2026-06-29, 17:21
Medlem
Smekarn87s avatar
Man: Jag är inte säker kvinnor kommer nöja sig med att vi säger att vi tar pillren. Det finns inget sätt att visa att man gör det riktigt.
Citera
2026-06-29, 17:22
Medlem
Incendios avatar
Kvinna här. Jag hade inte velat blanda in hormoner för någon av oss. Däremot hade jag haft full tillit till att min man skötte pillren om vi inte önskade barn.
Citera
2026-06-29, 17:32
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?

Som man utan att tveka..så slipper man kniven..
Citera
2026-06-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nej. Vi bör vara ute efter att få så stor avkomma som möjligt. Ty det är något profeten har befallit.

Då får vi hoppas att kärnfamiljen och religion gör en comeback. Sedan att de liberala vänsterfeministerna får minskat inflytande, dessa individer ger nämligen kvinnor konstiga idéer som har fått många kvinnor att välja bort barn idag. Trots att vi är mer jämställda idag än aldrig förr.
Citera
2026-06-29, 18:29
Medlem
SphericalHamsters avatar
Det har diskuterats p-piller för män i årtioenden men det är mer lönsamt att sälja till kvinnfolk trots att vi behöver väldigt lite hormoner för att slå ut våra små påsar än för kvinnors barnfabriker.

Det finns en mekanisk pryl i form av ett litet metalliskt ägg som sätts in i sädledaren utan att det behöver skäras och snippas som stänger av det enorma flödet av e-säd som vi alla har.

Nu går inget av detta att köpa eftersom de måste "forska" på det. Det bästa alternativet vi män har är väl vasogel istället för vasektomi.
Citera
2026-06-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
Det har diskuterats p-piller för män i årtioenden men det är mer lönsamt att sälja till kvinnfolk trots att vi behöver väldigt lite hormoner för att slå ut våra små påsar än för kvinnors barnfabriker.

Det finns en mekanisk pryl i form av ett litet metalliskt ägg som sätts in i sädledaren utan att det behöver skäras och snippas som stänger av det enorma flödet av e-säd som vi alla har.

Nu går inget av detta att köpa eftersom de måste "forska" på det. Det bästa alternativet vi män har är väl vasogel istället för vasektomi.
Coolt med det lilla metalliska ägget. Visste ej om detta.
Citera
2026-06-29, 19:26
Medlem
Roidberts avatar
Jag skulle kunna tänka mig att använda "thermal birth control".som finns tillgänglig för män. Googla. Den är tydligen mycket pålitlig. Såvitt jag vet finns det inte någon motsvarighet till p-piller för män som är pålitlig i dagsläget.
Citera
2026-06-29, 20:03
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Sant. P-piller bör ni ta i smyg och gömma tabletterna. Dock jäääävligt taskigt om man är gift! 😂

Helt klart, sen blir hon ändå gravid då vet man
Citera
2026-06-29, 20:09
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Helt klart, sen blir hon ändå gravid då vet man

😆😆😆
Citera
2026-06-29, 20:25
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag skulle kunna tänka mig att använda "thermal birth control".som finns tillgänglig för män. Googla. Den är tydligen mycket pålitlig. Såvitt jag vet finns det inte någon motsvarighet till p-piller för män som är pålitlig i dagsläget.

Det finns men går ej köpa eftersom de tjänar mer på att sälja produkter till kvigor.
Citera
2026-06-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast kvinnor har ätit p-piller sedan 60-talet, vetenskapen och testerna måste ju vara 100 ggr bättre nu?

Nej du, p-piller har aldrig varit ofarliga, vare sig mini- eller annat. Är du helt ute i bushen?
Citera
2026-06-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej du, p-piller har aldrig varit ofarliga, vare sig mini- eller annat. Är du helt ute i bushen?
Skrev jag att de någonsin varit ofarliga? Nej. Men jag tror att när de första p-pillren kom på 60-talet slängde man ut dem på marknaden mycket mer lättvindigt än vad som skulle göras idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in