2026-07-05, 10:49
Medlem
Gsmtekniks avatar
Du som tar saker ur sitt sammanhang
Jag kommenterade en annan killes post ang vad hon hade sagt då han skrivit att hon sagt något annat..
Så ang att läsa en förundersökning att jag skulle behöva lära mig det för att jag kommentera att en kille postat fel ord och jag skrev dom som står i förundersökningen för att visa att han har fel..
Försäljaren gjorde fel från början och i princip påtvinga sig på tjejen..
Till viss del va hon med på det för hon trivdes med att få drinkar betalda..
Sen flippa allt ur när han tala förnedrande till henne och vägra betala för o få med henne till vip avdelningen
Killen va för påstridig och närgången och utnyttja läget och påtvingade sig på henne..
Den biten helt solklar killen gjorde helt fel mot tjejen men fortfarande tjejen kunde lämnat honom direkt och inte låtit honom upprepa samma vid en jävla massa tillfällen..
Så hon själv gick tillbaka och hångla med honom trots att hon visste att han va en kåt jävla idiot som tydligt sa jag kan inte låta bli för du e så jävla sexig..
Så visst nån form av sexuellt övergrepp som borde leda till böter eller något..
Inte skadestånd till henne plus 8 månader fängelse för hennes egna del i det va att hon visste vad han ville och vad han syssla med ändå kom hon hela tiden tillbaka till honom..
Jag är en gammal gubbe nu men på den tiden när jag va ung inte fan fråga man en tjej medans man hångla om man får röra nån stans man pilla sakta och avvisa hon flytta man handen därifrån..
Killen va ett jävla plåster på henne och om han kunde kyssas med henne vid 5 olika tillfällen och va innanför hennes brallor vid 5 tillfällen så tycker inte jag att hon direkt har avvisat honom tydligt..
Sen har jag ingen aning om hur mycket de båda ljuger i förundersökningen så att domen blev som den blev..
Men om en kille är ett plåster på en brud han köper drinkar till och hånglar och kysser henne vid minst 5 tillfällen och pillar henne mellan benen vid lika många tillfällen då tycker jag det verkar som att tjejen va med på det för annars hade det inte skett 5 gånger..
Att hon säger jag blev så rädd jag visste inte vad jag skulle göra..
Konstigt hon tar sig till ett sådant ställe så långt hemifrån och dricker med äldre män om hon nu är så rädd och försvarslös
99% tror jag hon va med på allt så länge han betala drinkar när han sa nej till o betala för vip avdelningen och tala ner henne och hon redan fattat killen är tät och framgångsrik då såg hon att hon kunde utnyttja läget o hämnas för att han förnedra henne
Men jag vet inte jag va inte där..
Killen som dömdes en sliskig jävel som va som ett jävla plåster sure förtjänar ett kok stryk men tjejen själv bar en egen skuld i det som hände för hon kom hela tiden tillbaka till honom...

Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Och vad menar du att detta skulle ha för betydelse? Samtyckeslagen innefattar inhämtning av samtycke i tid och rum då situationen sker. Att någon skulle säga ”nej, inte här inne” och personen ändå fortsätter utföra en sexuell handling innebär att hen inte har brytt sig om samtycke och brott är därmed begånget.

Sedan behöver du nog lära dig att läsa FUP i sin helhet och inte bara vissa brottstycken. I förhör har målsägande sagt att hon både sagt ”nej jag vill inte”, ”sluta” och ”nej, jag vill inte här inne”. Om du nu tycker att det har någon betydelse. Vilket det juridiskt sett inte har.
Citera
2026-07-05, 11:00
Medlem
Du får väl helt enkelt höra av dig till Hovrätten och erbjuda dina expertkunskaper, så att domen blir ”rätt” i nästa instans. Dina uttalanden som du gör här känns mycket proffsiga och väl underbyggda.

Citat:
Ursprungligen postat av Gsmteknik
Du som tar saker ur sitt sammanhang
Jag kommenterade en annan killes post ang vad hon hade sagt då han skrivit att hon sagt något annat..
Så ang att läsa en förundersökning att jag skulle behöva lära mig det för att jag kommentera att en kille postat fel ord och jag skrev dom som står i förundersökningen för att visa att han har fel..
Försäljaren gjorde fel från början och i princip påtvinga sig på tjejen..
Till viss del va hon med på det för hon trivdes med att få drinkar betalda..
Sen flippa allt ur när han tala förnedrande till henne och vägra betala för o få med henne till vip avdelningen
Killen va för påstridig och närgången och utnyttja läget och påtvingade sig på henne..
Den biten helt solklar killen gjorde helt fel mot tjejen men fortfarande tjejen kunde lämnat honom direkt och inte låtit honom upprepa samma vid en jävla massa tillfällen..
Så hon själv gick tillbaka och hångla med honom trots att hon visste att han va en kåt jävla idiot som tydligt sa jag kan inte låta bli för du e så jävla sexig..
Så visst nån form av sexuellt övergrepp som borde leda till böter eller något..
Inte skadestånd till henne plus 8 månader fängelse för hennes egna del i det va att hon visste vad han ville och vad han syssla med ändå kom hon hela tiden tillbaka till honom..
Jag är en gammal gubbe nu men på den tiden när jag va ung inte fan fråga man en tjej medans man hångla om man får röra nån stans man pilla sakta och avvisa hon flytta man handen därifrån..
Killen va ett jävla plåster på henne och om han kunde kyssas med henne vid 5 olika tillfällen och va innanför hennes brallor vid 5 tillfällen så tycker inte jag att hon direkt har avvisat honom tydligt..
Sen har jag ingen aning om hur mycket de båda ljuger i förundersökningen så att domen blev som den blev..
Men om en kille är ett plåster på en brud han köper drinkar till och hånglar och kysser henne vid minst 5 tillfällen och pillar henne mellan benen vid lika många tillfällen då tycker jag det verkar som att tjejen va med på det för annars hade det inte skett 5 gånger..
Att hon säger jag blev så rädd jag visste inte vad jag skulle göra..
Konstigt hon tar sig till ett sådant ställe så långt hemifrån och dricker med äldre män om hon nu är så rädd och försvarslös
99% tror jag hon va med på allt så länge han betala drinkar när han sa nej till o betala för vip avdelningen och tala ner henne och hon redan fattat killen är tät och framgångsrik då såg hon att hon kunde utnyttja läget o hämnas för att han förnedra henne
Men jag vet inte jag va inte där..
Killen som dömdes en sliskig jävel som va som ett jävla plåster sure förtjänar ett kok stryk men tjejen själv bar en egen skuld i det som hände för hon kom hela tiden tillbaka till honom...
Citera
2026-07-05, 11:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
3
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Verkar vara en framgångsrik kille iaf

