2026-06-28, 19:52
Medlem
Har ni märkt att miljöpartiet tagit över i svensk media med tanke på hur mycket prat det är om vädret hela tiden? Det här partiet verkar göra mycket för att få chansen att befinna sig i rampljuset.

Bevis på miljöpartiets infiltration i det svenska samhället och egentligen new world order med tanke på att fenomenet är globalt: väderleksrapporter på daglig basis i vänstermedier.

Klimathets hit och dit. Även på mobilen i väderleksappen har dom ändrat bakgrundsfärgen under varma dagar till orange, då kände faktiskt jag att det gått för långt.

Diskutera miljöfanatikernas agenda och få slut på vansinnet en gång för alla.
Citera
2026-06-28, 20:10
Avstängd
dude2ks avatar
Därför det är omöjligt att följa svensk media överhuvudtaget. Total hjärntvätt och noll verklighetsförankring.
Citera
2026-06-28, 20:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Har ni märkt att miljöpartiet tagit över i svensk media med tanke på hur mycket prat det är om vädret hela tiden? Det här partiet verkar göra mycket för att få chansen att befinna sig i rampljuset.

Bevis på miljöpartiets infiltration i det svenska samhället och egentligen new world order med tanke på att fenomenet är globalt: väderleksrapporter på daglig basis i vänstermedier.

Klimathets hit och dit. Även på mobilen i väderleksappen har dom ändrat bakgrundsfärgen under varma dagar till orange, då kände faktiskt jag att det gått för långt.

Folk har alltid pratat om vädret. Det har man gjort i flera hundra år innan miljöpartiet ens fanns.
Citera
2026-06-28, 20:23
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Folk har alltid pratat om vädret. Det har man gjort i flera hundra år innan miljöpartiet ens fanns.

Du har varit här på flashback så jävla länge, och skapar ett sånt här svar på TS...

Vad vill du ha sagt med detta?
Citera
2026-06-28, 20:24
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot

Nej, det pratas inte om vädret på grund av MP, och prat om vädret går utan tvekan 1 000-tals år tillbaka i tiden.
Bondepraktikan från 1662 handlar mycket om just väder, eftersom det var väldigt viktigt för folk, oavsett om de var bönder, fiskare eller annat.
Likadant för vikingarna och andra tidigare i historien.

Varför skulle "högeblivna" vara mindre intresserade av vädret?

EDIT: Tror du att dagliga väderrapporter är något som MP kommit på?
Citera
2026-06-28, 20:30
Medlem
53....so whats avatar
Ja, MP har i allafall fattat att all medial uppmärksamhet är som att de lever vidare... tyvärr.
Människor som röstade MP ger inte upp så lätt, de går inte att komma med verklighetsbeskrivningar, det är dom resistenta mot. Det som kan ta udden av dom är nog personliga skandaler som poppar upp då o då. Kan vi få se lite mer av detta så är dom passé i kommande val.

Att manipulera har dom lärt i från S leden!
Skrikvänsterns ständiga demonstrerande på "våra gator" är en plåga, och hade aldrig varit så omfattande om det tillåtits motdemonstrationer.
Senast redigerad av 53....so what 2026-06-28 kl. 20:35.
Citera
2026-06-28, 20:31
Medlem
Onanikrems avatar
Ungefär. 2018 eller möjligen 19 var det olidligt varmt redan i Maj och varade till slutet av Augusti.

Visst kanske bensin/diesel driver på det lite men knappast det vi använder i Sverige. Påverkan inte en nanograd skulle jag säga! Så allt jävla Greta och miljö är bara trams! Varför skall vi tillbaka till stenåldern medan Kina expanderar?

Miljöpartiet påverkar inte ett skit annat än gör livet dyrare och svårare. Någon wannabie-popsångare stod tydligen och predikade i Almedalen och dagen efter flög han till USA för att kolla på fotboll? Var var hans miljöengagemang då? Bajsmänniska ingen vet vem han är? https://www.tv4.se/artikel/RQaIXZEl0ju1sN1ClhPs8/protesten-har-konsert-samtidigt-som-sd-ledaren-talar
Citera
2026-06-28, 20:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Därför det är omöjligt att följa svensk media överhuvudtaget. Total hjärntvätt och noll verklighetsförankring.

Inget unikt för svensk media, andra länders medier är likadana, jag läste t.ex. i finsk media nyligen att den stora värmeböljan i Europa beror på människan och avgaser.
Citera
2026-06-28, 20:57
Medlem
Det här hör väl till de konstigare konspirationsteorierna. Inte för att jag hör till MPs supportrar, men det här ligger de knappast bakom. Vädersnack och väderrrapporter har funnits betydligt längre än MP. Någon nämnde Bondepraktikan...

Jag försökte snabbt söka fram någon gammal väderkarta för att se hur det såg ut förr, och om den eventuella ändringen till vanliga värmefärger som gult, orange och rött var tidsmässigt kopplad till någon framgång för MP. Men jag hittade bara färska väderkartor.

Samt ett avsnitt på SvT Play som bl.a. handlar om hur väderpresentationer har ändrats över tid. Se https://www.svtplay.se/video/jbDNZ36/svenska-tv-historier/vadret-i-rutan
Citera
2026-06-28, 21:06
Avstängd
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Inget unikt för svensk media, andra länders medier är likadana, jag läste t.ex. i finsk media nyligen att den stora värmeböljan i Europa beror på människan och avgaser.

I länderna som följer samma galna ideologi ja.
Fox News lär inte säga samma sak t ex.
Citera
2026-06-28, 21:15
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
I länderna som följer samma galna ideologi ja.
Fox News lär inte säga samma sak t ex.

Förutom att Fox News har väderrapporter så har Fox en hel sajt för bara väder.

https://www.foxweather.com/

Citera
2026-06-28, 21:40
Medlem
MumsarMazarins avatar
Många journalister (aktivister) inom public service röstar ju för övrigt på miljöpartiet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in