2026-09-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Dom samarbetar med nazister

Tror inte dom skulle samarbeta med Vänsterpartiet. 🤔
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Ja, du har rätt. Vissa i vänstern kräver att andra ska acceptera deras världssyn och inte tycka annorlunda.
Men det är synd att det ska dra fokus från de vänsterpolitiska åsikter som är vettiga.

Poängen är att det inte ska spela någon roll vilket ursprung man har, att det ska finnas stöd för att kunna klara sig ok i samhället ändå.
Och inte bara utifrån vilket land man kommer ifrån. Utan man kan ha andra försämrade förutsättningar också som V vill att det ska finnas stöd för.

Själv bryr jag mig inte så mycket om det där om hudfärg/invandring. Så jag kan inte svara så mycket på det.
Röstade V eftersom jag vill ha en stark välfärdsstat.
Men har egentligen inte nån stark politisk övertygelse.
Javisst vi bortser från verkligheten. Men hur kan då vänstern anse att etnicitet faktiskt har betydelse? Speciellt hudfärg.

Vilket ursprung man har kommer alltid att ha betydelse. Varför skulle de gilla oss, då vi inte har samma ursprung. Kan du förklara det. eller är du rasist och anser att det bara är vissa som ska anse det, men inte andra. Är det något du predikar för t.ex. muslimer? Annars hycklar du nog bara.

Du röstar på rasister, men bryr dig inte. Frågan blir så här. Har vänstern verkligen sagt att de ska skapa välstånd, eller säger de bara att de ska göra de rikare fattigare, om du tänker efter. Har du något uttalande där de sagt att de ska öka välståndet för alla? För jag vet inte att de någonsin sagt det. För om du frågar dem, hur man skapar välstånd, kommer de faktiskt inte kunna svara. Men pröva gärna.
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Det är bannemig glädjande att jag sket i att rösta i år när jag ser er jävla nötter bete er i tråden.

Det är väl en ovanligt städad tråd för att vara Flashback? Vad menar du är problemet här?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bithoven
Apan på svt var glad över sds nedgång?

Det är det många som är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Fy fan vad deppigt. Fyra år till med Tidö…
det kommer inte att hända.
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Du röstar indirekt på muslimer. Bra jobbat.
Skön logik när man röstar bokstavligen etnocentriskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Över 52 000 ogiltiga röster just nu.

https://resultat.val.se/val2026/RD?r=P
Den här rösträkningen görs av amatörer och är preliminär, många av de kommer att bli giltiga när LST räknar.
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Inte finns något mandat för en kraftig vänstergir. Socialdemokraterna gör ett uselt val och v går fram men det är ju ingen skräll.
Verkar stämma enligt TV4s experter som tolkar sjunkande valdeltagande till just över 80% som sossar som stannat hemma.

Kommer moderaterna dansa på borden vid midnatt och S och SD sitter och tröstdricker ??
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-09-13 kl. 22:51.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Idiot, ni är anledningen till att de rödgröna kan ta en majoritet (gud förbjude) är det bättre alternativ?

Vad blir skillnaden? Tidö bedriver också massinvandring och globalism. Ingen skillnad på åtteklövern. Vakna upp pajas
Medlem
PingPongZongs avatar
Var är muslimerna på valvakan? Verka, men inte synas?

Ett bevingat uttryck och ett kända motto som bland annat har anammats av familjen Wallenberg.
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Enligt Gemini, så om denna lilla skillnad består, så kommer utlandsrösterna att ge Uffe fyra år till.

Hoppas, hoppas hoppas Gemini har rätt!!!!!

Problemet är om det blir 175-174 till Tidö så kommer läget ändå bli osäkert efter ett tag, då nån av dårarna i SD snart kommer vara politisk vilde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Det luktar lite...

Det var 69000 ogiltiga röster förra året, sluta vara en konspiratorisk jättebebis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in