2026-06-30, 11:27
Medlem
Jag bor i Sthlm och tänkte ta barnen till något ställe med karuseller i sommar. Vi brukar gå till Grönan, men vi drabbas alltid av kaoz där. Därför funderar jag på Furuvik eller Kolmården. Vilket av dessa två har minst risk för kaoz? Eller finns det något ytterligare alternativ som är bättre utifrån kaozsynpunkt?
Citera
2026-06-30, 11:46
Medlem
Åk till Danmark. Danskarna är förvisso kaos på sitt sätt men ändå sköna. Vet inte om Bonbon land finns kvar. Legoland är skoj.
Citera
2026-06-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Åk till Danmark. Danskarna är förvisso kaos på sitt sätt men ändå sköna. Vet inte om Bonbon land finns kvar. Legoland är skoj.

Jo, men det är lite långt för en dagsutflykt 😂
Citera
2026-06-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag bor i Sthlm och tänkte ta barnen till något ställe med karuseller i sommar. Vi brukar gå till Grönan, men vi drabbas alltid av kaoz där. Därför funderar jag på Furuvik eller Kolmården. Vilket av dessa två har minst risk för kaoz? Eller finns det något ytterligare alternativ som är bättre utifrån kaozsynpunkt?
Kolmården var rätt trevligt när vi var där för något år sedan. Mycket folk, men inte mycket kaoz. Kul att se alla djuren och åka safaribanan, man kunde hitta en lugn plats om man gick en bit från Bamsedelen och lekplatserna.
Citera
2026-06-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jo, men det är lite långt för en dagsutflykt 😂
Funkar inte en tur till nått reservat nära vattnet, som en å där barnen kan plaska fritt och kasta macka?
Havet, någon sjö. Barn brukar uppskatta naturen. Karuseller när det är såhär varmt är väl kanske inte en hit.
Citera
2026-06-30, 12:03
Medlem
Förvisso många år sedan jag var där själv, men Eskiltuna Zoo kan nog också vara värt ett besök. Finns litet Tivoli där också som nog passar i vart fall lite mindre barn, och sen alla djur att titta på Går ganska enkelt köra till och tar inte allt för lång tid i bara resväg för en dagsutlykt.
Citera
2026-06-30, 12:45
Medlem
Furuvik brukar vara rätt förskonat från kaosbabbar åtminstonde, sen väger det ju inte upp grönan men ändå... men mindre apor där, ordagrant.
Citera
2026-06-30, 12:47
Medlem
PyjamasXLs avatar
Lisse i gbg är fullt av kaozbabbar, så åk inte dit.
Citera
2026-06-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Funkar inte en tur till nått reservat nära vattnet, som en å där barnen kan plaska fritt och kasta macka?
Havet, någon sjö. Barn brukar uppskatta naturen. Karuseller när det är såhär varmt är väl kanske inte en hit.

Jo, det kan det också bli. Tänker inte åka karuseller på en stekhet dag.
Citera
2026-06-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Kolmården var rätt trevligt när vi var där för något år sedan. Mycket folk, men inte mycket kaoz. Kul att se alla djuren och åka safaribanan, man kunde hitta en lugn plats om man gick en bit från Bamsedelen och lekplatserna.

Låter lovande 👍
Citera
2026-06-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Förvisso många år sedan jag var där själv, men Eskiltuna Zoo kan nog också vara värt ett besök. Finns litet Tivoli där också som nog passar i vart fall lite mindre barn, och sen alla djur att titta på Går ganska enkelt köra till och tar inte allt för lång tid i bara resväg för en dagsutlykt.

Kände inte till det, tack! Men är det tillräckligt långt från stadskärnan för att inte fungera som fritidsgård för ungdomar som inte sommarjobbar?
Citera
2026-06-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Lisse i gbg är fullt av kaozbabbar, så åk inte dit.

Antar att Liseberg spelar i samma liga som Grönan när det gäller kaoz?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in