2026-06-28, 20:35
Medlem
Anybodykillers avatar
Civilisationen sitter även i kläderna!
Min hud skulle inte heller klara av den konstanta exponeringen av sol.

Jag hade försökt att göra en pälsdräkt likt robinson crusoe:
https://www.lookandlearn.com/history-images/preview/M/M837/M837881_Robinson-Crusoe-out-hunting.jpg
Citera
2026-06-28, 20:54
Medlem
zombie-nations avatar
Skulle absolut ha kläder på mig. De blir väl slitna efter ett tag. Men säg att man åker i ett par shorts och en tröja, de får väl sitta på en sedan. Finns snarare ingen orsak att ta av kläderna ofta om de inte är otympliga. Man är i vattnet med kläder och tofflor, så man slipper skada fötterna. Och få skydd mot sol. Badar man med kläderna varje dag så är man nog inte skitig, bara saltig. Jag förutsätter att det är så varmt att man torkar direkt.
Citera
2026-06-28, 21:32
Medlem
Kolla på folk i amazonas djungel eller på afrikas slätter bara, dom flesta skyddar kuken på nåt sätt.
Inte för att dom skäms över att vara naken utan för att dom inte vill ha massa kvistar och insekter på kuken.

Jag kan gå naken i stugan om ja vill men jag gör det ändå inte.
Hatar att få massa bräms och myggor på kuken, dessutom måste det vara ganska varmt för att man ska vilja gå helt naken.
Citera
2026-06-29, 09:24
Medlem
Med tanke på min ariska, pärlevita hud, hade jag nog ändå försökt att skydda mig mot UV-strålar så mycket jag kan. Dvs, om ön är på varmare breddgrader. Ingen ide att bygga upp ett enmannasamhälle med tillhörande domesticerade djur bara för att duka under för malign melanom några år in på upplevelsen.
Citera
2026-06-29, 11:18
Medlem
proconsuls avatar
Jag hade haft shorts för att undvika sand i röven.
Citera
2026-06-29, 20:07
Moderator
Neksnors avatar
Om vädret tillåtit så hade jag nog ofta gått naken, men samtidigt försökt ordna lite "arbetskläder" för olika situationer.
Citera
2026-07-01, 08:42
Medlem
Jag hade skippat skynket så att spaningsplan & sateliter hade kunnat se mig ifall nån letade.
Citera
2026-07-01, 09:00
Medlem
Fungerar knappt att använda öns enda palmträd för att skyla en fb dase i sann anda
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in