2026-07-03, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Vi har det väldigt bra ställt svenskar är bortskämda ni har villa bil husvagn tv vatten dator telefon och jobb. Världen är global vi måste samsas om resurserna.

Långt ifrån alla Svenskar har villa och allt däremellan, många inklusive pensionärer har det dåligt ställt, så nej vi behöver inte alls "samsas" om våra resurser med människor från u-länder.

Varför har inte UAE och de andra rika grannarna "samsats" med deras pengar? Varför tar de inte in sina muslimska bröder och hjälper dessa? samma kultur, samma religion, men man vill inte ha flyktingarna ändå.

Det säger mycket.

Baksidorna av denna massinvandring är segregation, kriminalitet och allmän dekadens och såklart en oerhörd ekonomisk börda för oss Svenskar.
Citera
2026-07-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
På gott eller ont?

Ingen aning. Jag vet inte vad rasim betyder. Gör du?
Citera
2026-07-03, 11:58
Medlem
Ichwills avatar
Den enda rasismen som ökat är den som de rödgröna och invandrarna står för.
Dvs svenskhatet.
Citera
2026-07-03, 13:05
Medlem
Ska jag va helt ärlig tycker jag ditt resonemang är rätt egoistiskt. Inte minst för att vara en person som kommit till detta land och "fått" allt.
I sverige får alla gratis utbildning och kan studera till i princip vad som helst. Eller som då kanskeni ditt fall arbeta sig uppåt.
Du har tagit dig från botten till toppen.
Idag vill du lämna det land som har givit dig allt.
Visst det har inte varit gratis så tillvida att du säkerligen har kämpat och lagt dina kort rätt.
Men det är väldigt många länder som denna "klassresa" skulle va omöjlig att göra.
Sverige är en av de länder med minst hierarki på arbetsplatsen eller för den del i samhället. Det är ok att tala om för chefen när hen har fel eller om du har en bra idé, trots att du arbetar på golvet. Vet inte hur de är på den punkten i just frankrike, men vad jag läst har klass större betydelse där.

Vi är helt eniga i att politiker varit för släpphänta med för låga krav på asylsökande.
Men samtidigt ska du veta vad sverige kommer ifrån. Ett samhälle med stor frihet och eget ansvar, det är något som har fungerat väldigt bra och gjort landet till ett av världens bästa länder att leva i.
Ett samhälle där vi värnar och värdesätter även de svaga, ingen ska behöva bo på gatan eller inte ha mat i magen. Det är något sverige ska vara stolta över.
Jag kan inte säga att samhällsförändringen med inget eget ansvar är invandrares fel. Men lite märkligt sammanträffande är det.
Mångkulturen har förändrat mycket, kanske vissa saker till det bättre. Men jag kan konstatera att eget ansvar under frihet tillhör inte de sakerna som har förbättrats.
Tvärtom utnyttjas detta till den grad att samhällets skyddsnät håller på att gå sänder. När så många inte gör det som är rätt räcker inte pengarna till allting.
Tyvärr kan jag se kopplingar från egna erfarenheter att vissa kulturer bidrar till bristen på ansvar.
Jag betalar gärna skatt för att alla ska ha det bra. Men bara för de som vill vara med och bidra och ta ansvar.

En lite intressant sak med studenten som bodde hos mig från frankrike.
Han var inte oväntat chockad över den dåliga disciplin som var i svenska skolan. Att svenska elever tex vågade spela spel på datorn under lektioner. I frankrike hade alla på hand skola en bok de fick ta med hem till föräldrar, där lärare skrev ned om de gjorde något de inte fick också kunde det nli kvarsittning.
Men han vart nog också lika förvånad när jag visade honom ortens idrottsanläggning. Allt var öppet, vem som helst kunde beträda planer mm. Jan berättade att i frankrike är allt sånt bakom lås och bom. För annars skulle det bli vandalisering direkt. Är det inte det rätt intressant. Om nu skolan har så bra disciplin på eleverna, varför avspeglas inte det i samhället?
Skolan hat inget egenvärde i sig, den finns till för att utbilda och inte minst skapa goda samhällsmedborgare.

