2026-07-09, 15:32
Medlem
Stötte på den här artikeln på aftonbladet. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/Ar0RWq/marine-le-pen-kan-bli-president-med-fotboja

Tycker det talar för min hypotes att du rör dig i små kretsar och inte har något samlad bild över hur rasismen verkligen ser ut i landet. La pen representersr vad jag förstår ett mycket mer högerpopulistiskt parti än tex SD i Sverige. Ändå har de väldigt stort stöd från folket.

Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Tänker du efter som jag gör så hör vi aldrig om problem i Nederländerna, Belgien, Spanien eller Portugal. Nästan så att man kan tro att Nederländerna och Portugal inte existerar i Europa då man aldrig hör om problem mellan invandrare vs *****

Det är bara Storbritannien, Tyskland och Sverige som alltid har problem och hat mellan befolkningen. Det verkar aldrig ta ett slut heller. Tyskland fortsätter ha massa problem. Vi hör om deras skjutningar, osv hela tiden precis som Storbritannien där befolkningen gått emot varandra på alla sätt och även nu Sverige.

Men vi hör aldrig ifrån Portugal?
Aldrig ifrån Nederländerna. Ingenting ifrån Belgien. Luxemburg? Ingenting därifrån heller.

Samma länder fortsätter bara om och om igen med invandrare vs *****. Man väljer olika politiska agendor men problem bara fortsätter. Sen rekryterar nazister folk till sina grupper och islamister till sina grupper.

Du kallar mig för egoist för du precis som alla andra svenskar förstått nu att skötsamma kommer lämna båten. Folk är vettskrämda att skötsamma kommer lämna båten vilket gör att det blir snart som Tyskland.
Man får inte ens vara sjuk mer i Tyskland utan ett intyg för att deras befolkning minskat rejält. Helt absurda regler nu i Tyskland där folk bara ska jobba och får inte ens tillgång till välfärden mer.

Det väntar tyvärr Sverige också då många skötsamma kommer att dra. Vi hör oftast men varför säger inte utlänningarna något till alla kriminella? Varför säger inte alla svenskar något till nazisterna och alla som går i nätverket för aktivklubbar och No lifes matter?

I Frankrike håller befolkningen ihop mot kriminella. Folk skyddar varandra där mot alla kriminella vilket gör landet tryggt trots sin kriminalitet
Citera
2026-07-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkamidage
Stötte på den här artikeln på aftonbladet. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/Ar0RWq/marine-le-pen-kan-bli-president-med-fotboja

Tycker det talar för min hypotes att du rör dig i små kretsar och inte har något samlad bild över hur rasismen verkligen ser ut i landet. La pen representersr vad jag förstår ett mycket mer högerpopulistiskt parti än tex SD i Sverige. Ändå har de väldigt stort stöd från folket.

Du har nog fel där
Marie Le Pen är mycket mildare variation av SD. Hon är inte brydd om hudfärg eller hårfärg utan att hon vill ha ordning i sitt land och inte okontrollerad migration vilket jag håller med henne om.

Frankrike har stor migration ifrån många länder utanför EU även majoriteten är kvinnor och mycket ifrån EU.

Hon är mycket mer saklig i sin åsikter och tankar precis som hennes efterträdare Jordan Bardella.

Men den franska befolkningen är lika sakliga som sina politiker och väldigt rättvisa i sin bedömning.

En fransman skulle ha aldrig ha emot en skötsam invandrare likt svenskarna. Du jämför äpplen med bananer. Vi har många nazistiska politiker.

Sverige är väldigt likt andra östeuropeiska länder som aldrig rensade bland nazisterna.

Frankrike har inte problem med nazister.
Sedan kanske någon är rasist här och där men det har alla länder

Tyvärr har jag kommit fram till att Sverige är det mest extrema landet i EU. Det är inte konstigt att det ser ut som det gör med en befolkning som är islamister, nazister eller annat. Det är bara extrema människor olikt andra EU länder.

Många EU länder är uppbyggda på ett bättre sätt för att beskydda befolkningen ifrån extremister och man kan säga att jag har lämnat Sverige för jag är aldrig här då jag hellre spenderar mina pengar på Belgien, Nederländerna och Frankrike än att se väldigt deprimerande, extrema och hatiska människor i Sverige. Jag har ett liv att leva och det är inte bland människor som drar ner mig till hat och negativitet

Jag ska vara ärlig också mot dig. Pratar med många invandrare som är skötsamma som lämnat för EU länder som Spanien, Portugal eller Malta eller Cypern. Nästan ingen ångrar sin flytt ifrån Sverige. Alla stormtrivs efter sin flytt
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-07-09 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in