2026-06-30, 18:44
Medlem
Hennes handling visar vem hon är och berättar mer om henne själv än tiotusen sagda ord.
Citera
2026-06-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vralak
AC är inte dyrt och kräver ej att man är besutten. I länder som USA och Japan har så gott som alla AC.

Att AC ej finns i svenska hyres- och bostadsrätter beror på att föreningarna och hyresvärdarna ej vill ha sådant på fasaden då man tycker det är fult och väsnas, snarare än att det är för dyrt. Bostadsrätt i Stockholms innerstad kräver betydligt fetare plånbok än min Svensson-villa. Trots det har jag, till skillnad från innerstads-stockholmarna, AC.

Du är lantis med andra ord.
Citera
2026-06-30, 21:32
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Jösses

Hon har sin politiska hemvist i det kristet konservativa partiet CDU vilket i EU till hör den kristet liberal-konservativa gruppen EPP, en grupp som även svenska KD och M tillhör.

Tycker man det är "vänster" så har man ganska skev världsbild men visst, allt är relativt. Tror man det är "tokvänster" är man dock direkt obildad.
Så länge det hon säger och utför är klassisk vänsterpolitik så spelar det ingen roll vad hon kallar sig .

Centerpartiet säger sig stödja landsbygden och ha rötterna i borgerligheten men är positiva till att införa sharialagar och tycker att 30 miljoner invandrare till Sverige är en lämplig siffra .
Tycker du detta är högerpolitik bara för att C säger sig inte tillhöra vänstern ?
Citera
2026-07-01, 11:10
Medlem
Det står ju ingenstans i artikeln att det var von der Leyen som beordrat detta. Om det nu stämmer alls. Bild.de är väl en tabloid?
Citera
2026-07-02, 06:08
Medlem
Älskar att denna värmebölja har blottat det faktum att Europa är fattigt och efterblivet jämfört med både Nordamerika och östra Asien.
Citera
Igår, 02:58
Medlem
Bra av den där Ur-usla Liar, eller vad hon nu heter. Stäng även av vatten, el och avlopp permanent.
Citera
Igår, 05:28
Medlem
Testa att arbeta på en skitig verkstad, där maskiner producerar ytterligare värme.
Dessa parlamentariker producerar så lite nytta, så de kyler förmodligen hela Bryssel!
Citera
Igår, 11:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ja den karismatiske icke folkvalda ledaren van der Layen jobbar i bryssel som sagt. I just den byggnad hon jobbar i så stängde man av luftkonditioneringen för medarbetande. Chefsetagen behöll dock ac anläggningen på. Hur uppfattas detta tilltag?

Källa

https://m.bild.de/politik/ausland-und-internationales/hitze-bei-der-eu-von-der-leyens-buero-kuehl-aber-mitarbeiter-muessen-schwitzen-6a40a971afe845031b3b0 e89

Sinnessjuk kärring. Hon får säkert sadistisk orgasm när hon sitter och kacklar på sitt AC-kylda rum och tänker på unterpåvarna som svettas. D:<
Citera
Igår, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
(Mitt svar baseras enbart på trådstarten och titeln på tråden)

Snacka om en maktuppvisning värdig ett ultakapitalistiskt psykopatföretag i Silicon Valley! Kanske är det början på kollapsen inifrån (man kan ju alltid hoppas!) Finns det några reaktioner inifrån än så länge?

Edit:

https://www.politico.eu/article/eu-commission-heatwave-hq-forced-shut-down-air-conditioning-europe/

Hahaha

Skillnaden är att företagen i Silicon Valley är kända för att skämma ut sina medarbetare ganska rejält, oändligt med godis, snacks, gratis dagis, hunddagis och jag är hundra på att A/C går på högvarm dygnet runt.
Citera
Igår, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Skillnaden är att företagen i Silicon Valley är kända för att skämma ut sina medarbetare ganska rejält, oändligt med godis, snacks, gratis dagis, hunddagis och jag är hundra på att A/C går på högvarm dygnet runt.
Ja, så länge du säljer din själ och jobbar 12 timmar om dagen, 6 dagar i veckan så blir du säkert bortskämd.
Citera
Idag, 08:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Sjubarnsmamma och tidigare försvarsminister.
Vilket väder har funnits där tidigare?
Tillåt mig smålé.
Den där kände jag inte till sedan tidigare. Tråden har fått sitt första givande inlägg!

För övrigt helt otroligt hur euroskeptikerna får göra kaos med denna forumsdelen.
Citera
Idag, 09:22
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Så länge det hon säger och utför är klassisk vänsterpolitik så spelar det ingen roll vad hon kallar sig .

Centerpartiet säger sig stödja landsbygden och ha rötterna i borgerligheten men är positiva till att införa sharialagar och tycker att 30 miljoner invandrare till Sverige är en lämplig siffra .
Tycker du detta är högerpolitik bara för att C säger sig inte tillhöra vänstern ?

Mer invandring är från början en höger idé för dumpa lönerna och öka antalet arbetare. Carl Bildt var en av dom som drev på invandringen tillsammans med Chirac och Thatcher. Samtliga höger politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in