2026-06-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men det bör väl inte vara samma risker numera eller?
Det tror inte jag heller. Så det borde vara lugnt för män att äta p-piller.
Citera
2026-06-29, 12:10
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det tror inte jag heller. Så det borde vara lugnt för män att äta p-piller.

Visst, men undrar ändå nånstans om du inte frågar på fel ställe. Tror inte direkt att det är många av rollatorkavaljererna här på Flashen som kan få tag på något fertilt längre.
Citera
2026-06-29, 12:36
Medlem
Citat:
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?

Tveksamt. Beror ju lite på vad det är man trollat fram. Nästan enklare att frysa in och knipsa i så fall. Hormonella preventivmedel är väldigt skadligt för såväl andra människor i samhället, omgivningen och individen i sig.

Citat:
Fast kvinnor har ätit p-piller sedan 60-talet, vetenskapen och testerna måste ju vara 100 ggr bättre nu?

Det är ju ett val dessa individer gjort. Finns inget tvång eller lag på att använda hormonella preventivmedel. En normalintelligent person begriper ju att det inte är bra att käka syntetiska hormoner. Men varje person gör ju sina egna val.
Senast redigerad av Cronos420 2026-06-29 kl. 12:38.
Citera
2026-06-29, 12:37
Medlem
Citat:
Håller med. Men innan 35-40 är det ju bra med skydd under de knull mellan de man hoppas ska leda till barn.

Sedan tvivlar jag också på att p-piller för män någonsin slår igenom då jag tror efterfrågan kommer att bli låg. Många män föredrar nog att kvinnan fortsätter att peta i sig hormoner än att behöva göra det själva och många kvinnor litar nog inte på män (förutom långvariga partners) för att helt förlita sig på p-piller för män.

Vad mannen föredrar är ju ointressant. Kvinnan gör ju ett aktivt val att äta hormonella preventivmedel alt p stav och allt vad det är. Du verkar antyda att dessa kvinnor är offer för något tvång när det är deras egna val 100%.
Citera
2026-06-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Vad mannen föredrar är ju ointressant. Kvinnan gör ju ett aktivt val att äta hormonella preventivmedel alt p stav och allt vad det är. Du verkar antyda att dessa kvinnor är offer för något tvång när det är deras egna val 100%.
Fast det var ju om män är intresserade av hormonella preventivmedel jag var intresserad av att veta när jag startade tråden.
Citera
2026-06-29, 12:45
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Fast det var ju om män är intresserade av hormonella preventivmedel jag var intresserad av att veta när jag startade tråden.

Lustigt att du kräver svar på dina frågor här, helt på egna premisser. Ironiskt.
Citera
2026-06-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Lustigt att du kräver svar på dina frågor här, helt på egna premisser. Ironiskt.
Vad menar du? Det är väl helt frivilligt att svara i en tråd?
Citera
2026-06-29, 12:47
Medlem
Citat:

Varför drar du då upp att det finns kvinnor som valt att äta hormonella preventivmedel och att detta skulle på något sätt påverka ifall någon man skulle vara intresserad av det? Man kommer hitta folk till allt, hade det funnits så hade det funnits män som ätit också. Sedan hur många, det kommer vi inte få veta innan det finns som alternativ.

Det största problemet är väl egentligen att snurriga stollar har lyckats blanda ihop "att äta hormonella preventivmedel" dvs syntetiska hormoner med sexuell frihet och "den sexuella revolutionen". När det egentligen, som ofta är, är snack om stora företag som tjänar pengar på lättlurade och outbildade människor.

Nu är hormonella preventivmedel katastrofalt dåligt och skadligt för individen, såväl psykiskt som fysiskt. Men där gör ändå individen ett val. Det största problemet är ju att dessa människor förgiftar omgivningen, såväl människor som djur och natur, med xenoöstrogen och andra endokrinstörande ämnen, som alla andra ofrivilligt får i sig.
Citera
2026-06-29, 12:48
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Vad menar du? Det är väl helt frivilligt att svara i en tråd?

Användaren gav dig ett svar, på sina egna premisser.
Citera
2026-06-29, 12:49
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?

Intressanta frågeställningar. Jag skulle lätt ha gjort det då det begav sig, och särskilt om jag hade varit ung idag. Det hade fått väldigt stora positiva konsekvenser i mitt fall.

Men om jag hade varit klok som jag är idag hade jag avstått, för jag är tillräckligt hormon-störd redan som det är. Och skulle jag träffa nån brud som prompt måste provköra mig för att bestämma sig, så skulle hon få klämma och känna, men sen skulle jag använda andra kroppsdelar för att bevisa mitt handlag och tungflyhet.

Kondom är och har alltid varit uteslutet av samma anledning som för nästan alla fb-medlemmar.

Gissningsvis så skulle många kvinnor älska att strunta i p-piller om det fanns ett för män. Eftersom ni älskar att lägga över ansvaret på oss i största allmänhet. Killgissar att minst 50% av dagens p-pillerätande kvinnor skulle sluta, på kanske tio års sikt?

EDIT: Kom på att dagens kvinnor inte är som när jag var ung. Kanske många kvinnor har så mycket barn-fobi idag, att många ändå skulle fortsätta. Vad vet jag.
Senast redigerad av busy-signal 2026-06-29 kl. 12:53.
Citera
2026-06-29, 13:19
Medlem
Jag minns att mitt ex fick för sig på ett feministiskt vis att jag skulle kastrera mig! Hahaha så jävla sjukt i min mening. Det var rättvist för ”kvinnor ska inte behöva ta p piller”.

Eh nej, glöm det! Ingen tvingar någon att ta preventivmedel, men jag är ingen jävla feminist bög!
Citera
2026-06-29, 13:19
Medlem
Citat:

Nej, det är bra som det är nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in