2026-06-29, 08:59
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man aborterar inte barn. Det finns definitioner du kan läsa på om.

Definitioner ändras konstant för att passa nuvarande politiskt läge. Svara på frågan istället för att fjanta dig.
Citera
2026-06-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Definitioner ändras konstant för att passa nuvarande politiskt läge. Svara på frågan istället för att fjanta dig.
Jag gjorde det. Man aborterar inte barn.
Citera
2026-06-29, 09:04
Medlem
Sasha08s avatar
Frågan är hur många kvinnor skulle behålla barnet och mannen kunde avsäga sig ekonomiska ansvaret och pappa staten inte öste bidrag och morsorna!
Citera
2026-06-29, 09:05
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Jag gjorde det. Man aborterar inte barn.

Du undviker frågan bakom semantiskt fjollereri. Var en rakryggad kvinna och svara på frågan.
Citera
2026-06-29, 09:10
Medlem
Onanikrems avatar
Har man ställt till det för sig får man ta ansvar för det. Gäller både män och kvinnor, vanligen är det två som gökar med samtycke (löjligt ord) Har själv "ställt till det" betalat upp för det. Därefter blev det att skjuta lösplugg.

All vet i dag hur barn blir till.
Citera
2026-06-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Frågan är hur många kvinnor skulle behålla barnet och mannen kunde avsäga sig ekonomiska ansvaret och pappa staten inte öste bidrag och morsorna!
Ja inte skulle födslotalen öka direkt.
Citera
2026-06-29, 09:19
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Man aborterar inte barn. Det finns definitioner du kan läsa på om.

Rent flum, helt ok att vi har abort, men låt oss kalla en spade för en spade. Fostret som aborteras är ett barn, ett barn som i livmodern suger på tummen från 12 veckor.
Citera
2026-06-29, 09:32
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
I jämställdhetens namn bör mannen rimligen ha lika mycket att säga till om som kvinnan i frågan om att sätta ett barn till världen.

Om kvinnan väljer att fullfölja graviditeten trots att mannen inte samtycker, tar hon också på sig det fulla föräldraansvaret och befriar därmed mannen från de skyldigheter som följer av föräldraskapet.
Så då tycker du att det är okej att underhållet betalas med skattemedel då? Alltså du och jag.
Citera
2026-06-29, 09:39
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Så då tycker du att det är okej att underhållet betalas med skattemedel då? Alltså du och jag.
Ja, det är en klurig fråga.

Äsch, det var en riktig tankenöt, nu fick du mig att tänka till lite.

Jag är lite kluven faktiskt.

Givetvis skulle jag föredra att båda individerna, när de genomför samlag, gör det med både samtycke och konsekvenstänk, och att en eventuell avkommas uppväxt i så fall säkras genom båda föräldrarnas inkomster och skattebidrag, utan ytterligare tillägg, lite som i “den gamla goda tiden”.

Samtidigt kan jag inte bortse från det faktum att, utifrån de samhälleliga och strukturella omständigheter vi befinner oss i, kan ett barn i vissa fall bli beroende av statligt stöd för att inte hamna i en ”utsatt” situation, och därigenom få bättre förutsättningar att utvecklas till en produktiv och meningsfull medborgare för både folk, nation och stat.

Vad anser du?
Citera
2026-06-29, 09:46
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ja, det är en klurig fråga.

Äsch, det var en riktig tankenöt, nu fick du mig att tänka till lite.

Jag är lite kluven faktiskt.

Givetvis skulle jag föredra att båda individerna, när de genomför samlag, gör det med både samtycke och konsekvenstänk, och att en eventuell avkommas uppväxt i så fall säkras genom båda föräldrarnas inkomster och skattebidrag, utan ytterligare tillägg, lite som i “den gamla goda tiden”.

Samtidigt kan jag inte bortse från det faktum att, utifrån de samhälleliga och strukturella omständigheter vi befinner oss i, kan ett barn i vissa fall bli beroende av statligt stöd för att inte hamna i en ”utsatt” situation, och därigenom få bättre förutsättningar att utvecklas till en produktiv och meningsfull medborgare för både folk, nation och stat.

Vad anser du?
Jag anser att det är faderns plikt att betala ett underhåll vare sig han vill eller inte. Nu vet jag att ett mini belopp finns och ev. mellanskillnad betalas av staten, som är du och jag, via skattemedel.
Man ska alltså inte kunna ”tacka nej” i det fall en tjej/kvinna väljer att fullfölja en graviditet.
Citera
2026-06-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Varför?

Man får väl ta ansvar för sina handlingar.

Och varför i hela friden skulle man överge sitt barn?
Vilket ansvar tar kvinnan när hon vill döda sitt barn?
Lika ansvar som mannen när han vill avsäga faderskapet?

Fan värre att vilja döda sitt eget barn än att inte vilja ha nån kontakt med det
Citera
2026-06-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Precis, inte många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in