Jag har heller aldrig gillat att shoppa - märkesplagg och -handväskor och sådant har absolut ingen betydelse för mig, och först och främst bryr jag mig inte om vad NÅGON ANNAN tycker. Jag kan betala för bra funktion (t.ex. verkligt varma och vattentäta vinterstövlar, verkligt regntät skaljacka), men jag skulle aldrig betala för märket. Detta insåg jag tidigt.
Materiella saker har sällan något värde för mig, men det kan hända någon enstaka gång, och då har prylen alltid samband med något intresse som jag har för tillfället. Och den är absolut inte "modern"!
Senaste exemplet var när jag var nere i den turkiska TV-serien "Magnificent Century" om Sultan Süleimans hov. Alla sultanorna hade sådana underbara små, utsökta, söta juvelskrin av trä med inläggningar av valnöt och pärlemor i fina mönster, kistformade. Jag letade i över ett halvår innan jag hittade ett på Ebay som var både ekonomiskt försvarbart och precis som jag hade tänkt mig det... Och JO första gången jag tittade på serien när jag hade ett eget skrin att hålla i handen, som var precis likadant som sultanornas på skärmen, så kände jag mig lite lycklig i alla fall!

Men det ska vara på den nivån, ingen dussinpryl.