Citat:
Ursprungligen postat av
LetMomSleep
Så du vill ha en ”seriös källa”’ på vad jag kortfattat menar utgör ett bullshit job (som ett förtydligande till läsaren)? Har du någon fungerande hjärncell överhuvudtaget?
Det går att hitta kritik mot precis allting, så det argumentet faller direkt. Sedan är min förklaring av begreppet (vars namn eller att det ens existerar som begrepp egentligen var helt överflödig fakta) helt logisk. Eller just det, logik är totalt ointressant för dig - det måste finnas en seriös källa där någon annan redan tänkt åt en, att dra egna logiska slutsatser är för avancerat.
Nu handlade det enbart om att blanketter uppdateras i onödan (ofta till det sämre dessutom), vilket du hade begripit om du haft minsta läsförståelse - så 90% av det du skrev i detta stycke var totalt irrelevant. Jag vet att de uppdateras i onödan eftersom jag kan läsa dem innantill, och det är (återigen) fullkomligt logiskt av anledningen som jag angav i mitt förra inlägg.
Är det där skon klämmer? Istället för att bli defensiv är det bättre att omfamna att du har det ultimata bullshit-jobbet. Men hellre att man själv har det än någon annan.
Jag tror du behöver kolla upp vad ordet anekdot innebär.
Så vad menar du är faktamässigt fel i det du citerar? Att kriminella nästan omedelbart runda åtgärderna? Att pålagorna trots detta ligger kvar, ofta för evigt? Att bankerna fortsätter uppfylla de nya kraven trots att de egentliga måltavlorna sedan länge är ute ur bilden? Det är ju du som bara kastar ur dig trams. Bemöt med logiska argument eller knip käft.
Som jag förklarade, så har du bara din egen tro och åsikt, den får du såklart ha hur korkad den är och hur okunnig du än är för att få sådana åsikter.
Jag säger heller inte att det aldrig kan förekomma vad som kan upplevas som onödigt eller inte produktivt, men ofta är det just vad folk får för sig för de har inte alla fakta på bordet, eller förstår dem. T ex varför det görs ändringar på blanketter, eller kommer nya. Sitta hemma i soffan och tycks är enkelt.
Jag har själv många gånger i livet tyck att många saker verkat korkade, onödiga. Men när jag sen fått se orsakerna varför man gjort si eller så, ja då visar det sig i princip alltid att det var på goda grunder man gjort dessa saker.
Du kastar även i detta inlägg fram en massa påstående som du helt enkelt bara har fantasier som grund för, eller i alla fall överdriver enormt.
Ja det händer att kriminella hittar på sätt att runda lagar etc, men betyder det att man ska skita i att försöka stoppa dem och bara låta dem hållas, eller ska man fortsätta att skapa hinder för brottslig verksamhet?