Det där med sätta dit andra för brott är mer en myt än verklighet. Sverige är som sagt var en väldigt trygg rättsstat. Det är ett betydligt större problem att den hårda bevisföreningen som krävs gör att många skyldiga går fria.

Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Tack!
Det är väldigt synd att jag kommer lämna Sverige men det är ett val jag har tänkt på mycket när jag har varit i Frankrike. Jag gör det för att jag vill må bra och leva ett långt och fritt liv.

Jag har en massa diplom i Sverige och utbildningar så du läste nog väl av mig och jobbat sen jag kom ut i ung ålder. Har haft alltifrån skitjobb till att klättrat uppåt på stegen.

Jag pratade både om invandrare och svenskar. Många invandrare är representerade inom brott speciellt gängkriminalitet men det är också politikerna som låtit det gå så långt för deras egna politiska poäng.

Frankrike har exempelvis inte en massa som ägnar sig åt gängkriminalitet sen kanske det finns viss kriminalitet men inte till den utsträckning som Sverige har.

Frankrike är även hård på att inte tillåta nätverk som exempelvis aktivklubbar, no lifes matter och islamitiska nätverk.

Helt ärligt.
Ska mina skattepengar gå åt såna människor? Ingen av dessa kommer ändå betala min pension i framtiden.

Dina barn kommer göra det och mina barn men alla dessa som rekryteras till såna nätverk oavsett om det är islamister, gängkriminella eller nazister så är alla redan rödfärgade och kommer knappt ha ett arbete i snar framtid.

Må vara så att Sverige har en bra rättsstat men också många luckor inom lagen som gör att människor utnyttjar lagen för att sätta dit andra för brott man inte begått. Har aldrig hänt mig men det är också för att jag håller mig undan ifrån människor i Sverige

Ett välkänt brott är att kvinnor utnyttjar lagen inom våldtäkt och anmäler våldtäkt dvs förstör en mans liv för att sedan komma fram till att hon ljög om detta. Offer till våldtäkt blir aldrig rätt behandlade när många utnyttjar lagen på detta sätt.

Sverige borde faktiskt i många lägen gjort som Frankrike och haft strikta lagar på integration och att du ska ha ett arbete och lagen ska gälla alla oavsett bakgrund.
Det gör det lättare att komma in i samhället men problemet är ju också att Sverige tog in massa människor utan att ha en plan eller tänka om det kommer finnas jobb för alla människor i framtiden.

Människor är inte ett experiment heller och när jag väl tog upp problemet 2015 då högern styrde så kallades jag för rasist av svenska kvinnor och män. Nu har politikerna gjort bort sig så väl i Sverige att problemet är stort och utbrett.

När du välkomnar människor så måste du ändå ha en plan. En plan för arbete, integration och språkutveckling. Du kan inte lägga allt ansvar på individen. Visst kan du det men då får vi också problemet att folk lever på bidrag och tänker men det är ingen som har krav på mig just nu.

Dock kräver EU politiker att vi som skött oss ska göra mycket för flytt inom EU. Du ser inte mig packa mina väskor och dra till Frankrike utan en plan utan jag har sparat pengar, försöker fixa ett arbete och lärt mig franska till den grad att jag förstår och kommer kunna prata.

När jag väl frågade högern 2015 om vi faktiskt gjort bakgrundskontroll på människor som kommer hit så blev jag kallad för rasist.

Det är faktiskt inte jag som ska stå för problemet mer och betala skatt till ett land som gjort fel oavsett vem som kommer till makten.

Nog är nog. Förstår du vad jag menar?
Citera
2026-07-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkamidage
Ska jag va helt ärlig tycker jag ditt resonemang är rätt egoistiskt. Inte minst för att vara en person som kommit till detta land och "fått" allt.
I sverige får alla gratis utbildning och kan studera till i princip vad som helst. Eller som då kanskeni ditt fall arbeta sig uppåt.
Visst det har inte varit gratis så tillvida att du säkerligen har kämpat och lagt dina kort rätt.
Men det är väldigt många länder som denna "klassresa" skulle va omöjlig att göra.
Sverige är en av de länder med minst hierarki på arbetsplatsen eller för den del i samhället. Det är ok att tala om för chefen när hen har fel eller om du har en bra idé, trots att du arbetar på golvet. Vet inte hur de är på den punkten i just frankrike, men vad jag läst har klass större betydelse där.