https://www.mynewsdesk.com/se/bjurfors_i_sverige_ab/pressreleases/daniel-adelsson-aer-aarets-bjurforsmaeklare-foer-tolfte-gaangen-3437583
Han har uppenbarligen ett taget namn. Vilket land är det han har påbrå ifrån och vad hette han innan bytet?
Citera
2026-07-05, 11:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Har du ens läst domen? Det står att hon sagt ”sluta, jag vill inte det här”. Alltså fanns det ingenting som antydde att det skulle vara okej någon annanstans.

Varför ljuger du? Räcker inte sanningen för din agenda?

"sluta jag vill inte göra det här inne."

INTE "sluta, jag vill inte _ det här _"

Ganska annorlunda innebörd, eller hur? Och det var väl din mening.
Citera
2026-07-05, 11:33
Medlem
Gsmtekniks avatar
Lungt jag ber dom höra av sig till dig det är du som är en expert på hur man hånglar på krogen
Citat:
Du får väl helt enkelt höra av dig till Hovrätten och erbjuda dina expertkunskaper, så att domen blir ”rätt” i nästa instans. Dina uttalanden som du gör här känns mycket proffsiga och väl underbyggda.
Citera
2026-07-05, 11:39
Medlem
Om ”expert på att hångla på krogen” innebär att kunna hångla på krogen utan att förgripa sig sexuellt på någon, så absolut, då är jag fullfjädrad expert.

Citat:
Ursprungligen postat av Gsmteknik
Lungt jag ber dom höra av sig till dig det är du som är en expert på hur man hånglar på krogen
Citera
2026-07-05, 11:53
Medlem
Gsmtekniks avatar
Haha jag själv är en fullfjädrad avvisare för jag hånglar inte på krogen
Och de gånger nån tjej kört ner handen och förgripit sig på mig så har jag inte ens anmält
Men tydligen så skulle jag kunna va stormrik i dag om man får 50 000 för det för det har ju hänt många gånger
Citat:
Om ”expert på att hångla på krogen” innebär att kunna hångla på krogen utan att förgripa sig sexuellt på någon, så absolut, då är jag fullfjädrad expert.
Citera
2026-07-05, 12:19
Medlem
Gsmtekniks avatar
Ja det är tragiskt att sitta och förklara ord för ord för en idiot som sitter och kommenterar och tar saker ut sitt sammanhang och märker ut ord för att vara en Expert
Tröttnar på såna ungar som dig som tror du kan o vet allt men inte har varit med om ett skit
Skaffa ett liv utanför flashback du vet i verkliga livet sitter inte folk med en handbok i juridik för att veta om man skall äta eller dricka
Du är en Tragisk jobbig jävel
Citat:
Åh herregud. Jag tänker intala mig själv att du är ett barn, för är du på riktigt en vuxen som argumenterar såhär så blir det bara för tragiskt.
Citera
2026-07-05, 12:51
Medlem
Nu har jag läst både FUP och dom. Det blir spännande att se vad hovrätten kommer fram till, men jag har svårt att tro att D kommer att bli frikänd.

Han har nog ”förstört” sitt liv genom det här. Även om han skulle bli frikänd så tror jag att Bjurfors kommer att se till att han ”slutar” innan hovrättsdom kommer.

Och hans fru, stackars kvinna. Har de barn?
Citera
2026-07-05, 12:54
Medlem
Saker män gör när de är fulla. Vilken idiot.
Citera
2026-07-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu var väl inte han helylle, men vem fan har inte tagit innanför trosorna på någon fnissande tjej, det liksom ingår.

Det nya nu är att anmäla när fnisserflickan inte fick som hon ville.

Jag funderar på om kärringarna som nu regerar aldrig varigt kåta och gjort snuskiga saker. Fan så många gånger jag borde blivit anmäld.

Liksom, är man en man om man inte varit där nere?
Här är exakt vad man menar att änmällninga har ökat. Förr anmälde inte tjejer när män pillade inför trosor och det var inget brott.
Hur många länder tror ni detta hade man ens tagit upp som brott än mindre dömt för sexsuellt övergrepp.
Inte anmäler man idag heller om det är närstående som våldtar eller pillar på en.
Citera
2026-07-05, 13:36
Medlem
Det har rapporterats om flera uppmärksammade sexualbrott i samband med Tennisveckan i Båstad. Händelserna har varierat från sexuella ofredanden till misstänkta våldtäkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in