Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Ett enkelt sätt att göra flashback bättre som forum är att varje inlägg som raderas ur olika ämnen visserligen fortfarande försvinner men för att visa hur populärt ett ämne egentligen var ska man numrera varje inlägg enligt originalnumreringen och inte bara osynliggöra hur många inlägg som raderats som man gör idag när folk svarar på nånting seriöst och originalinlägget bara försvinner plötsligt.
Dvs om du har 10stk inlägg i ett ämne och det raderas 3 inlägg i ämnet så ska de inte bara osynliggöras som idag.
Exempel
inl
Nr 1= bla
nr 2=blobb
nr 3=ding
nr4=dansken
nr5=fransmannen
nr6=hunden
nr7=katten
nr8=smurfen
nr9=ajabaja
nr10=nixon
om man väljer att radera inlägg nr 3+5+7 idag så visar forumet idag att det endast funnits 7 inlägg.
Detta kan enkelt repareras genom att varje inlägg behåller sitt originalnummer
dvs i samma exempel så blir numreringen av de kvarvarande 7 inläggen följande
1
2
4
6
8
9
10
Det gör forumet mer seriöst av olika orsaker när man visar hur många inlägg man raderat.
Menar du att om en tråd har 100 inlägg men sedan står det 65?
Jag förstår inte varför det vore intressant?
Att många skriver i en tråd betyder egentligen inte att den är populär att diskutera i, när jag jobbar natt och kollar här på nya trådar läser jag ofta kommentarer som skrivs till och om den som startat tråden än själva ämnet, förtjänar de kommentarerna som är OT att behålla sitt nummer?
Inte enligt mig.
En tråd som har många kommentarer som är OnT är en tråd som är populär på riktigt.