Vi är helt eniga i att politiker varit för släpphänta med för låga krav på asylsökande.
Men samtidigt ska du veta vad sverige kommer ifrån. Ett samhälle med stor frihet och eget ansvar, det är något som har fungerat väldigt bra och gjort landet till ett av världens bästa länder att leva i.
Ett samhälle där vi värnar och värdesätter även de svaga, ingen ska behöva bo på gatan eller inte ha mat i magen. Det är något sverige ska vara stolta över.
Jag kan inte säga att samhällsförändringen med inget eget ansvar är invandrares fel. Men lite märkligt sammanträffande är det.
Mångkulturen har förändrat mycket, kanske vissa saker till det bättre. Men jag kan konstatera att eget ansvar under frihet tillhör inte de sakerna som har förbättrats.
Tvärtom utnyttjas detta till den grad att samhällets skyddsnät håller på att gå sänder. När så många inte gör det som är rätt räcker inte pengarna till allting.
Tyvärr kan jag se kopplingar från egna erfarenheter att vissa kulturer bidrar till bristen på ansvar.
Jag betalar gärna skatt för att alla ska ha det bra. Men bara för de som vill vara med och bidra och ta ansvar.

Han var inte oväntat chockad över den dåliga disciplin som var i svenska skolan. Att svenska elever tex vågade spela spel på datorn under lektioner. I frankrike hade alla på hand skola en bok de fick ta med hem till föräldrar, där lärare skrev ned om de gjorde något de inte fick också kunde det nli kvarsittning.
Men han vart nog också lika förvånad när jag visade honom ortens idrottsanläggning. Allt var öppet, vem som helst kunde beträda planer mm. Jan berättade att i frankrike är allt sånt bakom lås och bom. För annars skulle det bli vandalisering direkt. Är det inte det rätt intressant. Om nu skolan har så bra disciplin på eleverna, varför avspeglas inte det i samhället?
Skolan hat inget egenvärde i sig, den finns till för att utbilda och inte minst skapa goda samhällsmedborgare.

Det där med sätta dit andra för brott är mer en myt än verklighet. Sverige är som sagt var en väldigt trygg rättsstat. Det är ett betydligt större problem att den hårda bevisföreningen som krävs gör att många skyldiga går fria.

Ingenting är ”gratis” speciellt inte för oss skötsamma. Jag har jobbat samtidigt som jag har kunnat ta mina utbildningar. Den förtjänade bonusen är jag ägare till. Ingen annan. Inte ens min egna familj.

Jag har offrat mitt liv, mina timmar, mina dagar och minuter för att komma hem efter jobbet och ta min examen

Jag har förnedrats på massa ”skitjobb” ifrån att förnedrats till att acceptera att det är verkligheten om man vill nå någonstans. Jag har offrat mina helger och kvällar för att ta dessa examen samtidigt som jag har betalat tillbaka skatten till staten för att kunna betala detta.

I slutändan accepteras man inte av svenska befolkningen för att media manipulerar och lägger bara upp alla mördare, våldtäktsdömda och alla brottslingar men aldrig någonsin människorna som lyckas för det gynnar inte deras lilla ficka.

När jag kommer hem så har den svenska staten slängt ut skötsamma invandrare men folk ifrån Europa som förstör och är kriminella går förbi mig till den grad att jag numera undviker människor för att rädda mitt egna liv precis som er svenskar.

I mitt fall skulle den svenska staten inte ens se mig som förlust om jag dog olikt om du dog. Jag skulle inte ens hamna i någon första sidan journal.

Ingen journalist skulle ta sig tiden att skriva om mig. Jag skulle vara precis som alla andra utlänningar som har råkat ut för ”förskjutning” och hamnat i polisens statisk över människor som försvunnit nu.

Hade du viljat leva kvar i ett sånt samhälle?

Jag går ut och äter men träffar på den svenska alkoholisten som skrämmer mig när han helt chockerande bara pratar med mig ifrån ingenstans. Visst inget farligt så och inget händer men jag vill sitta ifred utan att en man bara börjar härja och skrämma mig.

