2026-06-30, 00:00
Medlem
Tjena ska odla upp en planta åt gången hemma i min lägenet (enbart indika för min insomnia)
Det är en djungel när jag googlar så ställer en öppen fråga. I lägenheten finns sen förut en krok i taket och läst att det kan vara bra att höja när plantan börjar växa.

Ska alltså bara odla upp nån planta åt gången för eget bruk så tä kte inte lägga ner mer än vad jag behöver. Vill såklart få ut så mycket det går från varje skörd.

Har ledsnat på att jaga indika så jag gör så här istället. Andra tips på jord/fläkt etc mottas gärna. Har även en tom garderob jag skulle kunna använda men tänker inte slakta den med massa hål för fläkt etc då jag bor i hyreslägehet.

Peace
2026-06-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedude420
Tjena ska odla upp en planta åt gången hemma i min lägenet (enbart indika för min insomnia)
Det är en djungel när jag googlar så ställer en öppen fråga. I lägenheten finns sen förut en krok i taket och läst att det kan vara bra att höja när plantan börjar växa.

Ska alltså bara odla upp nån planta åt gången för eget bruk så tä kte inte lägga ner mer än vad jag behöver. Vill såklart få ut så mycket det går från varje skörd.

Har ledsnat på att jaga indika så jag gör så här istället. Andra tips på jord/fläkt etc mottas gärna. Har även en tom garderob jag skulle kunna använda men tänker inte slakta den med massa hål för fläkt etc då jag bor i hyreslägehet.

Peace

Tänk tält med kolfilter utblås om du skall odla i lägenhet, 1 blomma doftar rätt friskt i blom med. Personligen hade jag valt valfri LED som är fullspectrum för det ändamålet. Uppfyll det här och kör 2 åt gången så slipper du odla konstant med om du av någon anledning skulle behöva ta ett "break".
2026-06-30, 02:57
Medlem
Rent volym mässigt till ändamålet är det bättre köpa 35g i valfri drogshop, inte värt besväret med ett val av lampa vid 1 planta storlek. I volym indica gräs.

Lycka till.
Senast redigerad av Murte 2026-06-30 kl. 03:01.
2026-06-30, 12:33
Medlem
300w LE eller motsvarande LED. Det är ingen mening med svagare. Ha den på balkongen det är ingen fara oftast. När solen ger direktljus.
2026-06-30, 12:56
Medlem
fuskas avatar
Som folk har sagt innan kolfilter och ett utblås ur lgh/hus är viktigast.
Köp ett tält eller bygg eget i din garderob
Finns billiga led med grov/flower inställningar på eBay/temu

Lycka till och om du gör det kör med hydro
2026-07-02, 08:50
Medlem
Det kommer stinka ut i trappan om du inte kör tält med kolfilter. Cannabis stinker! Dina kläder kommer lukta, din lägenhet kommer stinka cannabis och har du oturen med skvallrande grannar så kommer polisen och gör en husis.
2026-07-08, 13:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Fortsätt i (FB) Belysnings FAQ

*Klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in