriver att familjer bråkar med tillhyggen så handlar det inte om några svenskar.

Fått för mig att limhamn ska vara ett av de bättre områdena i stan.
Citera
Igår, 21:04
Medlem
TeEsErs avatar
Det uppges att det är ett familjebråk som spårat ur, mycket oväntat.
Limhamnsvägen är avspärrad från Järnvägsgatan till Linnegatan, en sträcka på cirka 800-1000 m. Det är åtminstone fyra ambulanser kvar nu och två åkte med blåljus innan. Det är minst 20 polisbilar plus civilare, insatsstyrka och hundar.

Delar av Limhamns sjöstad är en kakafoni av arabiska och andra MÖ-språk.
Det har åkts iväg med skadade i privata bilar så polisen väntar på akuten också.

Det har nog varit något slags större rådslag för precis när det hände så avvek lagom stora grupper av män från icke-skidåkande nationer i olika riktningar och försökte se diskreta ut.

Det är kaos på vägarna. Vissa typer av människor försöker köra slalom mellan polisbilar som spärrar vägen och försöker sen spela oskyldiga när de blir tillsagda. Poliserna är rätt trötta och vet exakt vem detta handlar om.
Citera
Igår, 21:05
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Limhamns sjösstad är ett relativt nybyggt område där man tvångsblandat normalt folk med sådana som aldrig någonsin kommer flytta från sin nybyggda, havsnära lägenhet som samhället betalar åt dem.

Jag jobbar själv med detta och Limhamns sjöstad kommer aldrig repa sig.
Citera
Igår, 21:07
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polis och ambulans är på plats i Limhamn med ett stort antal enheter, efter vad polisen beskriver som ett familjebråk som spårat ur. Fem personer har förts till sjukhus, varav två är allvarligt skadade.
https://www.sydsvenskan.se/malmo/stort-brak-pa-limhamn-polisen-pa-plats-med-flera-enheter/

1 juli 2026 20:00
Sus Malmö: Våld, Limhamnsvägen Malmö, kvinna, 45-årsåldern, allvarliga skador
1 juli 2026 20:00
Sus Malmö: Våld, Limhamnsvägen Malmö, pojke, 15-18 år, allvarliga skador

Citat:
1 juli 19.18, Bråk, Malmö

Ett större familjebråk i Malmö

Ett större familjebråk vid Limhamnsvägen/Kalkbrottsgatan på Limhamn i Malmö. Oklart hur många personer som varit inblandade på respektive familjesida. I nuläget är det 5 personer som blivit skadade av olika tillhyggen och förts till sjukhus. Oklart om allvarlighetsgraden av skadorna. I nuläget är det 2 stycken som är misstänkta för brott. Polisen har också ett antal patruller vid UMAS i Malmö för att förhindra att konflikten blossar upp där. Bakgrund till bråket är i nuläget oklart.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/juli/1/1-juli-19.18-brak-malmo/
Senast redigerad av Chantre Igår kl. 21:10.
Citera
Igår, 21:07
Medlem
Citat:
Med tanke på att man skriver att familjer bråkar med tillhyggen så handlar det inte om några svenskar.

Det var det förut. Men du har hört talas om den socialdemokratiska idén att bygga flerfamiljshus i villaområden?

Just det. Det var det som hände i sossestyrda Malmö. Nu är Limhamn ett "spännande" område.
Citera
Igår, 21:14
Moderator
Chantres avatar
Citat:

Citat:
Motivet till bråket är ännu oklart. Det väldigt rörigt med jättemånga personer inblandade. Vi försöker få en bild av vad som ligger bakom, men det är svårt eftersom alla vittnen inte behärskar svenska, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-familjer-i-jattebrak-i-bostadsomrade-minst-fem-skadade/
Citera
Igår, 21:15
Medlem
Citat:

Tillhyggen av fältkors och kebabspett är väl så svenskt det kan bli 2026.
Citera
Igår, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Som du påpekar ska i användas för administrativa områden (det heter ju t ex i malmö och inte på malmö även om det är en ö).
Ta du den diskussionen med någon på Limhamn, framförallt äldre generationen. Det är en känslig fråga du aldrig kommer vinna, eller ni kommer inte vara överens.

Ibland ser jag skyltar där de skriver "PÅ Limhamn" med stora bokstäver. Precis som att de trycker det i ansiktet på en.

Lite som veganer.

Ontopic:
Polisen misstänker/utreder nu mordförsök
Senast redigerad av KFCnogger Igår kl. 21:40.
Citera
Igår, 21:35
Medlem
Citat:
Gamla Limhamn är ok, nya Limhamns sjöstad kallas dock Rosengård by the sea av en anledning.

https://timbro.se/smedjan/har-har-tvangsblandning-blivit-verklighet/
Citera
Igår, 21:39
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:

Går inte Limhamn numera under beteckning "Rosengård by the sea"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in