Går in på insidan för att äta min mat ifred men då träffar jag på ett gäng med invandrarmän som lyssnar på hög musik och pratar i telefon utan att bli tillsagda att nu stör man andra här.

Skulle jag säga ifrån så kanske jag förlorar livet oavsett vem jag säger ifrån till.

Sverige må vara ett bra land men inget bra land för kvinnor. Jag tänker inte leva mitt liv i rädsla mer.

Såna incidenter sker aldrig i Frankrike och då är jag ofta i Frankrike. Det värsta som kan hända är en man som hälsar lite glatt och det är ok.

Jag kan vandra fritt i bergen, kan åka skidor i Frankrike eller leva bara fritt och glatt utan att vara rädd för massa män som gör några påhopp eller försöker något för deras väktare och poliser är överallt.

Du tycker inte att en person som skött sig väldigt väl och utbildat sig förtjänar att må bra någonstans? Någonstans där individen känner glädje, frihet och omtanke?

Tycker ändå att jag är minst egoistisk som kunnat hålla ut så mycket och gett allt vad jag kan men nu vill leva där jag känner friheten att må bra utan att höra invandrare vs svenskar överallt.

Varför ska en skötsam vara kvar och betala kalaset för alla politiker och människor som missköter sig?

Finns massa EU länder som är tryggare och erbjuder precis samma liv eller om inte bättre för sina medborgare.

Är otroligt ledsen att du tycker att det är egoistiskt men någon gång får alla nog slutligen också. Har även utsatts för brott många år tidigare och individen är på fri fot nu förmodligen då han är europeisk medborgare som inte kan få straff eller utvisning.

Ingen väljer att packa ihop sina saker och dra över en natt men chansen för en skötsam individ med utländsk bakgrund att dö antingen av en nazist eller kriminella invandrare i Sverige är 50/50. För din del behöver du bara oroa dig för kriminella invandrare.

Egoist?
Eh nej! Jag vill leva och må bra och det är inte i Sverige mer
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-07-03 kl. 14:37.
Citera
2026-07-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkamidage

Tänker du efter som jag gör så hör vi aldrig om problem i Nederländerna, Belgien, Spanien eller Portugal. Nästan så att man kan tro att Nederländerna och Portugal inte existerar i Europa då man aldrig hör om problem mellan invandrare vs *****

Det är bara Storbritannien, Tyskland och Sverige som alltid har problem och hat mellan befolkningen. Det verkar aldrig ta ett slut heller. Tyskland fortsätter ha massa problem. Vi hör om deras skjutningar, osv hela tiden precis som Storbritannien där befolkningen gått emot varandra på alla sätt och även nu Sverige.

Men vi hör aldrig ifrån Portugal?
Aldrig ifrån Nederländerna. Ingenting ifrån Belgien. Luxemburg? Ingenting därifrån heller.

Samma länder fortsätter bara om och om igen med invandrare vs *****. Man väljer olika politiska agendor men problem bara fortsätter. Sen rekryterar nazister folk till sina grupper och islamister till sina grupper.

Du kallar mig för egoist för du precis som alla andra svenskar förstått nu att skötsamma kommer lämna båten. Folk är vettskrämda att skötsamma kommer lämna båten vilket gör att det blir snart som Tyskland.
Man får inte ens vara sjuk mer i Tyskland utan ett intyg för att deras befolkning minskat rejält. Helt absurda regler nu i Tyskland där folk bara ska jobba och får inte ens tillgång till välfärden mer.

Det väntar tyvärr Sverige också då många skötsamma kommer att dra. Vi hör oftast men varför säger inte utlänningarna något till alla kriminella? Varför säger inte alla svenskar något till nazisterna och alla som går i nätverket för aktivklubbar och No lifes matter?

I Frankrike håller befolkningen ihop mot kriminella. Folk skyddar varandra där mot alla kriminella vilket gör landet tryggt trots sin kriminalitet
Citera
2026-07-07, 03:24
Medlem
Citat:
Jag slutade ägna tid åt invandrare vs svenskar när jag flyttade till Frankrike på halvtid och i framtiden hoppas jag på heltid. När jag är hemma i Sverige så är det mitt arbete och att undvika människor i Sverige för många lider av psykoser och är missbrukare.

