Citat:
Ursprungligen postat av
flugornas
Både ja och nej på vad?
Kan jag fylla på själv?
Nu ser jag på carup att bosse säger att man skall öppna en dörr och sedan öppna och stänga en annan i snabb takt, är den karl verkligen trovärdig.
Har du erfarenhet av att fylla på AC själv?
Så vad på frågan är svaret ja och vad är nej?
Jag fyllde på min AC själv, men eftersom systemet var helt tomt på gas hade det kommit in luft som gjorde att det kom konstiga ljud från luftutblåsen med AC igång. Jag fick göra om allt och köpte en pump med manometerställ så jag kunde vacuumsätta systemet och låta det stå under vacuum i 2 dygn tills all fukt därinne avdunstat innan jag fyllde på med gasol utan att få in någon luft.
Sedan fick jag byta tryckkontakt eftersom den läckte vilket man såg på att fluorescerande olja från min första påfyllning hade läckt ut och samtidigt bytte jag torkfiltret.
Nu kyler AC bra, men jag har upptäckt att en gummislang blivit svullen så det blir till att göra om allt och fixa slangen, vilket innebär att jag måste släppa ut gasen igen.
När man fyller på ska man tänka på att påfyllningskiten ofta innehåller olja, så man inte råkar fylla på för mycket olja vid upprepade påfyllningar. Man kan köpa kit med bara gas utan olja också. Sedan ska man inte trycka in för mycket gas utan kanske 300-400 gram gasol i en bil som din. Man kan inte köpa original kylmedium som privatperson så det är gasol som gäller om man fyller på själv.