Citat:
Ursprungligen postat av
DeletedUser
Ja, du har rätt. Vissa i vänstern kräver att andra ska acceptera deras världssyn och inte tycka annorlunda.
Men det är synd att det ska dra fokus från de vänsterpolitiska åsikter som är vettiga.
Poängen är att det inte ska spela någon roll vilket ursprung man har, att det ska finnas stöd för att kunna klara sig ok i samhället ändå.
Och inte bara utifrån vilket land man kommer ifrån. Utan man kan ha andra försämrade förutsättningar också som V vill att det ska finnas stöd för.
Själv bryr jag mig inte så mycket om det där om hudfärg/invandring. Så jag kan inte svara så mycket på det.
Röstade V eftersom jag vill ha en stark välfärdsstat.
Men har egentligen inte nån stark politisk övertygelse.
Javisst vi bortser från verkligheten. Men hur kan då vänstern anse att etnicitet faktiskt har betydelse? Speciellt hudfärg.
Vilket ursprung man har kommer alltid att ha betydelse. Varför skulle de gilla oss, då vi inte har samma ursprung. Kan du förklara det. eller är du rasist och anser att det bara är vissa som ska anse det, men inte andra. Är det något du predikar för t.ex. muslimer? Annars hycklar du nog bara.
Du röstar på rasister, men bryr dig inte. Frågan blir så här. Har vänstern verkligen sagt att de ska skapa välstånd, eller säger de bara att de ska göra de rikare fattigare, om du tänker efter. Har du något uttalande där de sagt att de ska öka välståndet för alla? För jag vet inte att de någonsin sagt det. För om du frågar dem, hur man skapar välstånd, kommer de faktiskt inte kunna svara. Men pröva gärna.