Stämningen är mycket bättre i Frankrike.
Jag behöver inte ägna timmar, minuter och sekunder av mitt liv till att förklara mig utan lever mitt liv fritt som jag vill.

Många skötsamma invandrare börjar inse att livet är mycket bättre i Spanien och Frankrike eller Italien vilket gör att man många flyttat eller planerar flytt därav den höga arbetslösheten.

Jag är själv väldigt utbildad men inte sökt något nytt jobb utan stannat på mitt gamla för jag planerar att spara så jag har marginal för att kunna flytta

Vem vill ägna hela sitt liv med att förklara skillnaden mellan invandrare vs svenskar?
Mer än hälften av lönen går att betala skatt till människor som sjukskriver sig för att det gör ont i huvudet eller foten samtidigt som man själv inte får ut något utan bara spyfärdiga människor i Sverige
Ja alltså det är din rätt inom EU att som svensk medborgare eller medborgare i ett EU land flytta som du vill. Utöver det vill jag påminna om att invandring kostar pengar. Det är inte en plusaffär så först betalar invandrare tillbaka för invandringen, inte för oss svenskar. Svenskar betalade först för invandringen, inte tvärtom och jag har sett invandrare och kriminella gynnas före mig i hela mitt liv. Folk kan gott betala för mig såsom de själva bäddat upp för saker.

Grejen är att invandrare är minst lika bakom flötet som svenskar gällande bakgrund och tillhörighet. Mitt syskonbarn fick till exempel höra att det bara är "fejksyrian" som liten. Är blodsligen mer syrian än svensk iallafall då mina syskonbarn bara är 25% svenskar. Dvs deras gammelmormor är svenska.

Samma sak när jag var ut på gården en dag och stannade till när några killar hoppat på en unge. Dvs ungen uppfattade del som vuxna så de var iallafall 18-20 år och var ledsen och grät. Sådan där skit ungar gör. De grälar, en annan unge var stöddig och han skuffade bort henne då hon vile ta hans elsparlcykel. Jag är uppvuxen bland invandrare och fattigsvenskar/underklass, det var samma då och invandrarungar kunde verkligen få för sig att de hade rätt att sno åtråvärda saker. Hade själv cyklsr för flera tusen då farsan köpte det till mig så jag vet hir det "funkar". Utöver att jag själv trots att jag var kinkig och rätt feg lunde stödda mig. Skillnaden är att äldre invandrare aldrig hoppade på oss ungar men idag tror de at de har rätt att ge sig på, åtminstone invandrarbarnen.

Har aldrig riktigt haft något grepp om vad ungar här.i området heter och vilka de var men böev lite sisådär (jag har ett dåligt temperament) av att en unge stod ich grät efter att ha blivit skrämd och rädd av äldre killar. Nu vet jag att soc kan leta reda på familjer men det här var förra sommaren så jag komtaktade hyresvärde för att kalga bara då jag inte under några som helst omständigheter accepterar att barn jagas, slås eller hotas. Det här är Sverige och här gör man inte så, de tär inte mer ok att skrämma skiten ur invandrarbarn heller och hur föräldrar "löser" saker med att diskutera led den där knarkiga fejkrespekten många invandrare kör, skiter jag fullkomligt i. (Är egentligen konstigt att ingen slagit ner mig men jag har nog åldern för att få vara lite kärring)

Men skitsamma jag pratar normalt inled ungarna och frågade en åojke var han varifrån varpå han svarade "Jag är svensk" vilket den vuxna i sällskapet sa emot. "Var stolt över ditt ursprung istället. Grabbe sa flera gånger. "Jag är svensk, jag är kurdisk svensk" det var inte han som slagits utan bara någon jag i förbifarten frågade.

Och problemet är jist vuxnas attityder som orsakar problem oavsett om det är svenskar som den som protesterade. Det egna barnet får istället uppleva att det skäms över att vara etnisk svensk. Jättefint blont hår, sådant som alltid växer bort. Invandrarungen får istället uppleva en situation där den inte kan uttrycka sin identitet. Mitt syskonbarn kan bo med sin pappa, sina syskon och ha en hel släkt syrianer men höra i skolan som när den var liten att den var "fejk".

