Citat:
Ursprungligen postat av
danieldahlstrom369
Jag minns att mitt ex fick för sig på ett feministiskt vis att jag skulle kastrera mig! Hahaha så jävla sjukt i min mening. Det var rättvist för ”kvinnor ska inte behöva ta p piller”.
Eh nej, glöm det! Ingen tvingar någon att ta preventivmedel, men jag är ingen jävla feminist bög!
Sedan några månader tillbaka har jag faktiskt valt att sterilisera mig då jag redan har två barn.
En intressant process som jag under ingreppet och dom följande 3-4 månader efter ingreppet ångrar, men nu när allt är återställt så känns det otroligt skönt. Att aldrig behöva oroa sig för oväntade graviditeter och slippa använda gummi.
Sen kan jag säga er alla i tråden att en fru som inte går på piller är mycket trevligare att ha o göra med, mer balanserad och resonabel kvinna.
Angående manliga p-piller tror jag att forskare har försökt i åratal, det skulle ju vara en otrolig grej, men pillren har bara fungerat i teori och under studier med test personer har det fått såpass förödande konsekvenser för männen så det har gått tillbaka till början.
Jag minns att jag läste någonstans att under testerna så hade pillren orsakat permanent sterilisering och impotens. Och det är nog inte jättekul.