2026-06-30, 08:18
Medlem
HalvfetPappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Jag minns att mitt ex fick för sig på ett feministiskt vis att jag skulle kastrera mig! Hahaha så jävla sjukt i min mening. Det var rättvist för ”kvinnor ska inte behöva ta p piller”.

Eh nej, glöm det! Ingen tvingar någon att ta preventivmedel, men jag är ingen jävla feminist bög!

Sedan några månader tillbaka har jag faktiskt valt att sterilisera mig då jag redan har två barn.
En intressant process som jag under ingreppet och dom följande 3-4 månader efter ingreppet ångrar, men nu när allt är återställt så känns det otroligt skönt. Att aldrig behöva oroa sig för oväntade graviditeter och slippa använda gummi.

Sen kan jag säga er alla i tråden att en fru som inte går på piller är mycket trevligare att ha o göra med, mer balanserad och resonabel kvinna.

Angående manliga p-piller tror jag att forskare har försökt i åratal, det skulle ju vara en otrolig grej, men pillren har bara fungerat i teori och under studier med test personer har det fått såpass förödande konsekvenser för männen så det har gått tillbaka till början.
Jag minns att jag läste någonstans att under testerna så hade pillren orsakat permanent sterilisering och impotens. Och det är nog inte jättekul.
Citera
2026-06-30, 10:02
Medlem
Sladdsnuss avatar
Nej till p-piller för män och kvinnor säger jag.
De som brukar p-piller förgiftar vattnet, fuckar upp fiskar och människor.

Man borde fan slå p-pillerknarkare på käften.
Citera
2026-06-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvfetPappa
Sedan några månader tillbaka har jag faktiskt valt att sterilisera mig då jag redan har två barn.
En intressant process som jag under ingreppet och dom följande 3-4 månader efter ingreppet ångrar, men nu när allt är återställt så känns det otroligt skönt. Att aldrig behöva oroa sig för oväntade graviditeter och slippa använda gummi.

Sen kan jag säga er alla i tråden att en fru som inte går på piller är mycket trevligare att ha o göra med, mer balanserad och resonabel kvinna.

Angående manliga p-piller tror jag att forskare har försökt i åratal, det skulle ju vara en otrolig grej, men pillren har bara fungerat i teori och under studier med test personer har det fått såpass förödande konsekvenser för männen så det har gått tillbaka till början.
Jag minns att jag läste någonstans att under testerna så hade pillren orsakat permanent sterilisering och impotens. Och det är nog inte jättekul.

Cuc
Citera
2026-06-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skrev jag att de någonsin varit ofarliga? Nej. Men jag tror att när de första p-pillren kom på 60-talet slängde man ut dem på marknaden mycket mer lättvindigt än vad som skulle göras idag.

Ja, detta var ju ett 'undermedel' som skulle frigöra kvinnorna. Så visst var man mer lättvindig. Men så hade man inte erfarenheten, forskningen eller de rapporter om biverkningar som vi har idag har.
Citera
2026-06-30, 23:08
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
Det finns men går ej köpa eftersom de tjänar mer på att sälja produkter till kvigor.

Vad heter dessa manliga p-piller?
Citera
2026-07-02, 10:38
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vad heter dessa manliga p-piller?

Så vitt jag vet har de forskat på det i 20 år men de går ej köpa så det finns inget namn.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in