Man kan inte kasta problemet på oss svenskar för det är inte vi som startat det. Över hela samhället finns det ungar som blir emotsagda överallt när de ippger vad de känner sig som. Hur de identifierar sig. Sedan ska de navigiera sig i det.

Såg något polispådrag i förrgår, ingen aning om vad det var mer än att de sökte runt överallt med hundförare, polisbilar osv och på en plats var två grabbar alt två unga män hamdfängslade och satt på knä. Jag tvivlar över att deras liv och bakgrunder ändå var så olika varandra bara för att den ena av dem hade tjockt blont hår och den andra var mörkare med guccikeps eller vad det nu var.

Folk lever i det led svenskar och invandrare som om det vpre 1993 medan dagens ungar knappast ens var påtänkta då.jä

Citat:
Jag önskar dig all lycka till.
Jag inser nu att många av er i Sverige lider av att ni inte mår bra. Jag är nästan glad att jag planerar min exit.

Jag tror inte vi har pratat förr. Jag undviker alla människor i Sverige då många går runt med depression och psykopatiska tankar som gör att jag är rädd för både män och kvinnor i Sverige.

Dessutom försöker jag undvika folks livshistoria berättat för mig såsom du gör för jag bryr mig inte om någons historia i Sverige.

För mig är ni skrämmande och man bör undvika er för att inte komma i kontakt med människor som lider av psykoser. Många i Sverige lider i tystnad av olika psykoser som dessa inte får hjälp med.

Jag tror att vården har lite mycket att göra i Sverige för att handskas med alla.

Vad synd att din syster råkat ut för det hon har gjort men alla gör sina egna val i livet.
Själv väljer jag ingen i Sverige då många män lider av brist på respekt, omtanke och intelligens

Det här landet kommer förfalla mer och mer för varje dag.

Jag är inte intresserad av reklam för dina svenska män.

Hela EU kryllar av snygga och intelligenta män så du får behålla alla män i Sverige själv. Jag undviker all kontakt med männen också.
Tror vi snackat för. Känner igen din energi och har alltid gillat dig om jag har rätt dvs

Jag har inte sympati för min syster då hon aldrig haft sådan för mig. Jag skiter ärligt talat fullständigt i vad hon råkat ut för och kommer vägra all kontakt med henne för resten av våra liv. För jag har haft det svårare och om hon slutligen fick det värre så valde hon väldigt medvetet. Till skillnad från henne hade jag aldrig val och hon har utan tvekan haft ett liv som varit hundratald gånger lättare också. Alla älskar att rädda och hjälpa de som spelar martyrer och offer. Somliga andra av oss måste alltid kämpa på i motvind utan någon vid vår sida till hjälp. Hon hör därmed inte tilll mitt liv, hon har aldrig försökt påverka det till det bättre.

Jag gillar att vara svensk. Men givetvis hade jag bjäytt bort mitt medborgarskap omedelbart mot ett annat om jag haft ett land som tog bättre hand om mig och mina rättigheter.

Tillhörighet/etnicitet är precis som när det kommer till släkt och familj, man hör till där man blir väl omhändertagen. Inte där man åker på stryk eller kränkningar.
Citera
2026-07-07, 03:29
Medlem
Som Castro sa en gång i tiden , vi vill inte er här. Ja eller möjligtvis ni som sköter er.
Citera
2026-07-07, 06:49
Medlem
Etnicitet och religion är ju inkluderat numer, så det är lätt att få upp statistiken.
Och sen visst, Araber hatar Judar mer än någon annan numer.
Senast redigerad av allvar66 2026-07-07 kl. 06:52.
Citera
2026-07-07, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Som Castro sa en gång i tiden , vi vill inte er här. Ja eller möjligtvis ni som sköter er.
Eller Tage Erlander som var så stålt över att Sverige var så homogent.
Citera
2026-07-07, 08:02
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Rasismen har säkert ökat lavinartat, de parasiter som importeras hit kan vara väldigt rasistiska och fientliga.
Citera
2026-07-07, 13:33
Medlem
psaks avatar
Man för samman stora helt skilda etniska grupper - leder till att rasism ökar. KORS vilken sensation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in