2026-09-14, 01:03
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnegarenRunar
AFS kommer inte ens nå 1%. Så det är en bortkastad röst.

Man ger hellre MP och V makten än att rösta SD.

Så sinnessjukt! De vilka röstat på AFS och Örebropartiet är ett gäng svagbegåvade individer!!!
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Gillar verkligen inte den där Mohamsson. En lismande typ som vänder kappan efter vinden.
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStammis
Enligt SVT är det 90% chans att vänsterblocket vinner valet. Grattis Allahrd och Kasslerstrand!

Det är SVT, vad tror du?
2026-09-14, 01:04
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Alla muppar som kastade bort sin röst idag; gör inte om samma misstag nästa valår (eller i ett omval).

Jag ska alltså rösta på sossarna i stället för Örebropartiet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Kan du svara på varför jag ska rösta på partier som jag inte tycker förtjänar min röst? Du utgår ifrån att alla tycker som du, som ser åttaklövern som Sveriges räddning.

Vart har jag sagt att alla ska ”tycka som jag”? Allt jag säger att rösta på ÖP eller AFS är = ge MP och V makten.

Men vill idioter som röstar AFS och ÖP eller MED ge bort makten till två vänsterextrema partier, så varsågod.
Medlem
Tragiskt att kappvändarna klarade spärren.
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamiboy
Med tanke på att det ser ut att bli extremt jämnt mellan blocken och att regeringsfrågan kan bli väldigt svår att lösa, hur sannolikt tror ni att det faktiskt är med ett nyval?

Om resultatet i princip blir 175–174, och partierna inte lyckas komma överens om en statsminister eller ett regeringsunderlag – kan vi då få ett nyval?

Vad tror ni: 1 %, 5 %, 10 %, 20 % eller ännu högre? 🤔
När regeringsbildningen tog lång tid förut sades att det aldrig blir nyval i Sverige. Minns inte hur det förklarades.
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Bullshit. Afs har absolut satt Sverige FÖRST i sin politik. Mest av alla partier

Ok, men hur går det i valet? Anser du att det är intelligent att lägga sin röst på afs istället för SD? Begriper du att din röst är meningslös?
Medlem
Känns som det typ är samma resultat som förra året. Skillnaden är att muslimerna har kraftsamlat i moskéerna och kommit överens om att klanrösta på V istället för nyans, samtidigt som den efterblivna delen av den svenska nationalistiska begolkningen har röstat mer på ÖP och AFS istället för SD.

Det som är skillnaden. Muslimerna vann och var smartare än Sveriges nationalister helt enkelt. Grattis era nötter!
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnegarenRunar
Trodde folk seriöst att Allard eller Kasselstrand skulle ta sig in? Eller varför kastar man bort sin röst?

Man är ju totalt blåst i huvudet om man röstar AFS och ÖP.

Man ger alltså hellre bort makten till MP och V, än att rösta SD.

Folk som tror de är ”coola” för de röstar på ÖP eller AFS.

Riktiga noller.

Är du hjärndöd eller mår du dåligt?
Att tro att afs eller ÖP skulle komma in i riksdagen är långsökt.
Det kräver ca 280 000 röster.

De som röstat på dessa tänker långsiktigt och grunden sätts bit för bit. Rom byggdes inte på en dag.
Att SD tappat 10 procent och sen skylla på dessa två partier är löjligt.
2026-09-14, 01:05
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungman-Jansson
Alla förlorar som vanligt eftersom svenskarna inte klarar av något annat än att tjafsa om invandringen istället för att värna om sin frihet och integritet.

/Piratröstare

Det är invandringen som tar ifrån oss vår frihet och integritet.
2026-09-14, 01:05
Avslutad
Valet 2018 bytte flera mandat plats mellan partierna och blocken och valet 1979 bytte mandat plats mellan blocken vilket gav de borgerliga segern när onsdagsrösterna hade räknats.
Något att tänka på för de i tråden som tror att det är kört för det blå-gula laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in