2026-06-29, 01:20
Medlem
Funderar på att slå till på en all-inclusive resa för hela familjen nästa sommar. Vi är 5 i familjen.
Vart ska man åka? ChatGPT rekommenderar Cypern eller Turkiet när priset är en faktor. Den säger Nissi Beach eller antalya kusten.

Det måste framförallt vara RENT och inga äckliga skadedjur eller katter/hundar som springer runt och bajsar när man äter, har hört att det är vanligt i Turkiet. Gärna nån vattenrutchkana åt barnen på hotellet, men jag vill inte semestra i ett vattenland/nöjesfält.

Tips mottages tacksamt.
Citera
2026-06-29, 03:17
Avstängd
dude2ks avatar
Fig Tree Bay helt klart. Alldeles för mycket muslimer i Turkiet precis som i Sverige. Man vill ju komma bort lite och att det ska vara barnvänligt!
Citera
2026-06-29, 06:59
Medlem
Mailmanss avatar
Billigast är väll att åka till Sunny beach i Bulgarien?
Citera
2026-06-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Billigast är väll att åka till Sunny beach i Bulgarien?
Både Bulgarien och Turkiet bör undvikas om man vill ha en bra semester. Turkiet är snäppet bättre, men bör ändå undvikas.

Grekland, Cypern, Spanien etc. är ljusår bättre.
Citera
2026-06-29, 11:17
Medlem
Tack för era svar. Ja magkänslan var inte bra för Turkiet även om priserna lockade lite.
Cypern får det nog bli, känns överlag billigare än både grekland och spanien.
Citera
2026-07-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Både Bulgarien och Turkiet bör undvikas om man vill ha en bra semester. Turkiet är snäppet bättre, men bör ändå undvikas.

Grekland, Cypern, Spanien etc. är ljusår bättre.
Jag gillar Sunny beach. Inga lucky lucky män. Man får vara ifred. Lätt att ta lokalbussar och se sig omkring.
Citera
2026-07-02, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av industristad
Jag gillar Sunny beach. Inga lucky lucky män. Man får vara ifred. Lätt att ta lokalbussar och se sig omkring.
Då har vi olika upplevelser. Nu är det några år sen jag var i Sunny Beach, men hela stället styrs av bulgariska maffian. Sen är maten kass och det är allmänt smutsigt överallt. Och så lika jobbiga försäljare som i Turkiet.
Citera
2026-07-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Då har vi olika upplevelser. Nu är det några år sen jag var i Sunny Beach, men hela stället styrs av bulgariska maffian. Sen är maten kass och det är allmänt smutsigt överallt. Och så lika jobbiga försäljare som i Turkiet.
Ja vi har definitivt olika upplevelser. Jag har varit där 3 olika gånger. Jag har varit en gång i Turkiet och där gick det inte att få ifred på gatorna. Det kan man i Bulgarien.
Maten har varit av blandad kvalitet.
Fisken är fantastisk. Grisknä likaså.
Men en del har varit äckligt. Men det kan maten vara i Spanien också.
En öl för en euro är inte heller fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in