2026-06-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Under "pride" i Seattle kan nakna män flera gånger ses dansa, samtidigt som barn är där och tittar.

Seattle är en vänsterstad och betydligt mer progressiv än Sverige och Stockholm.

Är den här företeelsen ett tecken på att Seattle kommit längre inom hbtq-rättigheter och är mer toleranta än Sverige?

Kommer vi få se mer av den här typen av firande även i Sverige?

Kan detta vara kopplat till kritik rörelsen ibland får?

https://www.foxnews.com/video/6399747263112

Nope , känns som det är straffbart
Citera
2026-06-30, 15:09
Medlem
Jag är själv bög men förstår verkligen inte hur sånt här kan vara tillåtet eller vad syftet är.
Det är precis likadant på svenska festivaler och jag har själv inte deltagit i någon pridefestival på över tio år eftersom jag känner att festivalen framställer communityn på ett orealistiskt sätt och jag inte känner mig inkluderad i någon del av det..

Den vanliga "Svensson-bögen" vill varken blotta sig eller gå klädd i lack och läder på gatan men festivalerna (och framförallt paraderna) har blivit ett tillfälle att ta för sig och provocera utan risk för reprimand.

Festivalerna har sedan länge gått från att skapa acceptans, inkludering och gemenskap till att ge utrymme för ett fåtal att leva ut sina fetischtiska fantasier, skapa reaktioner och provocera.
Det syftet motverkar enligt min mening det ursprungliga syftet genom att framställa vanliga människor som någonting avvikande
Citera
2026-06-30, 15:17
Medlem
Ta en titt på average sambafestival världen över, där kvinnor dansar samba med minimalt med kläder på sig (tenderar vara typ en stringbikini och lite fjädrar)

Samba= ett av världens mer sensuella danser som finns, mycket "juckande" och höftrullningar där i alla dess varianter.

Var är all upprördhet över detta när barn finns i närheten?
Senast redigerad av Merapi 2026-06-30 kl. 15:20.
Citera
2026-06-30, 15:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Eftersom det är bögar och transor är det naturligtvis OK. Annars hade det varit blottning och straffbart.

Jo, just denna skillnad är väldigt konstig men du har så rätt.
Alla andra dagar på året så är det olagligt, vidrigt och snuskigt att visa kuken eller brösten för folk men så fort det är pride så är samma sak en familjefest.
Citera
2026-06-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är väl mest heterosexuella män som brukar vara pedofiler och de är väl inte på Pride?
Mest bögar, mörkettalet är stort.
Citera
2026-06-30, 15:33
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Mest bögar, mörkettalet är stort.

Källa på det? Jag har träffat två heteromän som var pedofiler och gav sig på sina döttrar, de fick sitta 2½-3 år på kåken för det!
Senast redigerad av FallerIfallerA 2026-06-30 kl. 15:35.
Citera
2026-06-30, 15:36
Medlem
Euripidess avatar
Vilket vidrigt och degenererat pack man ser i videon. Äcklas av att se dem. De är störda och njuter av att visa upp sitt störda beteende. Jag tycker synd om normala bögar (det finns väl även normalt levande sådana, även om deras dragning är vidrig för mig) och de måste dö lite inombords när deras grupp representeras av sjuka människor som uppträder som detta.
Citera
2026-06-30, 15:39
Avstängd
Lås in dom pysket.
Att vara bög är 1 sjukdom
Citera
2026-06-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Så du stödjer blottande för barn. Jag förstår.
När anser du att en person är gammal nog att kunna se en naken kropp utan att ta skada av det?

Vid vilken ålder är en människa mentalt mogen nog att kunna hantera något så traumatiskt?
Citera
2026-06-30, 17:21
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
När anser du att en person är gammal nog att kunna se en naken kropp utan att ta skada av det?

Vid vilken ålder är en människa mentalt mogen nog att kunna hantera något så traumatiskt?

Jag tycker aldrig det är ok att blotta sig oavsett ålder. Men jag tycker det är värre när man gör det för barn.
Citera
2026-06-30, 17:29
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Eftersom Fox News är känd för att ljuga och manipulera får man ta det med en nypa salt. Men oavsett är nakenhet i sig inte farligt för barn att se.

Vill man skydda barn ska man inte rösta på pedofiler som Trump.

Du kanske tänker på BBC som klippte i Donald Trumps tal så han verkade säga något som han inte sa. Eller CBS som klippte in andra svar än de Kamala Harris faktiskt sa i en intervju.

Om du syftar på Donald Trumps kopplingar till Epstein så låg Epstein inte med icke könsmogna barn utan tonåringar, så då räknas det inte som pedofili.

Men du lyckades åtminstone klargöra att du inte har något emot att folk blottar sig för barn.
Citera
2026-06-30, 17:32
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ta en titt på average sambafestival världen över, där kvinnor dansar samba med minimalt med kläder på sig (tenderar vara typ en stringbikini och lite fjädrar)

Samba= ett av världens mer sensuella danser som finns, mycket "juckande" och höftrullningar där i alla dess varianter.

Var är all upprördhet över detta när barn finns i närheten?

Men de visar alltså inte upp sitt könsorgan som männen i prideparaden, så parallellen är irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in