2026-06-29, 12:52
Medlem
trickydicks avatar
Star City är en parallell historia till For all mankind. Och är en fiktiv historia om Sovjets rymdprogram på 60/70-talet och utspelar sig i den mycket speciella staden Star City

https://tv.apple.com/se/show/star-city/umc.cmc.2l8p785osmtmiyk64bh6tfde1
https://www.imdb.com/title/tt32140872/

Jag har nu sett fyra avsnitt och tycker serien är mycket bra och blir bara bättre hela tiden.

Vad tycker ni?
Senast redigerad av trickydick 2026-06-29 kl. 13:15.
Citera
2026-06-29, 13:24
Medlem
67arigGubbes avatar
Nä fy! Får stargate atlantis vibbar.. hemsk!
Citera
2026-06-29, 20:44
Medlem
Tungrodds avatar
Har inte sett men ska kasta ett öga vid tillfälle. För övrigt hade det räckt med de tre första säsongerna på For all mankind, tappade intresset när det handlade om en massa oväsentligt som strejker osv.! Läste att det skulle komma två säsonger till på den serien så man får hoppas det blir bättre.
Citera
2026-07-03, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Nä fy! Får stargate atlantis vibbar.. hemsk!

Du får vibbar av tidernas bästa tv-serie och tycker det är hemskt? Detta låter fängslande, jag måste nog se Star City.
Citera
2026-07-08, 20:36
Medlem
klybans avatar
Star City trodde jag skulle bli en massa konspirationer.
Men blev istället främst att spionera på varandra och mer mot en spion thriller och smyga och spana på alla.
Och att skvallra.
Rätt blekt med rymden, och fast de återger första kvinnan på månen och lite annat.

Dock i sjunde avsnittet en twist, som jag inte berättar om såklart.
Och först intressant fortsättning med just rymden, dock känns konspirationerna kommer nu också.

Är den bra, ja, men just nu till 7:e avsnittet är först rymd delen kan bli mer intressant.
Ska bli intressant och se vad man får ut av det, och att det är sista avsnittet med.

Vet inte om jag ska rekommendera, gillade det, men inte nära For all mankind serien.
Så det är egentligen bara om man gillar huvudserien som man kanske kan se det som okey till bra.
Betygen ligger på ~7, det berättar en helt okey TV-serie, men är fundersam på om någon verkligen kommer gilla detta utan sett For all mankind.
Citera
2026-07-12, 14:11
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Star City trodde jag skulle bli en massa konspirationer.
Men blev istället främst att spionera på varandra och mer mot en spion thriller och smyga och spana på alla.
Och att skvallra.
Rätt blekt med rymden, och fast de återger första kvinnan på månen och lite annat.

Dock i sjunde avsnittet en twist, som jag inte berättar om såklart.
Och först intressant fortsättning med just rymden, dock känns konspirationerna kommer nu också.

Är den bra, ja, men just nu till 7:e avsnittet är först rymd delen kan bli mer intressant.
Ska bli intressant och se vad man får ut av det, och att det är sista avsnittet med.

Vet inte om jag ska rekommendera, gillade det, men inte nära For all mankind serien.
Så det är egentligen bara om man gillar huvudserien som man kanske kan se det som okey till bra.
Betygen ligger på ~7, det berättar en helt okey TV-serie, men är fundersam på om någon verkligen kommer gilla detta utan sett For all mankind.

Var avsnitt sju när dom landade i Finland?
Citera
2026-07-12, 14:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Var avsnitt sju när dom landade i Finland?
Där vet jag inte om de landade nått, väl reste ut.
Men spoila inget, jag har inte hunnit med sista avsnittet än.
Citera
2026-07-12, 14:25
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Där vet jag inte om de landade nått, väl reste ut.
Men spoila inget, jag har inte hunnit med sista avsnittet än.

Då har du nått att se fram emot, Spänade blir det kan jag lova utan att spoila.
Citera
2026-07-12, 21:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Då har du nått att se fram emot, Spänade blir det kan jag lova utan att spoila.
Det bästa avsnittet i säsong ett tycker jag, och kändes som vara inom For all mankind världen.

Tycker det är lite tråkigt med att mycket är som en "spionthriller" istället, för mer fokus på rymden och det arbetet hade uppskattats mer.
Och lite bättre relationer mellan skådisarna, men svårt när fokusen ligger på att alla är rädda.(Vilket kanske skulle vara sant, men blir inte så bra TV i mitt tycke.)

Men sista avsnittet ger mersmak som tur är, och den som väntar sig For all mankind nivå kommer bli besviken, så tänk på det om någon tittar att ställa om era förväntningar och att det är en annan fokus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in